Париж 2016: Volkswagen автомобилът на близкото бъдеще е робот

2016-09-28
Световната премиера на концептуалния модел Volkswagen I.D. започва обратно броене до нова ера в автомобилостроенето

 - Визионерът I.D. излиза на пазара през 2020 година

- I.D. е посланик на ново мислене, начало на ново семейство електрически автомобили, ще има достъпна цена и потенциал да се превърне в бестселър

- Пробегът на I.D. e между 400 и 600 км с едно зареждане и технически му е заложено да се развие в напълно автономен автомобил през 2025 г.

- До 2025 г. Volkswagen ще продава по 1 милион електрически автомобили на година

На Световното изложение в Париж, октомври 2016 г., Volkswagen представя не само изцяло нова концепция за разбиране на бъдещето на марката и авто индустрията THINK NEW, но и чисто нов прототип с работното име I.D, който я въплъщава. Tози модел ще бъде първият от цяла флота 100% изцяло електрически задвижвани автомобили, базирани на изумително иновативна дизайн платформа. I.D. има мощност 125 kW и постига пробег между 400 и 600 километра с едно зареждане. Технологичната база на автомобила е известна като Modular Electric Drive Kit (MEB) и I.D. e първият й реален продукт.

Моделът представя и изцяло ново разбиране за интериорното пространството в един автомобил. Изживяването на потребителя в просторното пространство наречено Open Space е без прецедент.

I.D. излиза на пазара през 2020 г., но още сега дава възможност да надникнем как ще изглежда и модификацията от 2025 г., когато моделът ще предлага напълно автономно шофиране. Когато се включи режим "I.D. Pilot", мултифункционалният волан се прибира в пулта пред водача. I.D. може да получава пратки от куриери, ако собственикът не е на адрес, където може да ги получи.

 

 ПОВЕЧЕ ЗА КОНЦЕПЦИЯТА THINK NEW.

THINK NEW е концепцията и основното послание на централата във Волфсбург в Париж този октомври. Целият щанд на Volkswagen е организиран с поглед в бъдещето и приканва целия свят да погледне спешно на автомобилостроенето по нов начин. Представените модели в посока пълна електрификация покриват хода на времето - представител на днешния ден е e-Golf с 0 вредни емисии, пробег до 190 км., а автомобилът на утрешния ден е e-Golf с пробег до 300 км., който може да се управлява с жестове и излиза на пазара след 3 месеца. Царят на другиден е новият прототип I.D., основната мисия, на който е да има и цена близка до тази на високо оборудван и мощен Golf. Новото в мисленето, обаче, касае преди всичко все още тоталната екзотика на автономното шофиране, която Volkswagen планира за серийно производство през 2025 г., което не е чак толкова отдалечено във времето. До тази година, марката има амбицията да продава по 1 милион електрически автомобили годишно.

THINK NEW обещава 4 сфери от ползи на потребителите:

Smart Sustainability/Устойчивa-eфективност чрез иновации: Volkswagen работи неуморно в посока развиване на технологиите, които да позволят електрическите автомобили да заменят 100% автомобилите с двигател вътрешно горене

Automated Driving/Автономно шофиране: Volkswagen развива изкуствения интелект с мисията автомобилите да станат по-сигурни и комфортни

Intuitive Usability/Интуитивно управление: Volkswagen се фокусира в разработката на автомобили, които предоставят възможно най-интуитивно и просто управление на системите  

Connected Community/Свързана общност: Volkswagen вярва, че мобилността е част от дигиталната свързаност, в която живеем днес и имаме нужда от интегриран профил, който помни нашите любими неща от всички сфери на живота ни.

Към днешна дата иновациите при другите модели на Световното Автомобилно Изложение в Париж бяха представени чрез иновации като Active Info Display и head-up display на новия Tiguan. Да, днес I.D. e модел на концептуално ниво, но няма съмнение, че Volkswagen може да доведе този автомобил, който събира в себе си 2020 и 2025 година, до пазара в посочените срокове.

ПОВЕЧЕ ЗА АВТОНОМНОТО ШОФИРАНЕ ПРИ I.D.

Автономното шофиране води до ново разбиране за дизайна на купето, което е ориентирано изцяло към личността на водача и възможностите за индивидуализация. Купето се трансформира в позитивно, открито и невероятно потребителско изживяване, в което имаш достъп до всички други дигитални приложения, с които си свикнал. Езикът на този нов дизайн променя всичко свързано с мобилността: да бъдеш в автомобила вече означава да пребиваваш в интерактивен мобилен център - в изключително гъвкавото пространство Open Space. Вътре е просторно и функционално, а управлението на удобствата - интуитивно. Изживяването в такъв тип автомобилен интериор е напълно ново за потребителя.

Името на модела показва идеята на производителя да събере човек, автомобил и околна среда в една обща Volkswagen идентичност и всеки да има своя лична такава на един клик разстояние.

"I.D. Pilot" е лесен за използване режим. Натиска се Volkswagen логото в центъра на волана за три секунди и автомобилът преминава от режим на шофиране в режим на автономно движение. Преминаването се индикира с няколко светлинни сигнала и трансформации на амбиентното осветление към релаксирана атмосфера, анонси на Active Info Display и ARHead-up display , че I.D. поема контрола.

4 скенера на покрива: В режим на пълна автономност, I.D. използва лазерни сензори, които са монтирани на покрива и индикират в стилна синя светлина, че автомобилът е в автоматичен режим. I.D. регистрира другите участници в движението не само с помощта на тези скенери, но и посредством сензори за ултразвук, радари, странични камери и предна камера. Данните от тези източници са постоянно сверявани с независими данни за трафика в интернет cloud зона.

Обратно към шофиране: когато водачът желае да поеме контрол над автомобила, той просто натиска спирачката или педала за ускорение. Цветовете и светлините отново се променят, логото на волана пулсира, екраните индикират и воланът отново се показва от пулта пред водача.

Освен да бъде шофиран или да шофира, I.D. може сам да търси място за паркиране. В специално оборудвани паркинги, умният автомобил може да бъде оставен в режим  "Pilot for multi-storey car park" през специално приложение на смартфона и той ще си намери място за паркиране сам, като пази минувачи и други автомобили по пътя си, а ако го повикате, ще излезе отново при вас.

ПОВЕЧЕ ЗА MEB

Новата платформа "Modularer Elektrifizierungsbaukasten" ("Modular Electric Drive Kit") е създадена специално за електрически автомобили от ново поколение. Тя е технологична революция, която трябва да отговори на предизвикателствата, които бъдещето поставя пред автомобилостроенето. Немският завод счита тази архитектура за крайъгълен камък в развитието на производството. Тя предефинира параметрите ШОФИРАНЕ, ПРОСТРАНСТВО и КОМФОРТ, за да ги оптимизира до съвършенство в посока максимална сигурност, природосъобразност и ефективност без прецедент до сега и, разбира се, още по-приятно изживяване на борда. MEB се отличава със:

- голямо междуосие с много къси надвеси

- предна част на автомобила, която, в допълнение към най-високите нива на безопасност, позволява голям ъгъл на завиване на предните колела и благодарение на това диаметърът на завой на автомобила е сензационно компактен - 9,9 метра

- плоската литиево-йонна батерия, вградена в пода, която снижава центъра на тежестта на автомобила и с това способства за идеално разпределение товар/тегло

- многораменно задно окачване с вграден задвижващ блок и отделена подрама; това изпълнение на моста допринася за оптимална динамика на задвижването и идеална акустика.

 

ПОВЕЧЕ ЗА БАТЕРИЯТА

Център на тежестта като при състезателен автомобил. Версията на високоволтовата батерия, използвана при I.D., е разположена в шасито. Като критична връзка, електрониката за мощността контролира потока на високоволтовата мощност между двигателя и батерията. Модулът на електрониката за мощността преобразува правия ток (DC), съхранен в батерията, в променлив ток (АС) и един DC/DC преобразувател захранва бордовата електроника с 12V мощност. Мощността се пренася от мотора към задния мост посредством едностепенна трансмисия. Двигателят, електрониката на мощността и трансмисията образуват компактно звено. Разположението на батерията в пода на автомобила оказва положителен ефект върху управляемостта на автомобила, тъй като придава на I.D. много нисък център на тежестта, аналогично на този при състезателните автомобили. I.D. се характеризира наред с това с оптимално разпределение на масата в отношение 48:52 процента.

Голям пробег само за няколко минути - батерията може да бъде зареждана посредством кабел или като се използва индуктивно зареждане в предната част на автомобила. За зареждането с кабел е необходима допълнителна зарядна букса, за да се осъществи връзката на автомобила със захранващия контакт, но при индуктивното зареждане единственото, което се изисква от водача, е да паркира I.D. над т.нар. зарядна плоча като използва помощта на електрониката, за да е сигурен, че е позиционирал автомобила правилно. В допълнение към това е възможно също и изпращането на автомобила до индуктивна зарядна станция. Благодарение на бързия процес на зареждане батерията се зарежда на 80% само в рамките на 30 минути.

ПОВЕЧЕ ЗА ДИЗАЙНА

Клаус Бишоф, Директор на дизайна във Volkswagen изтъква: "Преди още моливът на нашите дизайнери да докосне листа, за да скицира възможния изглед на I.D., бяхме прекарали много дълъг период на дискусия какво за нас означава мобилността на бъдещето. Това, което е сигурно е, че автомобилът на бъдещето трябва да бъде пространство на комуникациите повече от всякога. Open Space в I.D. e точно такова пространство. Електрическата платформа дава на нашите дизайнери много по-голяма свобода отпреди. Охладителните решетки отпред са намалени до минимум, всички оси са изтеглени силно така, че да сътворят пропорции, от които спира дъхът. I.D. е иконата на бъдещето и демонстрира всичко това. Имахме уникалния шанс да участваме в трансформацията на Volkswagen към нова ера и с модела I.D. смело поехме предизвикателствата на бъдещето.

I.D. не е просто машина, а интерактивен модул, който е способен да общува с човека и има ниво на емпатия към заобикалящата го среда. Дизайнът разкрива прецизност, харизматична предница, специални извивки, експресивни колела. Лицето на автомобила е от нов тип, без охладителни решетки, а фаровете са конструирани така, сякаш I.D. те гледа. Освен това те вече не са статични, а интерактивни LED светлинни елементи, които доминират изгледа отпред със своята "С" образна форма и реагират на ситуацията на пътя. Дори емблемата на Volkswagen e станала прозрачна и осветена.

Страничният изглед на I.D. спира дъха с изцяло нови пропорции и стил. Вече няма греди, предната и задната врата не са разделени, а заедно оформят защитен модул, когато са затворени. Задните врати се отварят назад, за да приканят към купето Open Space. Не са необходими и огледала в автомобила на бъдещето - техните функции са поети от камери и сензори. Обликът е завършен от 20-инчови джанти от лека сплав, стегнати в сини нископрофилни гуми.

Отзад I.D. също е впечатляващ с много решения, едно от които е образец на авангардното мислене на дизайн екипа на Volkswagen: бронята сякаш е излята от едно единствено парче алуминий или прозрачен леден блок. Отдолу автомобилът е отново син, а LED светлините обгръщат осветеното лого.

Покривът е панорамен, с лъскаво черен обков. Дори погледнат само от този ъгъл той завинаги се запечатва в съзнанието.

 

ПОВЕЧЕ ЗА РАЗМЕРИТЕ НА I.D.

Моделът е по-къс от Golf, но междуосието е съпоставимо с това на Passat. С 4 врати I.D. е дълъг 4,100 mm или със 155 mm по-малко от Golf. Широчината му е 1,800 mm, а височината - 1,530 mm. Mеждуосието възлиза на уникалните 2,750 mm, което - въпреки дължината отвън, е със 130 mm повече от това при Golf. От друга страна надвесите са съвсем скромни.

 

ПОВЕЧЕ ЗА ЮЗЪР ПРЕЖИВЯВАНЕТО

I.D. комуникира с човека със светлини и има различни светлинни режими, които съответстват на различните състояния - зареждане, автономно движение, шофиране и т.н. Автомобилът се отваря безконтактно.

 

ПОВЕЧЕ ЗА OPEN SPACE

Интериорът e истинска революция, базирана на биониката, противопоставена на студената инженерна мисъл. Освен, че е много просторен, вътре формите са меки и заключени във фигурата Möbius strip - лентата на Мьобиус, неправилна форма, изобретена от немският математик Аугуст Фердинанд Мьобиус, който през 19 в. конструира този геометричен феномен, при който вътрешната страна прелива във външната и обратно. Илюстрациите на Ешер на тази фигура са световно известни, а дизайнерите на Volkswagen са първите, които интегрират сложната форма в автомобилен дизайн.

В I.D. Оpen Space има 4 отделни интегрални места за сядане, конструирани леко, нежно и хармонично, облечени в светло сива сатенирана дамаска Jacquard Heather. Задните седалки се сгъват като в кино салон, когато е необходимо повече място - за велосипед, куфар или обемни покупки. Функция dive down сваля седалките на нивото на пода, което веднага превръща задната част в празна и функционална товарна зона. Купето има до 960 л вместимост, в зависимост от различните функции, които се активират.

e-Mirror е новото огледало за задно виждане. В автомобила на бъдещето то не е наложително, но поради нашия навик от миналото, тук го има, само че е превърнато в система за наблюдение, ползваща данни от три екстериорни камери, които проектират върху монитор. Липсата на странични огледала подобрява изключително аеродинамиката на автомобила. Единственият бутон, който може да намерите в I.D. е за аварийните светлини и се намира под "огледалото".

Досега информацията и контролът на системите в автомобила бяха единствено в ръцете на водача. I.D. има панели във вратите, които дават възможност на всеки пътник - отпред и отзад - да променя климатичните условия, инфотейнмънт съдържанието, навигацията и др. През тези ергономично монтирани системи - бели тъч-скрийнове с черни икони, които са свързани с дръжките и тон-колоните, може да получавате и телефонни обаждания. Водачът може да изключи панелите, когато например в автомобила има деца.

 

ПОВЕЧЕ ЗА CONNECTED COMMUNITY/СВЪРЗАНАТА ОБЩНОСТ

Volkswagen I.D. винаги знае кой ще седне зад волана - всеки водач в бъдеще ще има уникално Volkswagen ID. Toва е индивидуален профил, който помни и активира всички ваши любими настройки: сетинги на седалката, климатика, радио станции, песни, конфигурации на навигацията, осветлението, а също и контакти, с които общувате по телефон, социални мрежи и др. Профилът съхранява данните в cloud и разпознава юзъра през неговия смартфон - с така наречен Digital Key/Дигитален Ключ - така още при влизането автомобилът знае кой сяда зад волана.

Home-Net пък е функционалност, която свързва автомобила с вашия дом и така се чувствате още повече у дома, дори и на път във I.D. Можете да свържете домашни камери за наблюдение на дома с екраните в автомобила. Delivery Service е услуга, при която I.D. се превръща във ваша пощенска кутия. Ако не сте на точен адрес в момента, когато куриерът ви търси, той може да намери по GPS къде е вашия автомобил, да отиде при него и да отвори автомобила с временно даден дигитален код за достъп. А вие получавате веднага имейл, че доставката е на сигурно място във I.D. и той отново е заключен.

Volkswagen I.D. моделът на близкото бъдеще