Поглед отвътре в електромобила

Какво отличава електромобилите от конвенционалните автомобили? Външно разликите не са особено големи. Във вътрешността си обаче те са коренно различни. Ето как изглежда вътрешността на e-up! (разход на електроенергия в kWh/100 км: 11,7; CO2-емисии в г/км 0*).

1. Извод за зареждане с ток

Там, където традиционно сме свикнали да се намира отворът за зареждане с гориво, при e-up! (разход на електроенергия в kWh/100 км: 11,7; CO2-емисии в г/км: 0*) откриваме извод за зареждане с електрическа енергия.

2. Система за мениджмънт на батерията (BMS)

С помощта на този управляващ модул, който изпълнява ролята на свързващо звено между автомобила и акумулаторната батерия, се извършва постоянно наблюдение на акумулаторната батерия. Състоянието на автомобила и акумулаторната батерия се могат да бъдат показани чрез BMS и от разстояние, с помощта на приложение за смартфон.

3. Отопление на интериора

Отоплението на седалките и подгряването на челното стъкло се грижат за това топлината в купето да бъде управлявана възможно най-целесоъбразно и ефективно.

4. Високоволтов кабел

Високоволтовият кабел е свързващото звено между акумулаторната батерия и контакта за зареждане, а от него преминава ток с напрежение 324 V към друг кабел в двигателния отсек.

5. Високоволтова акумулаторна батерия

Литиево-йонната акумулаторна батерия е позиционирана под задната седалка и централния тунел. С максимален капацитет от 18,7 киловатчаса тя позволява пробег с едно зареждане от 160 километра (NEDC***).

6. Силова електроника

Силовата електроника има решаващо значение за представянето на едно електрическо задвижване. Тя управлява потока на енергия (от акумулаторната батерия към електромотора, както и от електромотора към акумулаторната батерия) и освен това с помощта на DC/DC‐преобразувател предлага и 12 волта бордно напрежение.

7. Рекуперация

Силовата електроника има решаващо значение за представянето на едно електрическо задвижване. Тя управлява потока на енергия (от акумулаторната батерия към електромотора, както и от електромотора към акумулаторната батерия) и освен това с помощта на DC/DC‐преобразувател предлага и 12 волта бордно напрежение.

8. Двигателен отсек

Всички основни задвижващи и периферни агрегати са позиционирани в двигателния отсек. Заедно с трансмисията, диференциала и силовата електроника, електромоторът е сърцето на задвижването.

Показаните тук автомобили богат да се различават от предлаганите на нашия пазар модели по отделни компоненти. Показани са някои детайли от оборудването, които биха могли да подлежат на допълнително заплащане.


*Дадените стойности за разхода на гориво и СО2-емисиите са установени по предписания от закона метод за измерване. Данните не се отнасят до конкретен автомобил и не са неразделна част от офертата, а служат единствено за целите на сравнението между различните типове автомобили. Разходът на гориво / електроенергия и CO₂-емисиите на дадено превозно эсредстов зависят не само от ефективното оползотворяване на горивото / енергийното съдържание на акумлаторната батерия, а също и от стила на шофиране и други фактори от нетехнологично естество (например външни особености).

Допълнително оборудване и аксесоари (допълнителни аксесоари, гуми и т.н.) могат да оказват влияние върху различни параметри, например тегло, съпротивление при търкаляне и аеродинамични показатели, и заедно със спецификите на климатичните условия и трафика могат да се отразяват върху разхода на гориво и динамичните показатели. Данните за разхода на гориво и CO₂-емисиите варират в зависимост от размера на гумите и допълнителното оборудване.

**Пробегът с едно зареждане по NEDC варира в зависимост от избраните гуми, след преминаване в лабораторни условия на изпитателните процедури съгласно Новия европейски цикъл (NEDC) се отчетени 50 км електрически пробег (883 км общ пробег) с гуми 16', съответно 48 км (848 км общ пробег) с гуми 17'' и 45 км (829 км общ пробег) с гуми 18''. Реалният пробег зависи от стила на шофиране, скоростта, използването на допълнителни консуматори на енергия, външната температура, броя на пътниците/полезния товар, както и топографията на изминатата отсечка.

***Зададените параметри са са измерени спрямо тестовите параметри на Новия европейски цикъл (NEDC)  на изпитателен стенд. В реалността действителният пробег се различава от тези стойности. Във всекидневни условия той възлиза средно на около 200 км и зависи от стила на шофиране, скоростта, използването на допълнителни консуматори на енергия, външната температура, броя на пътниците/полезния товар, избора на профил на шофиране (Normal, ECO, ECO+), както и топографията на изминатата отсечка.

Затвори
Този сайт използва бисквитки, за да персонализира страницата спрямо Вашите интереси. Ако останете на страницата, Вие се съгласявате с използването на бисквитки.
Приемам

Laden & Technologie