Меню
Затваряне на менюто
Затвори

Е-мобилност

 

ID.3

ID.3 предвещава новата ера на електрическата мобилност. Почувствайте наелектризиращата динамика. Изпитайте новаторския дизайн, съчетан с практичен пробег. Бъдещето е тук.
Динамика: пълен въртящ момент от място
Пробег: до 420 км (WLTP2) на електричество

С помощта на електромобилите се придвижвате изцяло на ток: ефективно и изгодно.

С изцяло електрическите задвижвания се сбъдват множество желания. Този тип превозни средства се придвижват безшумно и без никакви локални вредни емисии - едновременно с това електромобилите впечатляват и със своята ефективност. Електромоторите са една иновативна технология за задвижване, работят тихо, без вибрации и очароват с висок въртящ момент. Тук удоволствието от шофирането започва още със самото потегляне. Благодарение на многобройните високотехнологични решения Вие получавате забележителна ефективност: с помощта на съхраняваната във високоволтовата акумулаторна батерия Вие можете да се придвижвате изключително икономично. При намаляване на скоростта електродвигателите преминават в геренаторен режим и зареждат акумулаторната батерия с електрическа енергия. Посредством технология, наречена рекуперация, спечелената при спиране енергия се трансформира в електрическа и се съхранява в акумулаторната батерия. Ефективността на електромобилите е осезаема и във финансово отношение, тъй като при тях текущите разходи за употреба са значително по-ниски, отколкото при конвенционален автомобил. На 100 километра e-Golf със серийно оборудване изразходва едва 13,2 kWh (по WLTP). Със своята максимална мощност от 100 kW и максимален въртящ момент от 290 Нм e-Golf разбира на пух и прах предразсъдъците, че електромобилите не са създадени, за да бъдат динамични - при това още след първите метри.

e-Golf

До 231 км пробег с едно зареждане (WLTP³⁾)

Наистина ще ви впечатли: e-up!

До 160 километра с нулеви локални вредни емисии.

Просто електрически: e-up!

С новия e-up! марката Volkswagen пренася технологиите на бъдещето тук и сега. Така клиентите получават един технологично зрял, сигурен, и най-вече идеално пригоден за всекидневна употреба електрически автомобил, който отговаря на обичайните за марката високи стандарти по отношение на качеството и комфорта. Иначе казано - това е един истински Volkswagen. На 100 километра e-up! изразходва средно 11,7 kWh. Така новият e-up!се нарежда сред най-икономичните модели в сегмента на електромобилите.

Наелектизиращ ден след ден: под мотото "малък автомобил, голям прогрес", e-up! впечатлява с множество иновации и със своя мощен електромотор и възможност за изминаване на пробег до 160 километра той се представя блестящо както пред водача, така и пред околната среда.

От A до Б с "e".

За да бъде новият e-up! винаги мобилен, Volkswagen предлага различни възможности за зареждане, които във всеки момент да осигурят достатъчен заряд на литиево-йонната акумулаторна батерия - и това се случва по съвсем прост и интуитивен начин: можете да заредите e-up! с помощта на заряден кабел, включен в нормален домакински контакт, или пък посредством специалния кабел за променлив ток, предназначен за обществени зарядни станции. Така пълното зареждане отнема между шест и осем часа. Или пък можете да поръчате монтиране на Wallbox у дома. Така ще получите максимален комфорт и ще се възползвате от пълните възможности за зареждане, които може да Ви осигури домашната електропреносна мрежа. Времето за пълен заряд у дома може да се съкрати до около шест часа. Най-бързата възможност за зареждане е с прав ток. За целта трябва да посетите такъв тип обществена зарядна станция, с която e-up! да бъде съвместим. С технологията за бързо зареждане CCS за едва около 30 минути може да заредите приблизително 80 % от капацитета на акумулаторната батерия.

Golf GTE

Двойно по-добро задвижване

Как мога да заредя електромобил?

Да заредите един електромобил с електроенергия е почти толкова просто, колкото да напълните един стандартен автомобил с бензин или дизел на бензиностанцията. За целта са предвидени различни възможности, всяка от които има своите предимства.

Вие можете да заредите електромобила си на път в обществена зарядна станция - или пък лесно и удобно у дома с помощта на нормален домакински контакт или пък Wallbox. При това няма никакво значение дали навън вали дъжд или сняг: Акумулаторната батерия и електрониката са максимално защитени от неблагоприятни влияния. Връзката с куплунга е направена така, че проникването на вода е невъзможно 

Винаги с Вас:  зареждащият кабел за зареждане в домашни условия се предлага безплатно за всеки електрически модел на Volkswagen. Така Вие можете безпроблемно да зареждате Вашия електромобил на всеки технически изправен и надлежно монтиран контакт.

Пълно зареждане: Volkswagen залага на утвърдената литиево-йонна технология. Висококачествени компоненти се грижат за оптимална функционалност и възможно най-бавна амортизация. За целта Volkswagen предлага специфична гаранция на акумулаторната батерия на своите електромобили, чиито детайли можете да откриете в условията на гаранцията. Или за 160 000 километра - в зависимост от това кое настъпи първо. За този период от време и пробег тя може да бъде зареждана хиляди пъти.

Тук ще откриете гарантираната за бъдещето инфраструктура за зареждане на MOON, доставчика на системни решения, който превръща Е-мобилността в ежедневие.

 

Зареждане с електрически контакт

Зарядна станция у дома: електромобилите могат да бъдат зареждане от всеки нормален, технически изправен и надлежно монтиран домакински контакт. Подобно на съвременен смартфон, достатъчно е просто да свържете единия край на зарядния кабел с електропреносната мрежа, а другия - с автомобила. Достатъчно е да заключите автомобила с ключа - и процесът на зареждане започва автоматично. Особено удобна и изгодна е възможността да включите автомобила да се зарежда вечер, да се възползвате от по-ниските цени на нощната електроенергия, и да потеглите сутринта с пълен заряд на батерията. 

Зареждане с контакт (2,3 кВт):

  • e-up!: 10 ч
  • e-Golf: 17 ч
  • Golf GTE: 3 ч 45 мин
  • Passat GTE: 4 ч 20 мин

 

Тук ще откриете гарантираната за бъдещето инфраструктура на MOON, доставчика на системни решения, който превръща Е-мобилността в ежедневие.

 

Зареждане на Wallbox

Високоефективната зарядна станция у дома: с помощта на технологията Wallbox Вашият електромобил получава максимално възможната интензивност на зареждане. Освен това зареждането става по особено комфортен начин: изваждате зарядния кабел, включвате го и заключвате автомобила - и това е всичко. Премигваща зелена светлина в горе вляво сигнализира за наличието на процес на зареждане 

Зареждане с Wallbox (11 kW):

  • e-up!: 6 ч 12 мин*
  • e-Golf: 5 ч 20 мин*
  • Golf GTE: 2 ч 25 мин*
  • Passat GTE: 2 ч 45 мин*


* Продължителност на зареждането с AC-Wallbox (11 kW) от 0% до 100% SoC (State of Charge / Ниво на зареждане на батерията)


Тук ще откриете гарантираната за бъдещето инфраструктура на зареждане на MOON, доставчика на системни решения, който превръща Е-мобилността в ежедневие.

 

Зареждане от станция с променлив ток

Зареждане по време на път: Вие можете да зареждате Вашия електромобил на някоя от непрекъснато увеличаващите броя си обществени зарядни станции. За обществените зарядни станции с променлив ток се използва специален заряден кабел, който може да бъде поръчан за Вашия електромобил. Тук също важи правилото: със заключването на автомобила зарядният кабел също се заключва, за да не може никой да прекъсне процеса на зареждане във Ваше отсъствие. 

  • e-up!: 6 ч 12 мин   
  • e-Golf: 5 ч 20 мин
  • Golf GTE: 2 ч 25 мин
  • Passat GTE: 2 ч 45 мин

 
Тук ще откриете гарантираната за бъдещето инфраструктура за зареждане на MOON, доставчика на системни решения, който превръща Е-мобилността в ежедневие.

 

Зареждане от станция с прав ток

Turbo зареждане: на така наречените CCS -зарядни станции (съкратено от Combined Charging System) Вие имате възможността да зареждате с прав ток. Тъй като правият ток е по-силен, по този начин акумулаторната батерия се зарежда значително по-бързо. За зареждане от такъв тип станции e-up! и e-Golf се предлагат като опция с CCS букса за зареждане.

  • e-up!: 40 мин (80%)
  • e-Golf: 45 мин (80%)


Тук ще откриете гарантираната за бъдещето инфраструктура за зареждане на MOON, доставчикът на системни решения, който превръща е-мобилността в ежедневие.

 

Въпроси за e-мобилността

Най-важните понятия от света на електрическата мобилност

BEV

Battery Electric Vehicle - превозно средство, което се придвижва изцяло с помощта на електрическа енергия, съхранявана в акумулаторна батерия.

Blue Motion

Продуктов етикет, който се използва от най-икономичния представител в отделните моделни семейства на Volkswagen. 

Автомобили със задвижване с горивна клетка

Автомобил с електрическо задвижване, при който електрическата енергия се добива от суровината водород с помощта на така наречената технология на водородната клетка. При такъв тип возила локалните емисии се ограничават единствено до чиста водна пара. За Volkswagen горивната клетка е една от възможните концепции за задвижване на бъдещето.

Комуникация Car-to-Car

Директен обмен на данни и информация между автомобилите, който в бъдеще трябва да допринесе за сигурността на пътя, както и за по-добро регулиране на трафика.

Комуникация Car-to-X

Комуникация между автомобилите и заобикалящата ги среда, която в бъдеще може да послужи за намаляване на задръстванията и инцидентите на пътя. 

CO2

Въглеродният диоксид (наричан още въглероден двуокис) представлява газ без цвят и мирис, който се отделя при горивен процес. CO2 се смята за основен виновник за парниковия ефект и глобалното затопляне. Само през 2007 година делът на CO2 в общите парникови емисии възлиза на 88 процента.

Трансмисия с два съединителя (DSG)

Автоматизирана механична трансмисия, която с помощта на два предавателни механизма позволява напълно автоматизирана смяна на предавките без осезаемо прекъсване на тягата. 

Даунсайзинг

Намаляване на работния обем на двигателя при едновременно увеличаване на специфичната мощност, респ. въртящ момент, най-често с помощта на система за принудително пълнене. С помощта на даунсайзинг се редуцират разхода на гориво и нивата на вредни емисии. 

Eлектрификация на задвижващия тракт

Електродвигателите се превръщат в алтернативно задвижване за бъдещето. Процесът започва с оптимизирането на конвенционални двигатели с така наречената "рекуперация" (» Микрохибрид) и продължава през различни типове хибридни задвижвания (»Пълен хибрид, » Plug-In хибрид), достигайки своята кулминация в » BEV като финална цел;

Електромобил / електрически автомобил

Това е автомобил, който се захранва не от някакъв вид гориво, а от електрическа енергия. Погледнато с по-голяма точност, терминът важи както за превозни средства с акумулаторна батерия, така и за » Автомобили с водородна клетка, в зависимост от използвания способ за акумулиране на електрическа енергия. Все пак към момента под "електрически автомобил" в повечето случаи се подразбира превозно средство с акумулаторна батерия (» BEV), което се придвижва изцяло с помощта на електрическа енергия.

Емисии

Така се нарича отделянето на вещества или форми на енергия в околната среда. Основните емисии, генерирани от транспорта, са от въглеродни оксиди (CO), азотни оксиди (NOx), серни диоксиди (SO2), въглеводороди (HC) и » CO2. При дизеловите двигатели към тях се добавят твърди частици (сажди, прах). При модерните филтърни системи всички тези показатели са сведени до минимум.

Хибридни превозни средства (HEV)

Hybrid Electric Vehicle - това са превозни средства, които комбинират най-малко два типа задвижване, в случая двигател с вътрешно горене и електрическо задвижване. Понятието хибрид може да има множество значения и разновидности, които се класифицират в зависимост от степента на електрификация на задвижването (» Микро, » Мек, » Пълен и » Plug-In хибрид). В повечето случаи под хибрид се разбира » Пълен хибрид.

Интермодални транспортни концепции

Широкообхватни концепции за управление на транспорта и трафика, които позволяват безпроблемен преход между превоза с автобус, самолет, влак, електромобил, Carsharing предложения и ползване на велосипед.

Олекотени технологии

Техника на конструиране, чиято основна цел е намаляване на теглото. Наред със системите за задвижване, намаляването на теглото е най-ефикасният начин за икономия на гориво и намаляване на вредните емисии.

Литиево-йонна акумулаторна батерия

Акумулатор с много висока енергийна плътност, термично стабилен и почти без » Memory ефект. Заради тези положителни качества на въпросния вид технология Volkswagen залага именно на нея.

Memory ефект

Загуба на капацитет при някои видове акумулаторни батерии, който се изразява в отказ от пълно зареждане при пореден опит. Този ефект се дължи на факта, че акумулаторната батерия "помни" колко е зареждана предишни пъти и с времето започва да зарежда единствено клетките, които е използвала преди.

Микрохибриди (TDI BlueMotion)

Погледнато в тесен смисъл, това не са точно автомобили с хибридно задвижване, а такива с доусъвършенствано задвижване с двигател с вътрешно горене. Микрохибридите пестят гориво с помощта на технология » Старт-стоп и печелят обратно отделяната при спиране енергия (» Рекуперация), като я съхраняват в акумулатора, облекчавайки по този начин работата на алтернатора. Благодарение на своята частична електрификация те все пак биха могли да бъдат класифицирани и като » Хибриди. Микрохибридите обаче не разполагат с електрически двигател.

Меки хибриди

Това са превозни средства, при които електрическите компоненти формират само малка част от задвижващия тракт. Като » Микрохибриди се означават превозни средства, които разполагат с допълнителна акумулаторна батерия и електрически двигател. За разлика от »Пълните хибриди обаче, при микрохибридите не е възможно придвижване само с помощта на електрическа енергия, тук електрификацията само подпомага конвенционалното задвижване. Volkswagen предвижда все по-сериозно да залага на технологията на пълните хибриди.

MQB

Модулна платформа за модели с напречен двигател - това е концепция на Volkswagen за разработване и производство на модели с напречно разположение на двигателя и трансмисията. При този тип конструкция коляновият вал е разположен напречно на дължината на автомобила, респективно успоредно на осите. Днес повечето автомобили с предно задвижване са конструирани само по този начин. При производството различните модели биват направени от определени модули, чието комбиниране варира в зависимост от конкретния модел. Благодарение на модулния принцип се осигурява голяма свобода за дизайна на отделните продукти, тъй като е възможно вариране по отношение на междуосното разстояние и широчината на следата. Новите двигатели са конструирани с оглед редуциране на CO2 емисиите. С помощта на интелигентния микс от материали, включващ високоякостни стомани и най-модерни производствени методологии, се постига още повече комфорт и подобрена безопасност при непроменено тегло. MQB позволява във всички базирани на платформата модели да бъдат използвани над 20 иновации в областта на сигурността, технологиите за подпомагане на водача и инфотейнмънт системите, които доскоро бяха приоритет единствено на по-високите сегменти. Благодарение на синергийния ефект се постигат и сериозни икономии при производството и дистрибуцията.

Автомобили с нулеви локални вредни емисии

Също и Zero-Emission-Vehicle, накратко ZEV, е превозно средство, което по време на употребата си не отделя никакви вредни газове и постига така наречената нулева граница на локални вредни емисии. За да се запази обаче общата равносметка за нулеви емисии, електрическата енергия, която се използва за задвижването на едно такова превозно средство, трябва да идва от възобновяеми енергийни източници.

Екологичен ток

Също и зелен ток, който се създава от възобновяеми енергийни източници или от екологично свързване сила-топлина; физически не се различава от "сивия" ток.

Пик в потреблението на нефт

Това е момент, в който се достига максимумът на потребление на нефт в световен мащаб, а търсенето постепенно започва да надхвърля производството. Международната енергийна агенция (IEA) смята, че този момент ще бъде достигнат през 2020 година. Колкото повече намаляват запасите от нефт, толкова повече ще поскъпват бензина и дизела. Това е още един сериозен довод в полза на необходимостта от разработване на нови алтернативи за задвижване.

Plug-In хибриди (TwinDrive BlueMotion)

Plug-In Hybrid Electric Vehicle - това е превозно средство, което съчетава двигател с вътрешно горене и електромотор. Акумулаторната батерия може да се зарежда от електропреносната мрежа (за разлика от един » Пълен хибрид, чиято акумулаторна батерия се зарежда единствено чрез » Рекуперация). Plug-In хибридите могат да изминават значително по-големи разстояния с помощта на електрическа енергия. Повечето Plug-in хибриди могат да изминават около 50 километра изцяло на ток, а при по-дълги дистанции се активира двигателя с вътрешно горене. Този тип автомобили са идеално решение за хора, които карат много както в града, така и на по-дълги разстояния.

Пост-литиево-йонна акумулаторна батерия

Това е технология, която се очаква да наследи сегашните » Литиево-йонни акумулаторни батерии. Това са отворени системи, например цинк-въздушни акумулаторни батерии, които се отличават със значително по-висока енергийна плътност (> 500 kWh), и един ден се очаква да направят възможна електрическата мобилност на дълги разстояния.

Рекуперация

Рекуперация се нарича способът, чрез който отделяната при спиране или движение без тяга кинетична енергия се преобразува в електрическа. При електрическите автомобили този процес най-често се случва чрез преминаването на електромотора в генераторен режим, а спечелената по този начин електрическа енергия се съхранява в акумулаторната батерия. Поради определени особености на физичните закони, по този начин може да бъде спечелена само част от отделяната при спиране енергия.

Бързо зареждане с технологията CCS

За разлика от стандартното зареждане с променлив ток (посредством базовия заряден кабел или Wallbox), бързото зареждане на специално създадените за целта CCS зарядни станции с прав ток е възможно да се случи в рамките на едва 20-30 минути. Към момента е възможно по този начин да бъде зареден около 80 процента от капацитета на батерията. "Combined Charging System" (CCS) е официален международен стандарт. В дългосрочен план възможността за безжично зареждане посредством индукция се очертава като една друга интересна алтернатива в областта.

Smart Grid

"Интелигентна" електропреносна мрежа, която прилага модерни информационни и комуникационни технологии, с цел интегрирането на децентрализирано добита енергия, за оптимизиране на управлението на натоварването, както и за интелигентно управление на нуждите на отделните потребители. Целта е да се постигне сигурно и оптимално обезпечаване с енергия на основата на едно ефективно и надеждно управление на цялостната система.

Система старт-стоп

Система за намаляване на разхода на гориво на автомобила. Когато автомобилът е спрял или почти спрял, двигателят се загасва автоматично посредством генератора и прекъсване на потока на гориво. Той се стартира автоматично веднага щом водача настъпи газта или отстъпи от спирачките. Специално при шофиране в градски условия с множество продължителни фази на престой по този начин се пести много гориво.

Tank-to-Wheel

виж Well-to-Wheel

TDI

TDI е означението, което Volkswagen използва за дизелови превозни средства, използващи директно впръскване на горивото в цилиндрите и турбопълнене. TDI двигателите се отличават с икономичност, ниски вредни емисии, мощна тяга (висок въртящ момент) и много добро разгръщане на мощността. В много държави TDI е запазена марка на концерна Volkswagen AG.

Think Blue.

Инициатива на Volkswagen за устойчиво развитие и по-екологична мобилност. Мотото е вдъхновено от слогана "Think small", който съпътства пазарните успехи на Volkswagen Beetle през 60-те години на миналия век. Докато по онова време обаче основна цел беше да се осигури мобилност на колкото се може по-голям брой хора, сега задачата на Think Blue е прехода към една по-екологична мобилност. Повече за Think Blue

TSI

Означение, което се носи от всички бензинови двигатели с директно впръскване на горивото в цилиндрите и стандартно или двойно турбопълнене на Volkswagen. Под това означение откриваме различни концепции за принудително пълнене, работни обеми, както и брой и разположение на цилиндрите. С помощта на TSI технологията Volkswagen съумя да предложи двигатели, които съчетават солидни предимства по отношение на икономията на гориво и уверено разгръщане на мощността.

Vehicle-to-Grid

Концепция, която използва акумулаторните батерии на електрическите превозни средства като част от електропреносната мрежа. При нужда енергията от електромобилите може да бъде върната обратно в мрежата. Това е разумен ход от гледна точка на ефективното управление на натоварването и капацитета на мрежата, например с цел компенсиране колебанията при възобновяемите източници на енергия. Днешните акумулаторни батерии обаче не са разработени изцяло в унисон с тази концепция. За целта електромобилите се нуждаят от скъпо, бидирекционно зарядно устройство, за да могат да "връщат" ток в мрежата. Технологичните загуби при трансформирането на прав ток (в акумулаторната батерия) в променлив ток (в мрежата) също трябва да бъдат минимизирани. На първо време се мисли за нещо като "Light-Variante", който отначало ще функционира без връщане на ток в мрежата, но ще има сериозни ползи за околната среда. 

Двигател с вътрешно горене

Задвижващ агрегат, който генерира мощност, като преобразува съдържащата се в горивото енергия в механична посредством топлинен процес. При горивния процес най-често се отделят емисии, съдържащи въглеродни окиси.

Пълни хибриди

Отличават се с това, че могат да се движат с всеки от двата типа задвижване. По правило двигателят с вътрешно горене и електромоторът могат да работят и едновременно.

Водород

виж Автомобили със задвижване с водородна клетка

Well-to-Tank

виж Well-to-Wheel

Well-to-Wheel

Общ разход на енергия и отделени вредни емисии при производството, доставката и оползотворяването на даден вид гориво. При нефта това изчисление започва от нефтения кладенец, преминава през рафинерията и бензиностанциите, за да стигне до резервоара на даден автомобил. При изчисленията се вземат предвид два основни параметъра: » Well-to-Tank включва само производството и логистиката на горивото, докато » Tank-to-Wheel включва и използването на горивото в автомобила и отделяните при шофиране вредни емисии.

Устойчивост на циклите на зареждане

Броят на циклите на зареждане и разреждане, които една акумулаторна батерия е в състояние да понесе, преди нейния капацитет да започне постепенно да спада под нивата на първоначалните й характеристики. Volkswagen залага на » Литиево-йонни акумулаторни батерии, при които отсъства т.нар. » мемори-ефект, не се увреждат от всекидневно зареждане и почти не губят заряд от само себе си. Висококачествените компоненти гарантират, че акумулаторните батерии ще функционират пълноценно по време на целия жизнен цикъл на автомобила. Поради тази причина Volkswagen дава осем години гаранция за високоволтовите акумулаторни батерии. За това време една акумулаторна батерия може безпроблемно да бъде зареждана хиляди пъти.

MEB − модулна архитектура за електромобили

Платформи за електрическа мобилност

Гъвкава и ефективна

С модулната платформа за електромобили (MEB) Volkswagen създава един ключов за бъдещето на мобилността фундамент. Как точно функционира MEB и защо тя е толкова важна? Ще отговорим на десет важни въпроса.

1.) Какво е MEB?

Модулната платформа за електрически модели (MEB) представлява модулна основа за производство на електромобили, която Volkswagen в момента активно разработва. Още въвеждането на модулната платформа за модели с напречен двигател (MQB) през 2012 година се прояви като повратен момент в системата на производство на концерна: на мястото на класическата платформа се появи гъвкава модулна структура, която прави производството на автомобили още по-ефективно. MEB е следващата логична стъпка в тази посока: тази платформа се разработва от 2015 насам и трябва още повече да оптимизира предимствата на MQB - този път с поглед към бъдещето на електрическата мобилност.

2.) Какво различава MEB от MQB?

По време на разработването на MQB, ролята на електрическата мобилност все още далеч не беше толкова централна, колкото е днес. MEB е създаден именно с тази основна идея: как трябва да бъдат конструирани ходовата част и задвижването и какви трябва да са междуосните разстояния и разпределението на теглото, за да се отговори оптимално на предизвикателствата при автомобили, изначално замислени като електрически? И най-вече: какво е най-доброто, което може да се направи по отношение на дизайна и разположението на акумулаторните батерии? Наличните в момента серийни електрически модели на Volkswagen са изградени на основата на платформата MQB. Резултатът е отличен - а с появата на MEB цялостната конструктивна и производствена стратегия на електромобилите ще се оптимизира още повече.

3.) Защо всъщност ни е необходима нова платформа?

Защото специално разработени платформи като MEB правят производството на електромобили по-ефективно и по-достъпно в дългосрочен план - а Volkswagen по този начин насочва стратегията си все повече към електрическата мобилност, за да отговори адекватно на непрекъснато нарастващото търсене на електромобили в световен мащаб. Има обаче и други фактори, които ще оказват огромно влияние върху цените на електромобилите в бъдеще, най-важният измежду които е технологията на акумулаторните батерии.

4.) Има ли вече автомобили, базирани на MEB?

Досега Volkswagen е показал пред публика три концептуални студии, базирани на MEB: през 2016 година дебютира e-бусът BUDD-e, след това на автосалона в Париж отново през 2016 година последва I.D., а през януари 2017 година на Detroit Auto Show беше представен I.D. BUZZ, визия за бъдещ наследник на най-култовия бус в историята на марката. Първият сериен модел от компактен клас, базиран на MEB, по план трябва да стъпи на пазара 2020 година.

5.) Ще забележат ли шофьорите разликата?

Притежателите електромобили от Volkswagen още днес могат да се възползват от предимствата на електрическата мобилност. Базираните на MEB модели ще проявяват тези предимства в много по-силна форма: максимален въртящ момент още при потегляне от място, задно предаване с всички негови предимства по отношение на ускорение и сцепление, благодарение на дълбоко поставената батерия - оптимизирано пътно поведение, по-богати дигитални възможности. С концепцията на MEB множество визии, които доскоро смятахме за неосъществими, предстои да станат реалност.

6.) Има ли MEB ефект върху оползотворяването на вътрешното пространство?

Централен елемент в концепцията на MEB е високоволтовата акумулаторна батерия. Нейната структура и позициониране играят важна роля: на пръв поглед те наподобяват на стилизиран шоколад, плосък и сбит от страната на дъното. Интегрираните в пода елементи осигуряват изобилие от място в интериора. I.D. например като външна дължина се доближава до Golf, докато размерите на вътрешното пространство са съпоставими с Passat. Наред с това инструменталното табло е смалено, а централната конзола ("Physical App") може да се позиционира по различни начини - пространството е ключов фактор в концепцията на автомобилите на бъдещето: бъдеще, доминирано от автономно придвижващи се автомобили, в които можете да работите или пък да се посветите на свободното си време.

7.) Какви са най-големите предизвикателства при разработването на MEB?

Точка първа: факторът визия за бъдещето. При MEB много компоненти трябва да бъдат направени така, че да отговорят на предизвикателства, които тепърва ще се появяват. Например в областта на дигитализацията, свързаността или напълно автономното придвижване. Как трябва да изглежда една базова архитектура, която да позволява внедряването на възможно най-много иновации в тези области? Да се добавя хардуер към вече готова архитектура винаги е голям недостатък - дигиталните системи за Carsharing или пък сензорите за автопилот трябва да бъдат част от MEB още от самото начало. Точка втора: ефективност и разходи. Тук трябва да се направи всичко възможно, за да стане електрическата мобилност още по-привлекателна.

8.) Какво още трябва да се случи, за да могат автомобилите на база MEB да се произвеждат серийно?

След като работата по MEB започна през 2015 година, вече е постигнат огромен напредък в много области - завършекът на така наречената начална фаза на разработка приключи още в началото на 2017 година, а през 2020 година се очаква пускането в производство на първия сериен е-модел от семейството I.D. Това колко бързо ще се разшири електрическата мобилност в бъдеще, зависи най-вече на първо място от фактори с инфраструктурен характер - например броя и работата на зарядните станции. Ситуацията изглежда по различен начин във всяка една отделна държава, но е факт, че по въпроса се работи все по-усилено.

9.) Дали MEB ще замени изцяло MQB?

Не, това няма да се случи. Макар че ролята на електрическите задвижвания в бъдеще неминуемо ще става все по-голяма, Volkswagen в обозримо бъдеще не планира да преустановява производството на автомобили с двигател с вътрешно горене - и платформата MQB е ключов фактор в тази насока. Не бива да се забравя, че докато на основата на MQB може се създават електромобили, обратното е невъзможно: MEB е несъвместима с двигатели с вътрешно горене.

10.) Какво означава въвеждането на MEB за марката Volkswagen?

Според стратегията "Transform2025+", Volkswagen предвижда през 2025 година да продава по един милион електромобила годишно, като тази бройка се очаква да бъде разпределена между 30 различни модела на марките на концерна. Напълно логично, този показател върви ръка за ръка с MEB: производството на електрически модели в големи серии е възможно единствено на базата на новата модулна платформа. Тук става дума за нещо много повече от инженерно-технически детайли: модулната платформа за електрически модели е инвестиция в бъдещето на електрическата мобилност. Един истински крайъгълен камък във визията на Volkswagen за бъдещето.

Електрическата мобилност при теста на всекидневието

Тук притежателите на Volkswagen споделят своите впечатления от електрическите и хибридните модели на марката.

Ами сега!
Изглежда браузърът ви не е актуален. Може би уебсайтът ни не работи оптимално. Повечето браузъри (но не и MS Internet Explorer 11 и по-стари) все още работят добре.

Препоръчваме ви да актуализирате вашия уеб браузър!
Последната версия може да гарантира добро изживяване навсякъде в Интернет.

Благодарим ви за посещението,
Вашият Volkswagen екип