С ID. фамилията на Volkswagen тази визия скоро ще се превърне в реалност. Флагманът на новото поколение електромобили е студията ID. Vizzion.
Volkswagen започна разработката на своята модулна платформа за електромобили (MEB) през 2015 година, създавайки основата, на която ще бъдат конструирани всички модели с електрическо задвижване на марката. При обявяването на световната премиера на ID. Vizzion на Международното автомобилно изложение в Женева, това бъдеще вече изглеждаше блестящо - "Само един поглед към ID. Vizzion е достатъчен, за да видите изцяло новото равнище на свобода, което модулната платформа за електромобили (MEB) ни осигурява по отношение на външния и вътрешния дизайн", споделя д-р Херберт Дийс, председател на управителния съвет на Volkswagen.
Да виждаш.
И да те виждат.
ID. Vizzion е истинско въплъщение на дизайна, което осигурява на пътниците неограничена видимост във всички посоки. За да постигнат този ефект, дизайнерите са решили да премахнат средните странични колони на каросерията и да използват по-големи прозорци и прозрачен панорамен покрив. Характерните за ID. моделите стилистични гени са отразени и в елегантния силует на каросерията - един наистина ярък акцент, който се подчертава допълнително от светлинните LED ленти, които преминават от радиаторната решетка през страничната част на каросерията и дръжките на вратите, за да завършат в задната броня. И още един уникален акцент - светлините започват да пулсират, когато автомобилът забележи познати хора наблизо. ID. Vizzion използва система за лицево разпознаване и реагира, когато "види", че приближавате по улицата към него.
Абсолютна новост е и вътрешното пространство, наподобяващо луксозен салон. Основният стремеж на дизайнерите е съсредоточен в създаването на автомобил, изграден изцяло върху идеята за свобода. Толкова удобен, че физическото усещане за него да бледнее пред изживяването. И толкова просторен, че чувството за свобода да надхвърля обичайните граници при луксозните модели с подобни външни размери. С отварянето на вратата Ви посреща елегантно оформено, хармонично арматурно табло, което се простира открай-докрай и няма волан и контролни прибори. Вместо да натискате бутони, взаимодействието с автомобила се извършва напълно интуитивно - посредством жестове с ръка например. Просто и лесно. И доста футуристично. Също както и виртуалните прибори за управление и екраните, които прожектират информацията на принципа на разширената реалност (Augmented Reality). Всичко това се управлява с привични жестове и се наблюдава с помощта на очила за смесена реалност (HoloLens*)
ID. Vizzion не е просто абстрактна концепция, а реален прототип на сериен модел, който трябва да излезе на пазара през 2020 година - първоначално с конвенционално управление на функциите, класически волан и педали. Автономният режим на движение ще бъде въведен в по-късен етап на разработката.
Да шофираш.
И да бъдеш возен.
През 2022 година ID. Vizzion ще влезе в серийно производство с конвенционална система за управление на функциите. Най-новата концептуална студия на Volkswagen обаче демонстрира това, което марката счита за възможно до 2030 година. Напълно автоматизираното управление например. Ето защо ID. Vizzion е първият автомобил на Volkswagen, в който няма волан или педали. Вместо това, той има "дигитален шофьор", който може да следва определен маршрут и да поеме управлението вместо вас. Той може да Ви разпознае също толкова добре, колкото и Вашите предпочитания. Това е много удобно, защото автомобилът регулира осветлението и температурата точно както желаете, използвайки информация от лазерните скенери, ултразвуковите сензори, разположените отпред и отзад радарни сензори, както и от видеокамерите, които осигуряват 360-градусов поглед към зоната около автомобила.
Във вътрешното пространство също се използват някои от най-модерните технологии, разработвани някога от Volkswagen. Сред тях са изкуственият интелект на централния компютър, който генерира подробна картина на зоната около автомобила в реално време. Благодарение на нея, системата е в състояние да реагира на потенциални опасности и да осъществява комуникация с други участници в движението. Освен това системата HD Matrix LED на предните светлини с 8000 индивидуално управляеми светодиода може да се използва и за прожектиране на светлинни графики на пътя пред ID. Vizzion - например пешеходна пътека тип "зебра", която предоставя на пешеходците място за безопасно пресичане.
Функциите на инфотейнмънт системата се управляват напълно интуитивно с жестове и гласови команди, така че можете да промените Вашата дестинация или температурата в купето само за миг. Автопилотът на свой ред ви осигурява повече лично време за почивка или делови задачи.
Добре дошли в един изцяло нов свят.
Със своите два двигателя на предния и задния мост, ID. Vizzion разполага с общо 225
kW системна мощност и достига до 665 километра, а системата за задвижване на всички
колела от своя страна гарантира, че ще стигнете навсякъде, където пожелаете. В
същото време гъвкавостта на платформата MEB дава възможност много от техническите
характеристики и спецификации да бъдат адаптирани индивидуално според изискванията
и предпочитанията на потребителите, споделя д-р Франк Велш - отговорният за
развойната дейност член на управителния съвет на Volkswagen. "Технологичната
концепция на фамилията от ID. модели е много впечатляваща - при нея размерите на
модела, големината на батерията и задвижващата система позволяват промени в мащаба.
Това означава, че можем да представим различни продукти в множество сегменти от
пазара и да задоволим всяко изискване на нашите клиенти - дори и по отношение на
луксозните седани."
Звучи като научна фантастика, но скоро може да се превърне в реалност, защото почти
всички технологии в ID. Vizzion вече съществуват или са в процес на разработка от
Volkswagen. "Планираме още през 2025 година да произвеждаме по един милион изцяло
електрически превозни средства годишно. Компактният ID. и SUV моделът ID. Crozz ще
поставят началото през 2020 година, а през 2022 година ще ги последват ванът ID.
Buzz и серийната версия на ID. Vizzion, чийто прототип представихме в Женева",
посочва д-р Дийс. Във Volkswagen бъдещето вече чука на вратата.