За най-доброто възможно потребителско изживяване:
Този сайт използва "бисквитки“ за най-доброто възможно потребителско изживяване. Ако останете на страницата, Вие се съгласявате с използването на "бисквитки" (безусловно необходими "бисквитки"). "Бисквитките", за които е необходимо съгласие (аналитични "бисквитки", функционални "бисквитки", "бисквитки" за персонализирано съдържание) се използват само след тяхното активиране. Ако сте съгласни с използването на "бисквитки", идентификационните данни ще се обработват от нашите партньори (доставчици на "бисквитки" и доставчици на ИТ услуги). Отговорен за този уебсайт и "бисквитките" е Порше БГ ЕООД. Допълнителна информация за използваните "бисквитки" и тяхното деактивиране може да намерите в нашата
Активиране на всички бисквитки
Затваряне на менюто
Затвори

Без задръствания, по-малко натоварване на околната среда Устойчиви концепции за мобилност:

Без задръствания, по-малко натоварване на околната среда Устойчиви концепции за мобилност:

Задръствания в час пик, претъпкани градове, замърсяване, забрани за шофиране: С нарастването на градските жилищни пространства обемът на трафика непрекъснато се увеличава. За посрещането на това предизвикателство в бъдеще са необходими иновативни концепции за мобилност и устойчиви решения.

Това ще научиш тук:

  • Защо "Mobility as a Service" е бъдещето
  • Как Carsharing трябва да разтовари градовете
  • Какво се крие зад понятията Ridesharing и Carpooling
  • Кой вече прилага тези концепции за устойчива мобилност

Трафик в града: Трябва да бъде щадящ природата и потребителите

В крайна сметка концепциите за устойчива мобилност не са само въпрос на намаляване на броя на превозните средства или на създаването на по-екологично съвместими конструктивни решения, а вниманието е насочено и към тяхното използване. Ключът към преодоляването на предизвикателствата на индивидуалната моторизирана мобилност в бъдеще е "Мобилността като услуга". Какво означава това понятие? Всъщност то включва система от устойчиви решения, които в идеалния случай съчетават обществен и частен транспорт и целят създаване на хомогенна и лесна за ползване транспортна услуга. Идеята е да се подобри ефективността в използването на капацитета на различните видове транспорт, да се намали обемът на трафика и натоварването околната среда, както и разходите за употреба на пътната мрежа.

Наред с това потенциалът на тези услуги е не само в намаляването на напрежението в градските центрове, но и в подобряването на движението и транспорта в по-малко населените райони, които като цяло имат по-лоша инфраструктура за обществен транспорт. От тази гледна точка, тези услуги имат за задача да намалят броя на използваните превозни средства, същевременно предлагайки гъвкава и достъпна мобилност на своите клиенти. Тези услуги следва да допълнят обществения транспорт, който в момента предлага възможно най-висока степен на ефективност при масовите транспортни системи като метрото и крайградски железници.

Carsharing предложенията: – началото

Но кои услуги всъщност се включват в тези концепции за мобилност? Споделянето или т.нар. Сarsharing е една от най-разпространените концепции и предлага значителни ползи в сравнение с индивидуалния транспорт с частно притежавани автомобили. Много от популярните доставчици на тази услуга се отличават с изключителна гъвкавост - при тях автомобилите не са обвързани с фиксирани стоянки и можете да ги резервирате по всяко време на денонощието. Освен това работата с тях е улеснена и опростена чрез удобни интернет приложения, а заплащането е толкова лесно, колкото и онлайн пазаруването. През 2018 година доставчиците на този вид услуги със станции, се радваха на ръст на потребителите в размер на цели 21,5%. Услугата We Share в Берлин например показва, че на пазара все още има достатъчно пространство за представяне на нови услуги. Тази Carsharing услуга стартира в германската столица през 2019 година и залага изцяло на електрическа мобилност под формата на 1 500 автомобила e-Golf (среден разход на електроенергия в kWh/100 км: комбинирано - 14,1 (17-цолови колела) - 13,2 (16-цолови колела); средни емисии на CO₂ комбинирано в г/км: - 0; клас на енергийна ефективност: A+) изцяло на електромобилност. We Share планира да стартира предлагането на услугата и в други големи германски градове.

Пробивът и развитието на идеи като Carsharing услугите бяха подпомогнати преди всичко от цифровите технологии. Ride hailing услугите също се възползват от предимствата на дигитализацията и включват транспортни услуги като таксиметрови компании например. Въпреки че такситата не са революционно нов продукт, интеграцията в цифровите информационни канали преобрази много и пазара на този вид услуги - те подобряват ефективността на бизнеса, като предлагат на пътниците по-висок комфорт и по-ефективен превоз. Клиентите например могат да се свържат директно с шофьора, ако плановете им се променят, а по принцип този вид модерни таксиметрови услуги са и по-евтини от конвенционалните. Освен това, потенциалът на услугите за мобилност по заявка далеч не е изчерпан - през 2016 година Volkswagen инвестира около 300 милиона щатски долара в компанията "Gett", която доставя организация и мобилни услуги в повече от 60 града по целия свят.

По пътя към интегрирания продукт за мобилност

При концепциите за мобилност, популярни като Ridesharing и Ridepooling, едно превозно средство се споделя от множество пътници със сходни маршрути. По същество това е познатата концепция за Carpooling, но цифровизацията на услугата предоставя по-висока ефективност и по-добри възможности както на потребителите, така и на доставчика - превозното средство обикновено се поръчва чрез смартфон приложение, което обработва заявката и оптимизира използването на превозното средство, като подобрява условията едновременно за доставчика и потребителите. Тези силно ориентирани върху мобилносттa "по заявка" услуги допълват много успешно локалния обществен транспорт и имат особено висок потенциал за извънградските и селските райони. Има и множество чисто финансови причини за споделяне на пътуването - обикновено тази форма е по-евтина от наемането на автомобил rent-a-car или поръчката на такси, а в някои случаи може да се окаже по-изгодна дори от обществения транспорт.

В идеалния случай концепциите за "мобилността като услуга" покриват редица важни изисквания. На първо място, те са изцяло съсредоточени върху потребителите, които решават кои оферти искат да използват, кога и къде. Освен това, те са базирани на обща цифрова платформа и позволяват на потребителите да планират, резервират и плащат за пътуването си чрез цифрови канали. В идеалния случай, услугите от различни транспортни доставчици, като обществен транспорт, Carsharing и Ridesharing са интегрирани в една и съща онлайн платформа или смартфон приложение. Идеалната цифрова мобилна платформа за лесно планиране, резервиране и плащане съчетава всички тези услуги, осигурява по-лесен достъп до средствата за мобилност и гарантира оптимална ефективност при използване на всички транспортни възможности. Така например Skoda, чешкото дъщерно дружество на концерна Volkswagen, предлага в Прага т.нар. peer-to-peer услуга за Carsharing под названието HoppyGo. Тя дава възможност на собствениците на частни автомобили да ги предлагат за споделена транспортна услуга, а освен това HoppyGo включва и железопътен и междуселищен автобусен транспорт. Благодарение на това потребителите на HoppyGo могат да планират гъвкаво своите маршрути в смартфон приложението, което им позволява да комбинират максимално ефективно и изгодно различни транспортни средства.

Ясна цел на MOIA: развитие на мобилна услуга по заявка, която ще направи живота в градските райони по-приятен, по-чист и по-безопасен.

Нови концепции в практиката

В средата на 2018 година дъщерното дружество на Volkswagen MOIA започна редовната експлоатация на своята нова транспортна концепция в германския град Хановер. С помощта на специализирания софтуер и смартфон приложението Ridepooling услугата на MOIA може да се ползва бързо и удобно почти като таксиметрова услуга - клиентът се качва на желаното от него място и може да пътува до почти всяка точка на града. Всички желаещи пътници могат да резервират пътуване чрез приложението и да се качват и слизат от автомобила по неговия маршрут. Специален алгоритъм определя максимално ефективното решение по отношение на времето и маршрута, за да гарантира оптимално използване на "маршрутката". По същество MOIA е хибридна компания, обединяваща качествата на обществения транспорт и таксиметровата услуга. От средата на месец април 2019 година MOIA вече управлява и 100 електрически автомобила в Хамбург, допълвайки възможностите на обществения транспорт. В рамките на 12 месеца електрическият парк на дъщерната компания на Volkswagen ще бъде разширен до 500 автомобила.

MOIA е преди всичко ярка демонстрация на усилията, които автомобилните производители, start-up компаниите и транспортните предприятия полагат за развитието на концепцията за "Мобилността като услуга" и на свързаните с нея условия и фактори за постигане на устойчива мобилност по пътя към общо бъдеще с устойчиви, ефективни и удобни за потребителите услуги за мобилност.

Ами сега!
Изглежда браузърът ви не е актуален. Може би уебсайтът ни не работи оптимално. Повечето браузъри (но не и MS Internet Explorer 11 и по-стари) все още работят добре.

Препоръчваме ви да актуализирате вашия уеб браузър!
Последната версия може да гарантира добро изживяване навсякъде в Интернет.

Благодарим ви за посещението,
Вашият Volkswagen екип