Какво отличава електромобилите от конвенционалните автомобили? Външно разликите не са особено големи. Във вътрешността си обаче те са коренно различни. Ето как изглежда вътрешността на e-up! (разход на електроенергия в kWh/100 км: 11,7; CO2-емисии в г/км: 01)).
Там, където традиционно сме свикнали да се намира отворът за зареждане с гориво, при e-up! (разход на електроенергия в kWh/100 км: 11,7; CO2 емисии в г/км: 01)) откриваме извод за зареждане с електрическа енергия.
С помощта на този управляващ модул, който изпълнява ролята на свързващо звено между автомобила и акумулаторната батерия, се извършва постоянно наблюдение на акумулаторната батерия. Състоянието на автомобила и акумулаторната батерия се могат да бъдат показани чрез BMS и от разстояние, с помощта на приложение за смартфон.
Отоплението на седалките и подгряването на челното стъкло се грижат за това топлината в купето да бъде управлявана възможно най-целесъобразно и ефективно.
Високоволтовият кабел е свързващото звено между акумулаторната батерия и контакта за зареждане, а от него преминава ток с напрежение 324 волта към друг кабел в двигателния отсек.
Литиево-йонната акумулаторна батерия е позиционирана под задната седалка и централния тунел. С максимален капацитет от 18,7 киловатчаса тя позволява пробег с едно зареждане от 160 километра 2) (NEDC3)).
Силовата електроника има решаващо значение за представянето на едно електрическо задвижване. Тя управлява потока на енергия (от акумулаторната батерия към електромотора, както и от електромотора към акумулаторната батерия) и освен това с помощта на DC/DC преобразувател предлага и 12 волта бордно напрежение.
При спиране и движение без тяга автомобилът преобразува кинетичната енергия в електрическа и по-късно оползотворява тази енергия. С помощта на скоростния лост можете да регулирате интензитета на рекуперация в три степени. Повече рекуперация означава повече спечелена енергия - при едновременно по-силно спирачно усилие.
Всички основни задвижващи и периферни агрегати са позиционирани в двигателния отсек. Заедно с трансмисията, диференциала и силовата електроника, електромоторът е сърцето на задвижването.
Показаните тук автомобили могат да се различават от предлаганите на нашия пазар модели по отделни компоненти. Показани са някои детайли от оборудването, които биха могли да подлежат на допълнително заплащане. .
Дадените стойности за разхода на гориво и СО2 емисиите са установени по предписания от закона метод за измерване. Данните не се отнасят до конкретен автомобил и не са неразделна част от офертата, а служат единствено за целите на сравнението между различните типове автомобили. Разходът на гориво / електроенергия и CO₂ емисиите на дадено превозно средство зависят не само от ефективното оползотворяване на горивото / енергийното съдържание на акумулаторната батерия, а също и от стила на шофиране и други фактори от нетехнологично естество (например външни условия). Нашите автомобили стандартно са оборудвани с летни гуми. От 04.12.2010 г. в Германия сте законово задължени да оборудвате автомобила си с гуми M+S или всесезонни гуми при лед, сняг, киша, поледица. Вашият дилър на Volkswagen с удоволствие ще Ви информира. Допълнително оборудване и аксесоари (допълнителни аксесоари, гуми и т.н.) могат да оказват влияние върху важни параметри, например тегло, съпротивление при търкаляне и аеродинамични показатели, и заедно със спецификите на климатичните условия и трафика могат да се отразяват върху разхода на гориво и динамичните показатели. Данните за разхода на гориво и CO₂ емисиите варират в зависимост от размера на гумите и допълнителното оборудване.
Посоченият пробег е пробегът след преминаване на циклите съгласно New European Driving Cycle (NEDC ) върху изпитателния стенд. Действителният пробег в реални условия се различава от този. Той възлиза средно на около 200 км и зависи от стила на шофиране, скоростта, избора на гуми, включването на комфортни или допълнителни консуматори, външната температура, броя на спътниците или товара, избрания профил на движение (нормален, ECO, ECO +) и релефа на терена.
Пробегът с едно зареждане по NEDC варира в зависимост от избраните гуми, след преминаване в лабораторни условия на изпитателните процедури съгласно Новия европейски цикъл (NEDC) се отчетени 50 км електрически пробег (883 км общ пробег) с гуми 16“, съответно 48 км (848 км общ пробег) с гуми 17'' и 45 км (829 км общ пробег) с гуми 18''. Реалният пробег зависи от стила на шофиране, скоростта, използването на допълнителни консуматори на енергия, външната температура, броя на пътниците/полезния товар, както и топографията на изминатата отсечка.
Среден разход на електроенергия e-Golf:, в kWh/100 км - 13,2 (16-цолови колела) до 14,1 (17 цолови колела); емисии на CO₂ комбинирано, гр/км: 0 (отнася се за CO2 емисии при шофиране, общите CO2 емисии зависят от произхода на електрическия ток. Ето защо Volkswagen препоръчва използването на екологичен ток). Новият Golf GTE: разход на гориво: 1,6−1,8 л/100 км, разход на електричество: 11,4−12,0 kWh/100 км, CO2 емисии: 36−40 г/км. Показаните на изображенията превозни средства могат да се различават в някои детайли от актуалните, предназначени за България доставки. Част от показаното представлява допълнително оборудване, което се доставя срещу доплащане. Всички посочени цени са необвързващо препоръчителни, некартелни и ориентировъчни цени, включващи 20 % ДДС и транспортни разходи. За допълнителна информация относно серийното и допълнителното оборудване, най-учтиво ви молим да се обърнете към най-близкия дилър на Volkswagen. Възможни са грешки и промени в цените. За улеснено четене на текстовете не сме избрали нито мъжки, нито женски род на думите, отнасящи се до лицата. Това в никакъв случай не означава ощетяване на съответния друг пол. Благодарим Ви за разбирането.