Този сайт използва бисквитки, за да персонализира страницата спрямо Вашите интереси. Ако останете на страницата, Вие се съгласявате с използването на бисквитки.
Приемам

Мощ без граници.

 

Текст Филип Битнер       Снимки Дейвид Фишър

 

Volkswagen винаги търси идеи и концепции, които да направят мобилността още по-удобна и практична. Групата участва във високотехнологичния старт-ъп Hubject. Благодарение на интерзарядната мрежа на берлинската компания, откриването на зарядни точки и зареждането на електромобила ви се превръща в детска игра.

Със своята интерзарядна мрежа, берлинската компания Hubject прави зареждането на електромобили лесно и достъпно.  Магическата дума стояща зад това е  "eRoaming". Благодарение на интерзареждането, на разположение на клиента са различни доставчици по света - по начин подобен на този при мобилните оператори. По този начин зарядните точки на всички партньори изглеждат като голяма зарядна мрежа, правеща особено удобно зареждането на електромобили. Това води до елиминирането на националните и системни граници.

Всичко това дава много предимства на водачите на електромобили. Компанията, създадена през 2012 г., в която е ангажирана и Volkswagen Group, "изтъка" мрежата от различни доставчици превръщайки я в широкомащабна зарядна инфраструктура. Ако вашият сегашен провайдър, като в случая на Volkswagen Charge & Fuel Card, е интерзаряден доставчик, вие можете да имате достъп до цялата мрежа с вашата среда за достъп - било приложение или карта. Както и преди, плащането става удобно чрез собствената сметка на доставчика - независимо къде в интерзарядната мрежа електричеството зарежда батерията.

За всички собственици на електромобили без договор за зареждане, които обикновено използват частни зарядни станции и рядко публични, Hubject предлага директната система за  плащане intercharge direct. На зарядните станции които са включени в тази оферта се активира QR код. Това е лесно четим от всеки телефон символ, без нужда от допълнително приложение. Кодът отваря мобилната уебстраница, а тя осигурява информация за цените за зареждане и позволява избор на продължителността на зарядния процес. Накрая, клиентът плаща услугата за зареждане онлайн с познатите опции като кредитна карта или онлайн превод.

Hubject събира и съответната информация и я прави достъпна за партньорите. Тя включва географски данни, цената за зареждане, капацитета на зарядната точка, наличните системи за зареждане и заетостта на станцията. На базата на тези данни, доставчиците могат да осигурят на клиентите си услуги в реално време, правещи зареждането удобно за всеки ден. Водачите на електромобили бързо откриват следващата зарядна станция в интерзарядната мрежа по всяко време.

Особено на кратки дистанции, като тези в градове, чисто електрическото задвижване е идеално мобилно решение. Но и извън него e-Golf няма проблем с комбинирания си пробег (WLTP) от 200 км.

С eRoaming, зареждането на електрически автомобили е направено колкото се може по-просто.


Зарядният процес за зарядните точки в интерзарядната мрежа могат да бъдат удобно организирани с използване на достъпната среда на вашия сегашен доставчик, като например чрез вашия смартфон. Всички зарядни точки на интерзарядната мрежа са индикирани на картата. В допълнение, за всяка станция са показани цените за зареждане, капацитета на зарядните точки и наличните системи за зареждане, както и заетостта на станцията.


Как работи Hubject.

1. eRoaming
Всички партньорски зарядни точки работят като голяма, стандартизирана зарядна мрежа.
2. Зареждане
Ако клиентът на интерзарядният партньор иска да зареди автомобила на друга партньорска зарядна станция, тази заявка ще бъде препратена за части от секундата и системата ще потвърди оторизацията. В случай на положителен отговор, капакът на зарядната точка ще се отвори и зареждането може да започне.
3. Плащане
Както и преди, фактурирането става удобно чрез вашата собствена сметка към доставчика - независимо къде в  интерзарядната система електричеството зарежда батерията.
4. Пътуването продължава!

Приложението Hubject позволява на собствениците на електромобили да използват зарядните станции на множество различни доставчици на електричество. Платформата се кооперира с 300 партньори в Европа, има регистрирани 55,000 зарядни точки и предлага удобни опции за идентификация и фактуриране. Резултатът е прецизно свързана мрежова инфраструктура.

Но как работи подобна огромна мрежова структура? Hubject разработи IT език, който позволява на системите да комуникират една с друга. Този език се "говори" от всеки интерзаряден партньор. Важно е също да се стандартизира процесът за бизнес и услуги, което също е поето от Hubject. По този начин клиентът има сигурността че където и да види логото на intercharge, ще се прилагат едни и същи правила. Това подобрява обслужването на клиентите. Ето, как на практика системата работи на техническо ниво: ако клиентът на интерзарадния партньор иска да зареди своя автомобил на друга станция на интерзарядния партньор, заявката ще се предаде за части от секундата и идентификацията се ще потвърди от системата. В случай на положителен отговор, капакът на зарядната точка ще се отвори и зареждането ще може да започне.

 

Концепцията носи ползи не само за водача на електромобил - такива имат и зарядната точка и доставчикът. Броят на потенциалните клиенти расте, а с това и потреблението на станциите. За компаниите е идеално че с всеки интерзаряден партньор, мрежата расте на размер без да е необходимо между тях да има контакт. По този начин мрежата може да расте по-бързо. Hubject е сключил рамкови договори в Европа с почти всички производители на зарядни станции и всички доставчици на зарядна инфраскруктура, които ще правят новите зарядни точки "Hubject-ready".

Зарядните станции с лого на intercharge са част от огромна мрежа от „провайдъри“ на електричество и могат да бъдат използвани от всички доставчици.

Hubject създава мрежа от която всеки ще има полза - както клиентите така и ангажираните компании.


Всичко с един поглед. В e-Golf, вие винаги можете да видите колко далеч можете да отидете. Той може да бъде зареден удобно с връзка с мрежата в дома, опционални уол бокс и бързи зарядни станции.

Intercharge в момента включва около 400 активни партньора, със съответния хардуер и софтуер за зарядната инсфраструктура, от които 100 са доставчици на електричество. В Германия, около 80 процента от зарядните станции с публичен достъп са партньори на интерзарядната мрежа. Това означава около 8,000 зарядни точки в национален мащаб. След представянето в Германия през 2013 г., последваха и други европейски държани и Япония. В световен мащаб вече има над 70,000 публични зарядни системи които са част от платформата Hubject. САЩ и Китай са следващите.

 

Рецептата на Hubject за успех е абсолютна отвореност. В  intercharge всеки може да вземе участие, независимо дали е малка или голяма компания. Резултатът е уникална мащабируемост на пазара. По този начин Hubject създава мрежа в която всички ангажирани могат имат ползи.

 

Това е от помощ и за собствениците на електромобили. Защото благодарение на концепции като тези и съответната зарядна инфраструктура, електромобилите могат да получат възможност за индивидуална и неограничена свобода на мобилността.

 

 

Бъдещи технологии
от Volkswagen

   

През 2017 г., на пазарва се появи второто поколение на технологията на e-Golf. Неговият пробег (WLTP) е 200 км. Това прави автомобила с локално нулеви емисии удобен за по-голяма част от потребителите в Германия. Статистически, по-голямата част от тях пътува изминава по-малко от 50 км дневно.1

Собствениците на електромобили без настоящ договор с доставчик, които рядко използват публични станции също имат алтернатива: Hubject предлага директна интерзарядна услуга. Те могат да плащат удобно чрез уебсайт с кредитна карта или онлайн превод.

Публикувано: декември 2018 г.

Съгласно проучване на Германското федерално министерство на транспорта и дигиталната инфраструктура.

Информация в съответствие с директива 1999/94/EC както следва: Повече информация относно официалния разход на гориво и емисиите на СО2 може да бъде открита в "Справочник с данни за разхода на гориво и за емисиите на въглероден двуокис за новите пътнически автомобили", свободно достъпен във всички пунктове за продажба или в Комисията за защита на потребителите (КЗП).


Разход на енергия на e-up! В кВтч/100 км: 11,7 (комбиниран); CO₂ емисии в г/км: 0 (комбинирани); клас на ефективност: A+.

Може да се интересувате и от това: