Този сайт използва бисквитки, за да персонализира страницата спрямо Вашите интереси. Ако останете на страницата, Вие се съгласявате с използването на бисквитки.
Приемам

Въпроси и отговори

Факти вместо предразсъдъци Електрическата мобилност ще промени живота ни. Много неща ще станат по-прости, по-интелигентни, по-устойчиви. Въпреки това все още има твърде много предразсъдъци. Много от тях обаче вече са остарели и напълно несъстоятелни. Това се дължи и на големия напредък, който отбелязва нашата технология. На това място ни се иска да ви покажем някои от най-големите предразсъдъци. И едновременно с това да споменем факти, които ще ти позволят ясно да видиш, че бъдещето на мобилността е електрическо.

"Електрическите автомобили нямат голям пробег."

До 550 км (WLTP)1

Един от най-често срещаните предразсъдъци е, че с електромобил няма как да изминавате големи разстояния. Това обаче отдавна не отговаря на истината. Защото автономният пробег на моделното семейство ID., изградено на основата на модулната платформа за електрически автомобили (MEB) е по-голям, отколкото предполагате. С новите електромобили на марката е възможно изминаването на между 330 и над 550 км по нормите на WLTP - в зависимост от избрания тип батерия, гумите и вида каросерия на конкретния автомобил.

1 Пробег за преминаване през циклите по World harmonized Light vehicles Test Procedure (WLTP) на изпитателен стенд. Действителният пробег във всекидневието зависи от стила на шофиране, скоростта, използването на функции за комфорт/допълнителни консуматори на енергия, външната температура, броя на пътниците/полезния торар, както и от топографията. В зависимост от профила на използване, около 80% процента от водачите трябва да могат да изминат между 230 и 330 км с малкия вариант за батерия до между 390 и 550 км с големия варант за батерия без да се налага да зареждат.

"Броят на зарядните станции е твърде малък."

Можеш да зареждаш с електричество почти навсякъде

В идеален случай можеш всеки път да зареждаш твоя електромобил у дома с помощта на Wallbox (уолбокс). Така можеш сутрин да сядаш в своя зареден автомобила и да започнеш деня, пълен с енергия. Освен това, броят и гъстотата на зарядните станции се увеличава непрекъснато.

Когато се движиш из града, не е никак трудно да намериш разнообразни места за зареждане, разположени на паркинги, пред големи вериги магазини, или пък молове. Освен това, все повече работодатели работят по възможността да осигурят на своите служители възможност за зареждане на електромобили по време на работа.

При пътуване на дълги разстояния зареждането също може да бъде удобно. По магистралите и основните пътни връзки в Европа IONITY, съвместно предприятие от типа Joint-Venture на германската автомобилна индустрия и Ford, наред с останалите компании в бранша изгражда широка мрежа от зарядни станции. Така до края на 2019 година се очаква в Европа да бъдат изградени 400 нови IONITY-зарядни парка с по 4 - 12 бързи зарядни станции (до 125 kW). Това отговаря средно на по един IONITY-заряден парк на всеки 120 км.

"Да зареждаш електромобил у дома е доста сложно."

Всичко, което ти трябва, е заряден кабел и електрически контакт

Най-лесният начин да започнеш деня си в напълно зареден електрически автомобил е да имаш зарядна станция у дома. Това е удобна опция за хора с къщи или гаражи, но също и за такива, живеещи в многофамилни жилища. Ти имаш възможност да инсталираш т.нар. Wallbox, оттам насетне се нуждаеш единствено от заряден кабел, за да включиш твоя електромобил. Естествено, може да ползваш за зареждане и кабела, който върви в комплект със самия уолбокс. Така зареждането трае малко по-дълго, но е също толкова просто и лесно.

"Какво става, когато не мога да продължа заради изтощена батерия?"

Твоят електромобил те предупреждава своевременно

В нормални случаи, когато следиш оставащия пробег, реално няма как да останеш на пътя заради изтощаване на батерията, тъй като автомобилът достатъчно рано предупреждава за такава опасност. В допълнение, когато капацитетът на батерията падне под определени стойности, автомобилът автоматично превключва в икономичен режим. Освен това през следващите няколко години мрежата от зарядни станции ще се увеличава значително, а навигационната ти система бързо и лесно може да те отведе до най-близката от тях.

"Електромобилите са скъпи."

Точно обратното - благодарение на премиите при покупка и данъчните предимства.

Днес електромобилите все още се възприемат като източник на големи разходи. Вярно е, че засега цените им все още са по-високи спрямо тези на сравними бензинови или дизелови модели. Основание за това са най-вече по-високите разходи по производството на акумулаторните батерии. Различни премии при покупка, данъчни облекчения, по-малките разходи за зареждане и изискващата по-малка и по-евтина поддръжка техника обаче в дългосрочен план частично или напълно компенсира по-високата цеа спрямо конвенционалните автомобили.

"Зареждането става бавно."

На станциите за бързо зареждане твоята батерия ще се зареди на 80% за 30 минути.

Колко време е необходимо за пълното зареждане на един електромобил, зависи от типа на зарядната станция. При AC-зареждане на 11KW уолбокс у дома или на работа пълният процес на зареждане трае 5-8 часа. Така, в зависимост от стила на шофиране, средно ще ти се налага да зареждаш електромобила си само веднъж или два пъти седмично, или пък да разделиш процеса на няколко по-кратки зареждания. На обществените зарядни станции на IONITY батерията в рамките на 30 минути се зарежда до 80% процента от своя капацитет2.

"Батерията не държи дълго."

Напротив, даже ще се изненадаш колко дълго държи.

Това колко дълъг живот има акумулаторната батерия на един електромобил зависи от честотата на нейното разреждане и зареждане. По правило ти можеш без проблем хиляди пъти да разреждаш и зареждаш батерията на твоя електромобил, преди нейния капацитет да намалее осезаемо. Volkswagen ти дава пълна гаранция за това, че до 8 години или 160 000 км - в зависимост от това, кое настъпи първо - ще продължава да разполага с минимум 70% процента на началния си капацитет.

"Зареждането на електромобил е опасно."

Твоят електромобил е безопасен дори по време на дъжд или при влажно време.

Още като деца сме учили, че токът може да бъде опасен. Особено в комбинация с вода. Въпреки това, истината е, че да зареждаш електромобил по време на дъжд е абсолютно безопасно. Защото, стига батерията и зарядната станция да отговарят на технологичните норми, електричеството започва да протича едва след като е осъществена надеждна връзка. Поради тази причина няма нищо опасно в това да миеш автомобила си на автоматична автомивка или пък да отвориш предния капак, докато навън вали. По време на буря един електромобил е точно толкова сигурен, колкото и всеки друг автомобил.

"Електрическите автомобили са скучни."

Електрическите удоволствия носят повече удоволствия, отколкото си мислиш.

Много хора смятат, че заради големите си акумулаторни батерии електромобилите са тежки и тромави на пътя. Истината е, че е точно обратното. От една страна, защото електромобилите нямат нужда нито от двигате с вътрешно горене, нито от трансмисия. От друга страна, акумулаторната батерия е интегрирана директно в автомобила. По този начин се постига по-нисък център на тежестта и по-добър баланс на теглото. Към това следва да прибавим малките, но много мощни електрически двигатели директно на мостовете. Те ускоряват автомобила директно и без никакво забавяне, позволявайки ви да изпитате удоволствие като в състезателен карт - при това при типичната за електрическата мобилност тишина и спокойствие. Това определено не звучи никак скучно, не мислите ли?

Това също може да ви заинтересува:

С електромобил в Амстердам

Добре дошли в страната на електрическите автомобили

Колко далеч мога да стигна?

Къде мога да заредя?

Как мога да заредя?