По-малко компоненти, по-малко поддръжка
Един от автомобилните компоненти, с които сме свикнали, че изискват редовна
поддръжка, са спирачките. При електромобилите обаче спирачната система бива
подложена на много по-слабо натоварване и съответно значително по-рядко се налага
да се инвестират средства в нейната поддръжка. Това се дължи в много голяма степен
на рекуперацията. Казано по възможно най-прост начин, когато един електромобил
намалява скоростта, кинематичната енергия бива преобразувана в електрическа и се
съхравяна за по-нататъшна употреба. Същевременно рекуперацията действа и като
моторна спирачка, като по този начин спирачната система се натоварва по-малко и се
износва по-бавно, отколкото в автомобил с двигател с вътрешно горене. Кормилното
управление, климатичната инсталация, джантите и гумите обаче трябва да се
проверяват регулярно. Интервалът, през който трябва да се правят сервизните
посещения, е близък до този на автомобилите с двигател с вътрешно горене.
Докато определени компоненти, с които сме свикнали в автомобилите си, при
електромобилите отпадат, на тяхно място все пак се появяват други елементи, които
също изискват поддръжка. Най-важният измежду тези компоненти е акумулаторната
батерия, чието състояние трябва да се следи много стриктно: в рамките на всяка една
сервизна инспекция състоянието на акумулаторната батерия, кабелните съединения и
зарядната букса се проверява внимателно.