Arteon: мускули и изкуство в едно

2017-03-07

• Нов модел в престижния клас

•  Новаторски, икономичен и перфектно пригоден за всекидневна употреба.

Основни факти и ключови характеристики на Аrteon

1.   Arteon е Gran Turismo с пет врати от марката Volkswagen, позициониран над успешния в световен мащаб модел Passat

2.   Петместният Arteon cъчетава елементи от дизайна на спортен автомобил с елегантността и вътрешното пространство на фастбек

3.   Серийните предни LED светлини се сливат с предната решетка и предния капак, оформяйки изцяло нов облик на предницата

4.   Изключително дългото на фона на общата дължина на каросерията междуосно разстояние спомага за постигане на изключителен вътрешен простор в Arteon

5.   Зад големия заден капак се крие обширно и гъвкаво багажно пространство с обем между 563 и 1 557 литра

6.   Шестте турбодвигатели (TSI и TDI) в гамата на Arteon предлагат диапазон на мощността от *110 кВт/150 к.с. дo 1206 кВт/280 к.с. 

7.   Върховите версии на двигателите TSI и TDI се предлагат серийно с трансмисии с два съединителя (DSG) и двойно предаване (4MOTION)

8.   Допълнително оборудване с цифрови контролни прибори (Active Info Display) и инфоразвлекателна система с 9.2-инчов екран и управление с жестове (Discover Pro)

9.   Новите електронни системи за асистенция следят и реагират при ограничения на скоростта, завои и кръгови движения

10. Нивата на оборудване "Elegance" и "R-Line" предлагат разширени възможности за индивидуално оформление

Arteon разширява гамата на Volkswagen с нов модел в престижния клас

Световна премиера в Женева. Volkswagen разширява своята моделна гама с премиерата на един авангарден Gran Turismo - новият Arteon.  Първокласният Arteon е позициониран над Passat в продуктовия портфейл на компанията и бе представен за първи път пред световната публика на Международното автомобилно изложение в Женева (9 дo 19 March). Главният дизайнер на Volkswagen Клаус Бишоф отбелязва - "Arteon cъчетава стилистичните елементи на класическите спортни автомобили с елегантността и вътрешното пространство на фастбек. Един авангарден Gran Turismo от бизнес класа, който завладява еднакво силно разума и сърцата."

 

Gran Turismo. Toбиас Зюлман, отговорен за създаването на външния дизайн на новия Arteon, споделя - "Атлетичните линии на Arteon въплъщават една изключително функционална цялостна концепция. Тук формата и функцията намират обща почва за прогресивно развитие. За разлика от класическите седани, Gran Turismo философията предлага повече пространство и гъвкави възможности благодарение на дългото междуосно разстояние на модела, наподобяващото спортните купета оформление на задната част на фастбека и големия заден капак." Петместният Arteon е идеалната авангардна алтернатива - автомобил за хората, които търсят фастбек модел с пет врати, съвършен, елегантен дизайн и прогресивни технологии.

 

Перфектни пропорции. Новият Arteon използва модулната платформа MQB (Modulare Querbaukasten). "Quer" ("напречно") тук се отнася до разположението на задвижващите агрегати, които в случая са поставени напречно отпред. Tази конфигурация напълно естествено спомага за формиране на повече вътрешно пространство. Между предния и задния мост на новия модел се простира дългото междуосно разстояние от 2 841 милиметра. Вследствие на това, надвесите на каросерията на дългия общо 4 862 милиметра фастбек са къси и стегнати. Широчината и височината на каросерията на новия Arteon са съответно 1 871 и 1 427 милиметра. Тези съотношения в размерите са довели до формирането на наистина динамични пропорции - визуалната отправна точка за дизайнерите на марката Volkswagen.

 

Харизматичният Arteon излъчва динамизъм. Един от най-важните елементи в дизайна на новия харизматичен Arteon е оформлението на предната част. Сред най-ярките детайли тук са предният капак, който достига много напред и отчасти над двата калника и радиаторната решетка, която заема пълната широчина в предната част на каросерията. Предните LED светлини и включените в серийното оборудване дневни светлини се съчетават хармонично с хромираните напречни лайстни на радиаторната решетка и формите на предния капак. Резултатът от тази комбинация е предница с дизайн, който би подхождал дори на спортен автомобил от висша класа.

Чиста спортна философия. Оформени в стила на спортните автомобили са и впечатляващите, мощни "рамене" на каросерията в задната част, мускулестите калници и изпъкналите арки над до 20-цоловите алуминиеви колела. Ясно видима в страничния силует на каросерията между предния и задния мост е и линията на "талията", която също следва стриктно философията в дизайна на спортните автомобили.

 

Passat, Arteon, Phideon. Arteon заема своето място в моделната гама на марката Volkswagen над  Passat и богатото разнообразие от версии на Passat, предлагани по целия свят. Едно ниво над  Arteon  идва разработеният специално за китайския пазар модел Phideon. Новият  Gran Turismo  на марката Volkswagen се произвежда в завода на компанията в германския град Емден. В близост до тази производствена мощност има морско пристанище - отлична предпоставка за модел като Arteon, който ще бъде представен на практически всички световни пазари, на които съществува търсене на автомобили в този клас. Новият модел ще отбележи пазарната си премиера в Германия в средата на месец юни, а предварителните поръчки на първите няколко европейски пазари ще започнат веднага след световната премиера на  Arteon в Женева.

 

Новаторски, икономичен и перфектно пригоден за всекидневна употреба. Arteon предлага нова интерпретация на класическата "Gran Turismo" философия със своето съчетание от авангардна стилистика, спортна харизма, великолепна гъвкавост и изобилие от вътрешно пространство. Сред останалите качества на модела, които биха били оценени като предимства във всеки автомобилен клас са превъзходното пространство за краката на пътуващите на задния ред седалки  и обширното багажно отделение с обем от 563 дo 1 557 литра. По отношение на технологиите, новият модел на Volkswagen впечатлява с шест на брой високоефективни двигатели (с диапазон на мощността от *110 кВт / 150 к.с. дo 1206 кВт / 280 к.с.), възможност за предно или двойно предаване, както и с цифровизираните си контролни уреди и прибори за управление на функциите. Допълнителни възможности и удобства предоставят Active Info Display (изцяло цифров блок на контролните прибори с възможност за индивидуално програмиране), head-up дисплеят и новата инфоразвлекателна система Discover Pro с 9.2-инчов стъклен екран и управление с жестове.

 

Интерактивни системи за асистенция с превантивно действие. Новаторските електронни системи за асистенция и комфорт на Arteon са в пълен унисон с авангардната концепция на новия модел. Второто поколение на системата за асистенция при внезапно спиране Emergency Assist повишава допълнително равнището на безопасността - ако възможностите на водача бъдат ограничени по здравословни причини, системата не само намалява скоростта до предварително заложените й ограничения, но ако движещите се отзад превозни средства позволяват, насочва автомобила и в най-дясната бавна лента за движение.

Tрите нива на оборудване осигуряват висока степен на индивидуализация. Независимо от своята прогресивна концепция, новият Arteon  е автомобил, който се предлага на привлекателна цена. Наред с висококачествената базова версия, новият Gran Turismo ще се предлага и в двете изключителни нива на оборудване  "Elegance" и  "R-Line". Наименованията им казват всичко. Стандартната конфигурация на Arteon Elegance е фокусирана основно върху типичното за висшия клас луксозно оборудване и стил, а Arteon R-Line на свой ред акцентира още по-силно върху спортния дух в изпълнението на модела, характерен за всички R-Line версии на Volkswagen. Стъпвайки на основата на различната ориентация на тези три линии на оборудване, новият фастбек модел може да бъде индивидуализиран във впечатляваща степен. Гамата от допълнително оборудване включва възможности и удобства като панорамен стъклен подвижен покрив, тризонална автоматична климатична инсталация (Air Care Climatronic включваща сензор за качество на въздуха и филтър за алергени), седалки с функция за масаж на предните места, отопление на волана и кожени тапицерии на купето с двуцветна напа.

 

Шестте двигателя са с мощност между *150 и 280 к.с.  Новият Arteon  ще отбележи пазарната си премиера с гама от шест турбодвигателя с директно впръскване на горивото. Всички задвижващи агрегати са четирицилиндрови. Първите две степени на мощност на бензиновите (TSI)  и дизеловите (TDI) двигатели са еднакви - съответно *110  кВт / 150 к.с.  и *140 кВт / 190 к.с.(Към момента не се предлага за България). Най-мощният TSI вариант развива 1206 кВт / 280 к.с., докато най-мощният TDI предлага 2176 кВт / 240 к.с. Базовият бензинов двигател в лицето на *1.5 TSI Evo е с нова разработка, която благодарение на технологии като системата за изключване на цилиндрите ACT (Active Cylinder Management) се отличава с изключителна ефективност и икономичност.

 

Трансмисия с два съединителя за всички версии. Всеки от двигателите може да бъде комбиниран с автоматична трансмисия с два съединителя DSG. При TSI двигателите, трансмисията DSG се предлага серийно в комбинация с агрегатите с мощност *140 кВт и по-висока. При дизеловите TDI, трансмисията DSG се монтира серийно при версията с мощност 2176 кВт. Автомобилите, задвижвани от най-мощните TSI и TDI двигатели разполагат серийно и със система за двойно предаване 4MOTION, каквато се предлага по желание и за TDI варианта със *140 кВт. Всички други версии на модела използват предно предаване.

Изявления и мнения за Arteon

"Volkswagen представя в Arteon ново поколение електронни системи за асистенция на водача. Сред тях е и усъвършенстваната система Emergency Assist. Досега тази система можеше да спре самостоятелно до състояние на покой при спешен случай на здравословни проблеми у водача. Сега Emergency Assist позволява също автомобилът да смени самостоятелно лентите и да отбие вдясно, спазвайки предварително зададените системни ограничения."

Д-р Франк Велш, член на Управителния съвет на Volkswagen леки автомобили, отговорен за развойната и изследователската дейност

 

"Arteon е новият върхов модел на марката Volkswagen. С нашата нова продуктова структура и новите нива на оборудване "Elegance" и "R-Line", ние сме готови да посрещнем успешно високите изисквания на нашите клиенти!"

Юрген Щакман, член на Управителния съвет на Volkswagen леки автомобили, отговорен за продажбите, маркетинга и следпродажбеното обслужване

 

"Arteon cъчетава стилистичните елементи на класическите спортни автомобили с елегантността и вътрешното пространство на фастбек. Един авангарден Gran Turismo от бизнес класа, който завладява еднакво силно разума и сърцата."

Клаус Бишоф, главен дизайнер на марката Volkswagen

 

"Чарът на Arteon се дължи не само на неговия елегантен и неповторим дизайн. Той поставя много високи стандарти и със своите технологични решения и предлага значително по-обширен интериор от своите конкуренти. Tака Arteon се превръща в нов еталон в този сегмент от пазара."

Д-р Елмар-Мариус Лихарц, ръководител на продуктовата линия Volkswagen Arteon

 

Външен дизайн - 360 градуса вдъхновение

Първокласен Volkswagen дизайн

"Arteon cъчетава стилистичните елементи на класическите спортни автомобили с елегантността и вътрешното пространство на фастбек. Един авангарден Gran Turismo от бизнес класа, който завладява еднакво силно разума и сърцата", споделя ръководителят на Volkswagen Design Клаус Бишоф. Toбиас Зюлман, отговорен за създаването на външния дизайн на новия Arteon, споделя - "Атлетичните линии на Arteon въплъщават една изключително функционална цялостна концепция. Тук формата и функцията намират обща почва за прогресивно развитие. Благодарение на дългото междуосно разстояние, плавно издължената линия на покрива, наподобяващото спортните купета оформление на задната част и големият заден капак, този Gran Turismo предлага повече пространство и гъвкави възможности от класическите седани."

 

Динамичните пропорции като идеална основа

Платформата MQB придава динамизъм на каросерията. Новият Arteon използва модулната платформа MQB (Modulare Querbaukasten). "Quer" ("напречно") тук се отнася до разположението на задвижващите агрегати, които в случая са поставени напречно отпред. Tази конфигурация напълно естествено спомага за формиране на повече вътрешно пространство. Между предния и задния мост на новия модел се простира дългото междуосно разстояние от 2 841 милиметра. Вследствие на това, надвесите на каросерията на дългия общо 4 862 милиметра фастбек са къси и стегнати. Височината и широчината и на каросерията на новия Arteon са съответно 1 427 и 1 871 милиметра. Тези съотношения в размерите са довели до формирането на наистина динамични пропорции - визуалната отправна точка за дизайнерите на марката.

 

Дизайнът на Arteon започва развитието си от предната част

Стилистиката прекрачва бариерите между автомобилните класове. Ако се вгледате в предната част на Arteon без да се фокусирате върху отделните детайли, ще добиете първоначално впечатление за динамичен автомобил на границата между спортните модели и класическите седани - именно такава е  философията и същността на един Gran Turismo. Но в момента, в който сетивата ви започнат да отчитат и детайлите, ще осъзнаете колко експресивен и логичен, хармоничен и прецизен е този дизайн. Tова е така, защото добрият дизайн не е плод на случайност. Той е симбиоза от творческо вдъхновение, прецизност, майсторство и изкуство от висока класа. Когато става дума за автомобил, към всичко това се добавя и предизвикателството за успешното претворяване на спиращите дъха идеи в индустриалното производство. При Arteon, всички тези качества се сливат в един Gran Turismo, който прекрачва границите между автомобилните класове.

 

Преден капак като на спортен автомобил. Цялостният дизайн на автомобила сякаш се заражда и развива от предния капак с активен механизъм (за осигуряване на безопасността на пешеходците при евентуален удар) и взаимосвързаните елементи в състава на радиаторната решетка. Всъщност в автомобилния свят, капакът на двигателния отсек, който се простира върху цялата предна част и достига до арките на калниците поначало се счита за атрибут на класическите спортни модели. "Това е един от най-внушителните по размери капаци в цялата Volkswagen Group", посочва създателят на външния дизайн Тобиас Зюлман и допълва - "Той наистина прилича на такъв във спортен автомобил. Когато го отворите, ще видите корпусите на подкалниците. Tова е много нехарактерно за такъв автомобил."

 

LED елементите на светлините и радиаторната решетка се сливат. Всички основни контури от предния капак намират своето продължение и в очертанията на радиаторната решетка. И обратно. Напречните ребра на решетката на свой ред подчертават забележителната широчина на каросерията на Arteon. В момента няма друг модел на Volkswagen с по-широка и дълбока предна решетка от тази на новия Gran Turismo - това е "лицето" на новото поколение модели на Volkswagen. Горните напречни лайстни обгръщат предните LED светлини и едновременно с това използват фино вградени LED световоди, за да поемат функциите на габаритните и дневните светлини,  a при върховата версия и на предните мигачи. Светлинните елементи, радиаторната решетка и предният капак вече оформят едно хармонично цяло. Капакът, който навлиза леко над основните LED светлини има неоценим принос към превъзходните качества на дизайна на предната част на новия модел. Ръбът на капака преминава над светлините, продължавайки линиите на радиаторната решетка навътре в страничния силует на каросерията и към задната част на Arteon. Отстрани, ясно очертаните линии на предния капак над арките на калниците придават на Arteon изключително снижен и динамичен изглед.

 

Страничен профил на превъзходен Gran Turismo

Eлегантен и нисък като спортно купе. "Имаме линия", споделя главният дизайнер на Volkswagen Клаус Бишоф, "която преминава по протежение на целия автомобил и приближава обема на каросерията на Arteon още по-близо до пътя. Tази линия започва в радиаторната решетка отпред  и протича ясно в страничния профил, достигайки задните светлини." В страничните части на каросерията тя създава това, което дизайнерите наричат "характерна линия". Отзад линията преминава в остро вдлъбнат ръб, който спомага за визуално намаляване на височината на Arteon и пренася мощната секция на "раменете" във възходяща посока. Над нея се нарежда дългата поредица от прозорци на страничното остъкляване (познато като "DLO" - Daylight Opening), простиращо се до задните странични колони. Самите прозорци на вратите са без рамки, докато цялоро DLO е рамкирано с елегантна хромирана лайстна. Оформлението на страничното остъкляване заедно с преминаващата от предния капак до задните светлини характерна линия придават на Arteon елегантно, ниско и наподобяващо спортно купе излъчване.

Задната част следва стила на класическите спортни автомобили

Областта на "раменете" е атлетична и мускулеста. Хвърляйки поглед към задната част на модела, човек трудно би пропуснал внушителните "рамене" на новия фастбек. Мускулесите форми навлизат хармонично в страничния силует и в задната част на каросерията. Погледнато леко отгоре, всичко това създава впечатление на дизайн на задницата, който в основните си очертания (с оформен в стила на спортните купета стъклен купол, съставен от стъклените повърхности на покрива и задния прозорец и мощни странични форми) следват примера на класическите спортни автомобили, но едновременно с това предлагат вътрешното пространство на Gran Turismo от бизнес класа. Могъщо впечатление от тази перспектива създава и впечатляващаъа широчина на Arteon. За неповторима светлинна графика през тъмната част от денонощието се грижат компактните задни LED светлини (при нивата на оборудване Arteon Elegance и Arteon R-Line те включват и динамична функция на мигачите).

 

Изключително впечатляващи цветове. Линиите в стилистиката на новия Arteon са едновременно прецизни и динамични, a многобройните нови цветове на лаковите покрития допълнително ги подчертават. Сред тях са забележителните тоналности в жълто "Curcuma Yellow",  синьо "Atlantic Blue" и червено "Chili Red". Отлично допълнение към прогресивния характер на Arteon например е жълтото "Curcuma Yellow" - цвят, вдъхновен от усещането за светлина и слънце, който поставя пореден акцент върху динамичния характер на новия Gran Turismo.

 

Oт концептуална студия до сериен модел само за 24 месеца

Поглед назад. Изложението в Женева през 2015 година. Volkswagen показа студията Sport Coupé Concept GTE. Концептуалната разработка на фастбек с пет врати се превърна в звездата на международното автомобилно изложение край бреговете на Женевското езеро. През месец март същата година, Клаус Бишоф сподели следното - "Sport Coupé Concept GTE е поредният крайъгълен камък в развитието на експресивния дизайн. Несъмнено нова разработка от първия до последния щрих. Истински стилистичен компас за марката. С този концептуален автомобил Volkswagen представя не само стилистиката на един бъдещ нов модел, а и зората на нова ера в дизайна на марката."

 

Завръщане в бъдещето. Сега, през месец март  2017 година, само 24 месеца след дебюта на концептуалния модел, Volkswagen представя неговата серийна версия в лицето на Arteon. И отново думи на Клаус Бишоф - "Фактът, че моделът Arteon влезе в серийно производство с минимални промени в дизайна на концептуалната студия, демонстрира ярко стремежа на Volkswagen към новаторство. Точно както и концептуалния автомобил, серийният Arteon излъчва усещането за "Искам го!". И както отбелязахме в нашата прогноза през 2015 година, този автомобил наистина поставя началото на нова ера в дизайна."

Вътрешно пространство - прогресивно с изчистен дизайн

Контролни прибори Active Info Display и инфоразвлекателни системи с управление с жестове

 Арматурно табло с цифрови показания. Изчистеният дизайн, високото равнище на ергономична ефективност и многобройните възможности за интерактивно взаимодействие между човека и машината създават спокойна, елегантна и прогресивна по своя характер атмосфера в купето на новия Arteon. Интерактивните, цифровизирани интерфейси включват допълнителни високотехнологични възможности и удобства като блока с напълно цифрови контролни прибори Active Info Display и head-up дисплея. Специалистите на Volkswagen са разработили и нови инфоразвлекателни системи с екрани с диагонал от 6.5 дo 9.2 инча. Новата върхова система в гамата  Discover Pro наподобява модерен таблет със стъклената си повърхност и се справя с изпълнението на своите задачи изцяло без помощта на традиционни аналогови бутони. 9.2-инчовият екран е оборудван и със система за интуитивно управление на функциите с помощта на жестове. Arteon представя нова интерпретация на концепцията "Gran Turismo" cъс своята комбинация от авангарден дизайн, спортна харизма, великолепна гъвкавост и изобилие от вътрешно пространство. Сред останалите качества на модела, които биха били оценени като предимства във всеки автомобилен клас са превъзходното пространство за краката на пътуващите на задния ред седалки  и обширното багажно отделение с обем от 563 дo 1 557 литра.

 

Панелът на вентилационната решетка е ярък пример за вътрешния дизайн. Начинът, по който линията, оформена като единен визуален обект в състава на арматурното табло и облицовките на вратите, изглежда обгръща петимата пътуващи като в уютен пашкул, е изключително нетрадиционен и уникален по своя характер. Хоризонтално ориентираното арматурно табло прелива хомогенно във формите на облицовките на предните врати. Екипът от стилисти, воден от главния интериорен дизайнер на Volkswagen Томаш Бачорски, е създал арматурно табло с опростена архитектура, която преминава като ясна права линия в изчистен, емблематичен стил. Централният елемент в дизайна на арматурното табло е новаторското изпълнение на панела на вентилацията  -  изпълнен като напълно функционален, но и декоративен елемент, който се простира подобно на лента по цялата широчина на вътрешното пространство. Tова впечатление се допълва и от хромираните лайстни на вентилационните решетки, които създават визуална връзка с напречните елементи на новосъздадената радиаторна решетка на Arteon.

 

Eлегантно декоративно осветление. Под вентилационните решетки и декоративния панел е инсталирано индиректно осветление под формата на извънредно фина ивица, която преминава и във вратите. Ефектът на светлинна прегръдка, който създава тя, дефинира пространството и създава уютна и приятна атмосфера. Централната конзола се вписва отлично в авангардния и динамичен характер на Arteon. Подобно на спортните автомобили формите й се издигат стръмно нагоре към арматурното табло, където я посрещат приборите за управление на климатичната инсталация и най-новото поколение инфоразвлекателни системи.

 

Най-доброто в класа пространство в областта на краката. Водачът и неговият спътник на предния ред седалки се ползват с всички предимства на отличната компановъчна схема, осигурена от модулната платформа MQB (Modulare Querbaukasten). Напречното разположение на задвижващите агрегати и изтеглянето на предния мост максимално напред при нея освобождава много пространство. Благодарение на това, дългото междуосно разстояние от 2 841 милиметра на модела е оползотворено и за първокласно настаняване с много простор на пътниците на задния ред седалки. Да вземем за пример пространството в областта на краката - постигнатото тук разстояние от 1 016 милиметра е най-доброто в сравнение с възможностите на конкурентите. Пространството за главите на пътниците отзад също е отлично благодарение на дългия покрив. Вторият ред седалки е изпълнен като триместен, но външните две места са оформени визуално и ергономично като индивидуални седалки.

 

Цветове и облицовки. Спортният дух и елегантността са основни аспекти в характера на Arteon. Дизайнът в областта на цветовете и облицовките също представя координиран подбор от материи и тоналности, отговарящи на тези основни акценти в интериора на новия Gran Turismo. Tрите теми в цветовото оформление на вътрешното пространство (черно, тъмносиво и комбинация от тъмно и светлосиво) кореспондират отлично с палитрата от цветове на външните лакови покрития. В зависимост от избраната материя (текстил, алкантара или лицева кожа) и цветовата комбинация, излъчването на вътрешното обзавеждане може да бъде насочено или в посока на елегантността, или към подчертаване на спортния дух. В същото време атмосферата винаги е изискана - при Arteon Elegance и Arteon R- Line например се използва съчетание от алкантара (в централния панел) и лицева кожа (в страничните опори) в тапицериите на седалките. Допълнително предлаганият избор на кожени облицовки в салона при Arteon Elegance включват три разновидности в двуцветна фина напа - елегантните цветови комбинации  "Grigio / Titan Black", "Valencia / Titan Black" и "Mistral /Raven". При допълнително предлаганите кожени тапицерии от напа в Arteon R-Line се използва черно със спортен дух ("Carbon Style Titan Black / Titan Black").  Всички тапицерии от лицева кожа напа се изпълняват с контрастни шевове. Елегантните стилистични елементи винаги демонстрират хармония и с динамичната страна на новия Arteon. Идеални примери в тази насока са диагонално ориентираните мотиви на допълнително предлаганите декоративни панели от фина дървесина "Linea Birch" при Arteon  Elegance и алуминиевите панели  "Silver Rise" при Arteon R-Line -  и двата вида акценти са комбинирани интелигентно с черните "Piano Black" панели в областта на централната конзола.

Системи за асистенция - превантивна безопасност

Системи за асистенция на водача - интерактивни технологии с превантивно действие

Новаторските електронни системи за асистенция и комфорт на Arteon са в пълен унисон с прогресивната цялостна концепция на новия модел. Многобройни нови технологии отбелязват своя дебют в продуктовата гама на марката Volkswagen именно при новия Gran Turismo.

 

Сред новите и усъвършенствани системи в тази област са:

 •    Адаптивният темпомат ACC (Adaptive Cruise Control) - най-новото поколение на системата съобразява действието си с данните за ограниченията на скоростта (от видеосензор) и навигационната информация.

•    Асистенция при внезапно спиране Emergency Assist, второ поколение - автомобилът вече може да отбие самостоятелно в дясната лента (при едновременно намаляване на скоростта до спиране), ако пътната обстановка го позволява.

•    Асистенция при смяна на лента Lane Assist - системата за предупреждение за наличие на опасност при напускане на лентата за движение вече реагира и на маневри на други участници в движението като например рязко отклоняващи се от лентата си камиони.

•    Система за превантивно осветяване на завоите с предварително насочване - благодарение на данните от бордовата видеокамера и данните от навигационната система (GPS и топографски карти), завоят бива осветен още преди водачът да насочи автомобила в него. Проактивна система за защита на пътниците (PreCrash) включително задни сензори - вече е в състояние да разпознава други превозни средства отстрани и зад автомобила.

•    Страничен асистент Side Assist - тази система за предупреждение за напускане на лентата на движение в Arteon вече се включва по-рано при достигане на скорост от 10 км/ч вместо при досегашните 30 км/ч.

•    Системата за разпознаване на пътните знаци Sign Assist вече предупреждава водача, ако установеното от нея ограничение на скоростта бъде превишено.

Двигатели – шест ефективни TSI и TDI двигатели

Високотехнологични четирицилиндрови турбодвигатели с мощност до 1280 к.с.

Новият Arteon  ще отбележи пазарната си премиера с гама от шест турбодвигателя с директно впръскване на горивото. Всички задвижващи агрегати са четирицилиндрови. Първите две степени на мощност на бензиновите (TSI)  и дизеловите (TDI) двигатели са еднакви - съответно *110  кВт / 150 к.с.  и *140 кВт / 190 к.с.(към момента не се предлага за България). Най-мощният TSI вариант развива 206 кВт / 280 к.с., докато най-мощният TDI предлага  176 кВт / 240 к.с. Базовият бензинов двигател в лицето на *1.5 TSI Evo е с нова разработка, която благодарение на технологии като системата за изключване на цилиндрите ACT (Active Cylinder Management) се отличава с изключителна ефективност и икономичност.

 

Трансмисия с два съединителя за всички версии. Всеки от двигателите може да бъде комбиниран с автоматична трансмисия с два съединителя DSG. При TSI двигателите, трансмисията DSG се предлага серийно в комбинация с агрегатите с мощност *140 кВт и по-висока. При дизеловите TDI, трансмисията DSG се монтира серийно при версията с мощност 2176 кВт. Автомобилите, задвижвани от най-мощните TSI и TDI двигатели разполагат серийно и със система за двойно предаване 4MOTION, каквато се предлага по желание и за TDI варианта със *140 кВт. Всички други версии на модела използват предно предаване.

 

Преглед на бензиновите двигатели на Аrteon:

•   *1.5 TSI Evo, 110 кВт / 150 к.с. 6-степенна механична трансмисия / допълнително  7-степенна DSG (DSG не се предлага при 1.5 TSI Evo на пазара в Германия)

•   *2.0 TSI, 140 кВт / 190 к.с. 7-степенна DSG (към момента не се предлага за България)

•   12.0 TSI, 206 кВт / 280 к.с. 7-степенна DSG и 4MOTION

 

Прeглед на дизеловите двигатели на Аrteon:

•   *2.0 TDI, 110 кВт / 150 к.с. 6-степенна механична трансмисия (Към момента не се предлага за България) / допълнително 7-степенна DSG

•   *2.0 TDI, 140 кВт / 190 к.с. 6-степенна механична трансмисия / допълнително 7-степенна DSG / допълнително 4MOTION (Към момента не се предлагат за България)

•   22.0 TDI, 176 кВт / 240 к.с. 7-степенна DSG и 4MOTION

* = Arteon 1.5 TSI Evo, 110 кВт / Arteon 2.0 TSI, 140 кВт / Arteon 2.0 TDI, 110 кВт / Arteon 2.0 TDI, 140 кВт: тези автомобили все още не са в продажба и като такива не подлежат на оценка по директива 1999/94 EC..

1 = Arteon 2.0 TSI DSG, 206 кВт - разход на гориво в  л/100 км: градско 9.2 / извънградско 6.1 / cредно 7.3; средни емисии на CO2 в г/км: 164; клас на енергийна ефективност: C

2 = Arteon 2.0 TDI DSG, 176 кВт - разход на гориво в  л/100 км: градско 7.1 / извънградско 5.1 / cредно 5.9; средни емисии на CO2 в г/км: 152; клас на енергийна ефективност: B

 

Икономичен Gran Turismo

Ще бъде истинско удоволствие да притежавате Arteon, благодарение на ниските му експлоатационните разходи. При версиите Arteon 1.5 TSI и 2.0 TDI със *110 кВт например, първото пълно техническо обслужване не се налага преди автомобилът да остави зад гърба си три години на експлоатация или пробег от 60 000 километра. Смяната на моторното масло (гъвкаво според показанията на индикатора на арматурното табло) се налага след период от две години или 30 000 километра. Mного от другите течности в автомобила като например трансмисионното масло, остават в автомобила в продължение на целия му експлоатационен живот. Затова не е изненада, че прогнозните общи разходи за поддръжка в рамките на първите четири години и 60 000 километра на експлоатация и са под 200 евро. Застрахователната класификация на новия модел също е много изгодна. Затова се очаква управителите на големи автопаркове да посрещнат със задоволство извънредно ниските общи разходи за притежение (TCO) на новия Arteon.

Нива на изпълнение на Arteon – елегантни и динамични

Tрите нива на оборудване осигуряват висока степен на индивидуализация 

Независимо от своята прогресивна концепция, новият Arteon  е автомобил, който се предлага на привлекателна цена. Наред с висококачествената базова версия, новият Gran Turismo ще се предлага и в двете изключителни нива на оборудване  "Elegance" и  "R-Line". Наименованията им казват всичко. Стандартната конфигурация на Arteon Elegance е фокусирана основно върху типичното за висшия клас луксозно оборудване и стил, а Arteon R-Line на свой ред акцентира още по-силно върху спортния дух в изпълнението на модела, характерен за всички R-Line версии на Volkswagen. Стъпвайки на основата на различната ориентация на тези три линии на оборудване, новият фастбек модел може да бъде индивидуализиран във впечатляваща степен.

 

Всички версии на Arteon са със следното серийно оборудване:

Външно

•    Хромирани лайстни на страничните прозорци

•    Задни светлини с LED елементи

•    Предни светлини с LED елементи и дневни светлини с LED елементи

•    Алуминиеви колела (от 17-цолови нагоре)

•    Централно заключване и без ключ Keyless Go

 

              Вътрешно

•    Панели от неръждаема стомана на праговете на предните и задните врати

•    Инфоразвлекателна система Composition Media  с осем високоговорителя, AUX-IN  и USB (съвместима  с Apple) връзки

•    Климатична инсталация с електронно управление

•    Mногофункционален волан с кожена облицовка (с типтроник при моделите с DSG)

•    Предни комфортни седалки с полуелектрически (6 вида) настройки

 

Системи за асистенция на водача и подобряване поведението на пътя

•    Система за предупреждение при умора на водача Driver Alert System

•    Прогресивно управление

 

Arteon Elegance включва следните специални елементи:

Външно

 •    Хромирани корпуси на външните огледала

 •    Задни светлини с LED елементи и динамична функция на мигачите

 •    18-цолови алуминиеви колела "Muscat"

 •    Хромирани лайстни по цялата долна част на каросерията

 •    Отопляеми дюзи на чистачките на челното стъкло

  Вътрешно

 •    Aлуминиеви педали

 •    Контролни прибори, арматурно табло и облицовки на вратите с индивидуализирано изпълнение и материали

•    Контрастни шевове на тапицериите на седалките и постелките на пода

•    Тапицерии на седалките от алкантара/лицева кожа ('Vienna')

•     Отопление на предните седалки

 

Arteon R-Line включва следните специални елементи:

Външно

•     Емблема "C" на предните въздуховоди в блестящо черно

•     Облицован с кожа многофункционален спортен волан с дизайн R-Line

•     18-цолови алуминиеви колела "Sebring"

•     Отопляеми дюзи на чистачките на челното стъкло

•     Уникални брони R-Line

•     Хромирани лайстни по цялата долна част на каросерията

•    Хромирани накрайници на ауспуховите тръби

 

Вътрешно

•    Aлуминиеви педали

•    Облицовка на тавана в черно "Titan Black"

•    Панели от неръждаема стомана на праговете на предните и задните врати с емблема "R-Line" на предните врати

•    Тапицерии на седалките от алкантара/лицева кожа ('Vienna') с емблема "R-Line"

•    Уникален волан R-Line

•    Отопление на предните седалки