Volkswagen представя I.D. CROZZ в Китай

2017-04-21

Концептуален електромобил с автономен пробег 500 км, система за двойно предаване и режим автопилот

Новата система CleanAir осигурява изключително чист въздух в купето на студията I.D. CROZZ

Ключови акценти в I.D. CROZZ

1. SUV и спортно купе: I.D. CROZZ е CUV модел (Crossover Utility Vehicle), предлагащ функционалността на SUV и динамиката на спортно купе.

2.  Следващият от триото: I.D. CROZZ е основен елемент на новата фамилия от модели I.D., използваща модулната конструктивна архитектура с електрозадвижване MEB (Modulare Elektrifizierungsbaukasten).

3.  ДНК на електрическата мобилност: авангардната външност на модела I.D. CROZZ отразява новоразработената стилистична ДНК на електрическата мобилност.

4.  Автономен пробег като на бензинов модел: I.D. CROZZ разполага с мощност от 225 кВт, развива максимална скорост от 180 км/ч и се нуждае от зарядна станция едва на всеки  500 километра пробег (според нормата NEDC).

5.  Зареждане за 30 минути: акумулаторната батерия на I.D. CROZZ може да бъде заредена до 80% в рамките на едва 30 минути (с променлив заряден ток със 150 кВт).

6.  Open Space: I.D. CROZZ предлага вътрешно пространство, сравнимо с това при новия Tiguan L (за пазара в Китай), познат като Tiguan Allspace в Европа.

7.  Цифровизирано управление: арматурно табло с head-up дисплей с допълнена реалност AR (Аugmented Reality), контролни прибори с Active Info Display, инфотейнмънт таблет и прибори за управление на функциите в облицовките на вратите.

8.  Напълно автоматизиран режим на движение: в режим "I.D. Pilot", студията I.D. CROZZ се движи автономно. Воланът се измества напред и потъва в арматурното табло.

9.  Система CleanAir: независимо от качеството на въздуха навън, новата вентилационна система гарантира върхово качество на атмосферата в купето на концептуалния модел.

10. Светлинна щора: за първи път става възможно активирането на светлинен панел с разсеяна светлина в тавана с помощта на жестово управление.

 

 Световна премиера на I.D. CROZZ в Шанхай

 Волфсбург/Шанхай, април, 2017 година. Volkswagen разработва нова гама от електромобили на основата на прогресивна технологична концепция и с дизайн в авангарден стил. Стартът на серийното производство ще бъде даден през 2020 година. Със световната премиера на концептуалната студия в рамките на международното автомобилно изложение "Auto Shanghai 2017" (19-29 април), германският автомобилостроител хвърля светлина върху своята нова фамилия от автомобили с електрическо задвижване. Моделът I.D. CROZZ е първият електрозадвижван CUV модел (Сrossover Utility Vehicle) на Volkswagen, обединяващ в едно чертите и качествата на спортните купета с четири врати с тези на SUV-моделите (Sports Utility Vehicle). След предизвикалите огромен интерес представяния пред публика на концептуалните  I.D. (световен дебют в Париж през 2016 година) и I.D. BUZZ (световна премиера в Детройт през 2017 година), сега I.D. CROZZ прави следващата крачка като трети поред вълнуващ представител на фамилията от модели I.D. И в този случай става дума за автомобил с нулево ниво на емисиите и много дълъг автономен пробег, с харизматичен и специфичен за електрическите модели дизайн и изцяло нова концепция на вътрешното пространство. Динамично оформеният I.D. CROZZ още отсега може да служи за конкретен пример на това, което бихме могли да очакваме през 2020 година, подчертавайки широтота, разнообразието и наелектризиращия чар на бъдещия спектър от предложения на марката Volkswagen в сферата на електрическата мобилност.

 Двойно предаване и автономен пробег от 500 километра (според NEDC). I.D. CROZZ - в случая името казва всичко. Инициалите I.D. отразяват преди всичко идеята за ярка идентичност (Identity) и емблематичен дизайн (Iconic Design), докато допълнението CROZZ има отношение към новата категория кросоувър модели, познати като CUV. Многофункционален модел със спортен дух и интерактивни черти в дизайна. С електрическо двойно предаване, което е еднакво впечатляващо в градската джунгла и по неравния терен извън утъпканите пътища, където властват приключенията и активния стил на живот. Концептуалният I.D. CROZZ развива максимална мощност от 225 кВт, постига максимална скорост от 180 км/ч и може да измине пробег дo 500 километра (според нормата NEDC) с едно пълно зареждане на акумулаторната батерия. На зарядни станции с мощност 150 кВт (променлив ток), високоефективната батерия може да бъде презаредена до 80% само в рамките на 30 минути с помощта на системата за бърз заряд.

 Платформата MEB предефинира пространството. Концептуалният I.D. CROZZ е по-компактен и се отличава с по-ниска покривна линия от най-новия масов SUV модел на Volkswagen - Tiguan L (в Китай) / Tiguan Allspace (в Eвропа), но въпреки това CUV моделът предлага също толкова просторен интериор. Основен принос в тази насока има конструктивната архитектура на концептуалния електромобил - подобно на студиите I.D. и I.D. BUZZ, новият I.D. CROZZ използва новоразработената модулна платформа с електрозадвижване MEB (Modulare Elektrifizierungsbaukasten). При моделите с MEB архитектура, модулите на мостовете и електрозадвижването са малко по-раздалечени, а между тях се простира дългото междуосие. Всички задвижващи модули се отличават с компактна конструкция, а акумулаторната батерия е напълно вградена в пода на каросерията. Конфигурацията на седалките също се отличава със забележителна гъвкавост. Всичко това освобождава вътрешен обем, който може да се оползотвори по различни начини - щедро оразмерено и грижливо оформено отворено пространство ("Open Space"), което прекрачва нормалните граници на автомобилните класове.

 Интерактивни предни светлини. Сред най-ярките черти в предната част на концептуалния I.D. CROZZ се открояват емблематичните за електрическите модели на Volkswagen светлини. Изграждащите ги елементи - C-образните дневни LED светлини и напълно адаптивните основни LED светлини, формирани от пет тънки LED ивици, се сливат в едно цяло, образувайки единна предна част с електронни, подвижни "очи" ("Интерактивен насочен лъч" - "Interactive Spotlight"). Това взаимодействие всъщност е много важно, защото когато I.D. CROZZ премине по команда от водача в напълно автоматичен режим на движение, комуникацията му с другите участници в движението се осъществява именно с този интерактивен насочен лъч. С него автомобилът също така приветства водача в момента, в който той или тя се приближат до него.

 ДНК на електрическата мобилност. Емблематичният поглед на светлините е част от внимателно обмислената ДНК в дизайна на електромобилите на марката. И в това отношение новата  MEB платформа осигурява идеалната основа - двата моста с широки следи са разположени далеч един от друг, освобождавайки простор за създаване на динамични пропорции и превръщайки се в своеобразен трамплин за новата ера в авангардния дизайн. Главният дизайнер на марката Volkswagen Клаус Бишоф, пояснява - "Ако някога е било възможно да се направи стопроцентово сигурна прогноза за това как ще изглежда бъдещето, то тя е постигната тук. През 2017 година с I.D. CROZZ  ние демонстрираме начина, по който Volkswagen възнамерява да промени пътния пейзаж в периода след 2020 година. За нас, трите прототипа от това ново поколение автомобили с нулево ниво на емисиите - I.D., I.D. BUZZ и I.D. CROZZ, бележат началото на истинска революция в дизайна и технологиите, която предстои да промени индивидуалната мобилност и марката Volkswagen завинаги." Целта на Volkswagen е да изведе електрическите задвижващи системи от сегашната им нишова старт-ъп позиция до нивото на ервосерийното масово производство към средата на следващото десетилетие. Херберт Дийс, председател на управителния съвет на марката Volkswagen отбелязва - "Към 2025 година ние искаме продажбите на чисто електрически автомобили да достигнат един милион екземпляра годишно. Концептуалният I.D. CROZZ ще играе ключова роля в осъществяването на тази цел, а производството му ще започне през 2020 година."

Дизайн за една нова ера. Яркият, излъчващ мощ дизайн на I.D. CROZZ съчетава властната, cурова натура на SUV-моделите с динамичната лекота на елегантните спортни купета. Основен елемент от него е големият преден капак с атлетично оформени, обли контури с голям радиус на включените в състава му калници. Той се простира експрсивно по цялата ширина на мощната, висока предница на концептуалния модел. Предният капак и бронята на новия CUV, отличаващ се с ясния и "технологичен" като звучене сребрист оттенък "Silver Spark" ("Сребърна искра") на лаковото покритие, създават усещане за изящна скулптура с изчистените си повърхности, сякаш изрязани от един масивен блок алуминий. Емблематичните за електрическите модели на Volkswagen предни светлини заемат доминираща позиция в предната част на каросерията на модела.  Още един светлинен елемент в лицето на I.D. CROZZ е емблемата на VW, заемаща централна позиция между предния капак и бронята. Отляво и отдясно към нея чрез тънка, фина светлинна ивица се присъединяват интерактивните предни LED светлини. Добре контурираните, визуално олекотени линии на покрива изглеждат издължени, докато самият прозрачен покрив се отличава с висококачествено изпълнение с блестящо черна повърхност отвън. Нов елемент е подвижната светлинна щора в осветения панорамен покрив, която излъчва приятна разсеяна светлина в купето и навън. Стилно оформената задна част и спортната нотка в силно подчертаните рамене на каросерията излъчват мощ, а широчината на автомобила се подчертава и от изпълнения в блестящо черно панел в задната част, включващ тънки матрични LED сегменти под формата на задни светлини и светеща емблема на VW. Мъжественото излъчване се подкрепя и от внушителния силует с мощни арки на калниците, 21-цоловите колела и стабилните форми на праговете с матова, издръжлива повърхностна структура. Съвършенството личи и в изпълнението на детайлите - благодарение на новаторския дизайн на колелата, преходът между ръба на джантата и гумата е практически невидим, вследствие на което диаметърът на комбинацията от колела и гуми изглежда извънредно голям.

 

Светлинната щора се активира с жест. Както вече бе споменато по-нагоре, един от новите елементи и отличителни белези на концептуалния модел е светлинната щора, вградена в осветения панорамен покрив. Виртуалната щора се отваря и затваря по команда с жест. Тогава светлинното пано, съставено от LED ивици, се плъзга по повърхността на облицовката на тавана, обливайки интериора с индиректна светлина. Ивиците светлина в тавана са видими и отвън.  Командите на системата за управление с жестове са подобни на тези, използвани при класическите плъзгащи се покриви - краткото, рязко движение на ръката отваря или затваря изцяло щората, докато плавното движение от друга страна разгръща осветената повърхност плавно до достигане на желаното положение.

"I.D. Pilot" за 2025 година. 2020 година ще бъде ключова по отношение на глобалната премиера на първите модели на марката Volkswagen с MEB платформата в стила на I.D. CROZZ. Около пет години по-късно, от 2025 година, началото на следващата революционна крачка напред ще поставят системите за автоматизирано шофиране. Концептуалният CUV модел, представен в Шанхай, вече разполага с тази система за автопилот по желание. В напълно автоматизирания режим на движение "I.D. Pilot", многофункционалният волан се прибира в арматурното табло, сливайки се с панела на цифровите контролни прибори  (Active Info Display), формирайки единно цяло. С други думи, в напълно автоматизиран режим на движение, традиционният волан в I.D. CROZZ липсва. Инфотейнмънт системата с вградено управление на климатичната инсталация е изпълнена като чувствителен на докосване панел.  Както в автоматичен, така и в ръчен режим на управление, водачът получава информация за скоростта на движение и инструкции от навигационната система също и чрез AR head-up дисплея с допълнена реалност AR (Augmented reality) под формата на допълнителни триизмерни информационни равнища.

 

"Open Space" създава пространство. Благодарение както на компактните размери на електрическото задвижване, така и на вградената в пода на каросерията литиево-йонна акумулаторна батерия, интериорът на концептуалния модел е превърнат в наистина "открито пространство" ("Open Space") - гъвкава, подобна на луксозен салон пространствена концепция, предлагаща превъзходно изобилие от място. В зависимост от количеството постъпваща отвън светлина и разположението на седалката, тоналността на оцветяването на арматурното табло, горната част на облицовките на вратите и панелите във вратите се променя. Водачът и спътникът му на предната седалка са настанени на висококачествени интегрални седалки (с вградени водачи на предпазните колани). Пространството за краката на пътуващите отзад достига върхово ниво. Животът на борда на концептуалния кросоувър е още по-приятен благодарение на елементи като многофункционалните панели с прибори за управление във вратите (в облицовките на вратите са вградени чувствителни на докосване сензорни капацитивни панели за управление на климатичната инсталация и функциите на вратите). В допълнение към това, вътрешното пространство на I.D. CROZZ с неговата многофункционална концепция на седалките е извънредно гъвкава. Искате да вземете велосипеда си с вас през уикенда, но не разполагате със специален багажник за него? Няма проблем - просто го натоварете напречно в задната част. Големите врати с отварящо-плъзгащ механизъм и гъвкавостта на задния ред седалки правят това напълно възможно - трябва просто да приберете долната част на седалките нагоре като в киносалон. Освен това задните врати се изместват изцяло назад и допълнително улесняват товаренето. Фактът, че предните врати се отварят необичайно широко под ъгъл от 90 градуса, а инженерите на Volkswagen са отстранили напълно централните колони на каросерията прави нещата още по-прости и лесни. Всички врати, задният капак и капакът на двигателя са снабдени с електрозадвижвани механизми.

 

Чист въздух. Оптималният, съобразен с индивидуалните изисквания климат във вътрешното пространство на автомобила се осигурява от норазработената от специалистите на Volkswagen система CleanAir. Независимо от характера на външните условия, тя поддържа качеството на въздуха в I.D. CROZZ на постоянно високо равнище. Посредством инфотейнмънт системата, водачът и неговият спътник на предната седалка имат възможност да активират и различни предварително конфигурирани настройки на климатичната инсталация. Kонцептуалният I.D. CROZZ е оборудван с новата технология CleanAir, при която система от активни филтри се грижи за осигуряването на постоянно върхово качество на въздуха във вътрешното пространство.  Специално меню дава информация за качеството на въздуха в автомобила (т.нар. "Air Quality Index") и от актуалните действия на системата. Освен това, чрез предварително запаметени климатични условия водачът и неговият спътник отпред могат да зададат определена сила на въздушния поток, температура и ниво на влажност на въздуха, характерни за някои от особено живописните и приятни като климат части на страната (в случая на концептуалния модел става дума за настройки, съобразени с Китай). По този начин например става възможно I.D. CROZZ да се движи в центъра на Шанхай, но в интериора да цери свежия климат, характерен за склоновете на Хималаите.

 

Volkswagen потребителско ID и цифров ключ. Всички индивидуални параметри в автомобила се адаптират автоматично от I.D. CROZZ към съответния водач. Tова се извършва с помощта на персонално Volkswagen потребителско ID - индивидуален профил, запаметен в собствената електронна екосистема на Volkswagen, който се активира с помощта на смарт устройство, трансформиращо се в цифров ключ (Digital Key). В момента, в който някой се приближи до автомобила с тази цифрова "карта за достъп", I.D. CROZZ автоматично го разпознава, отключва вратите и активира всички персонализирани параметри, достигащи дори до индивидуалните предпочитания за климатизацията на купето.

 

Услуга за доставки. Получаването на пратки от куриер скоро ще може да става не само на домашния или служебен адрес, но и в личния автомобил. Ролята на пощенска кутия при тази нова услуга за доставки ще се изпълнява от 515-литровото багажно пространство на I.D. CROZZ. Куриерът ще може да определи местоположението на автомобила посредством GPS и ще получава временен ограничен достъп до багажника, който ще може да отвори чрез специално приложение. Собственикът на I.D. CROZZ на свой ред бива уведомен през своето приложение или с писмо по електронна поща за извършената доставка, след което багажникът се заключва отново.

 

Нулеви емисии - подробности за високотехнологичната система за двойно предаване

Перфектно съчетание. С електрическото задвижване всичко се променя. Дизайнът, пространството, комфорта и устойчивостта се предефинират изцяло. В тази насока, със своята модулна конструктивна архитектура с електрозадвижване MEB (Modulare Elektrifizierungsbaukasten), марката Volkswagen създава стабилна структурна основа, която ще позволи осъществяването на всички нови основни параметри, произтичащи от системата за задвижване с нулеви емисии.  Концептуалният I.D. CROZZ илюстрира това по перфектен начин. Компонентите на задвижващата система - двата електродвигателя, двете трансмисии, акумулаторната батерия с високо напрежение и електрониката, която свързва всичко в едно единно цяло са перфектно интегрирани в цялостната компановъчна схема на автомобила. Tози подход разкрива пред дизайнерите и инженерите на компанията възможността да работят с някои изцяло нови свободни пространства. Всички водачи и пътници на борда на флотилията от I.D. модели ще могат да им се насладят в периода след 2020 година.

225 кВт системна мощност. Литиево-йонната акумулаторна батерия е с капацитет 83 кВтч и е поместена в пода на каросерията на концептуалния CUV модел. По този начин се освобождава пространство, центърът на тежестта се снижава до равнищата, характерни за спортните автомобили и се осигурява идеално разпределение на тежестта. Същото важи и по отношение на двата електродвигателя. Tяхната обща системна мощност достига 225 кВт, а задвижването на двата моста се осъществява директно от съответния двигател. По принцип за задвижването се грижат колелата на задния мост, но в момента, в който ситуацията на пътя или изискванията към динамиката го наложат, "електрическият карданов вал" разпределя тягата между колелата на двата моста в рамките на част от секундата. I.D. CROZZ може да се използва и в режим на постоянно двойно предаване - например извън асфалтовите пътища или при заснежена пътна настилка. За задвижването на задния мост се използва компактен електродвигател с мощност 150 кВт, докато отпред работи коаксиална задвижваща система с мощност 75 кВт.

Идеално разпределение на теглото. В качеството си на ключово звено от системата, силовата електроника се грижи за управлението на електрическите потоци с високо напрежение между електромоторите и акумулаторната батерия. В силовата електроника правият ток (DC), съхраняван в акумулатора се преобразува в променлив ток (AC). Бордовото електронно оборудване се захранва от ток с напрежение 12 V чрез правотоков (DC/DC) конвертор. Както вече споменахме, разположението на акумулаторната батерия в централна позиция в каросерията на CUV модела и поставянето на двата задвижващи модула на предния и съответно на задния мост създава предпоставки за идеално разпределение на теглото между двата моста - съотношението е 48% (отпред) към 52% (отзад). По този начин динамиката в поведението на пътя на I.D. CROZZ се изравнява с тази, демонстрирана от Golf GTI. Съществена роля за постигането на този впечатляващ резултат играе и окачването с неговите електронно регулирани характеристики на работа на амортисьорите, както и новоразработените многозвенна схема на задното окачване и предно окачване тип McPherson - и в двата случая с вградена задвижваща система и с изолация от основната каросерия с помощта на допълнителни рами. Благодарение на тази конфигурация, системата на окачването покрива изключително широк диапазон от различни по характер изисквания - от превъзходната динамика на пътя, през първокласното удобство на возене до отличния акустичен комфорт. Изпълнението на предния мост и цялостната компановка на предницата на автомобила спомага и за постигането на изключително малък диаметър на завой от 10.5 метра.

 

ДНК на електрическата мобилност – подробности за размерите и дизайна

Наравно с новия Tiguan L. Студията I.D. CROZZ  е дълга 4 625 мм. Между предната и задната част на каросерията се простира голямо междуосно разстояние от 2 773 мм. Широчината на концептуалния модел е 1 891 мм, а височината му е 1 609 мм. Размерите на автомобила, а оттам и вътрешното пространство, което той е в състояние да предложи, са най-близки до тези на предназначения за китайския пазар нов Tiguan L и неговия европейски събрат Tiguan Allspace. Двата почти еднакви като конструкция SUV модели вече доказаха на практика способността си да осигурят огромно вътрешно пространство. Също както и новия CUV. В същото време обаче, каросерията на I.D. CROZZ  е със 77 мм по-къса, с 47 мм по-ниска и с 56 милиметра по-широка от двата модела на Тiguan.

 

Революция. С обратното броене, отчитащо времето на пазарната премиера нановата флотилия от модели с нулево ниво на емисиите през 2020 година, Volkswagen обявява настъпването на нова ера не само в чисто инженерен смисъл. Заедно със свия екип, главният дизайнер на Volkswagen Клаус Бишоф разработва паралелно с това и нова, експресивна и уникална ДНК на електрическата мобилност. Показаният в Шанхай I.D. CROZZ демонстрира колко широк ще бъде спактърът от бъдещи варианти.

 

Дизайн от XXI век. Клаус Бишоф споделя -  "Това е дизайн, който е подчертано изчистен и абсолютно красноречив; дизайн, който обединява формата и функцията по спиращ дъха начин; дизайн, който естествено включва в себе си цифровизирания свят на нашето столетие." В този дизайн светлината придобива интерактивен смисъл на средство за комуникация. Тя "взаимодейства" с минувачите и с водача. Сензорите, благодарение на които I.D. CROZZ може "да вижда" своето обкръжение и които всъщност правят автоматизираното движение въобще възможно, се превръщат в неразделна част от тези форми, които систематично следват функцията на концептуалния модел. "Всички елементи се съчетават в дизайн, чиято ДНК недвусмислено отразява факта, че I.D. CROZZ е автомобил с нулево ниво на емисиите от ново поколение", обяснява Клаус Бишоф.

 

Неповторим. Няма никакво съмнение, че дизайнът на концептуалния модел е свързан с този на другите две концептуални разработки, използващи платформата MEB (I.D. и I.D. BUZZ), но в същото време притежава и своя уникална харизма. Подобно на самостоятелно здание, I.D. CROZZ се издига над околната маса със своя изчистен, изключително мощен, мъжествен и едновременно с това авангарден дизайн. Изразителните форми на калниците и силно контурираните арки над колелата очертават силует, подобен на спортен автомобил. В същото време предният капак се отличава с остри линии и мускулесто излъчване. На тази основа почива покривът в стил спортно купе и линии, които правят автомобила да изглежда активен и динамичен дори когато е в покой. Фина ивица в цвета на купето очертава покрива от всяка страна, докато солидните опори на покрива остават почти невидими. Това, което преобладава, е прозрачността. Предните колони на покрива например, също изглеждат тънки и прецизни, тъй като погледът се привлича само от ивицата, лакирана в цвета на купето. Много по-голяма част от колоните и страничните опори на покрива е изпълнена в черно и се слива със средната част на покрива, панорамното челно стъкло и задния прозорец. Друг основен стилистичен елемент са задните странични колони на покрива, които изтъняват назад, а отвътре се свтрзва с широката зона на "раменете" на каросерията, които плавно се издигат назад. Дизайнерите са придали на страничните прозорци нисък, издължен изглед; въображаемата средна колона на покрива (формирана от рамките на вратите) и следващата назад колона на покрива са скрити зад стъклото и са практически невидими.

 

Дизайн с 360-градусова перспектива. Ако извършите панорамен 360-градусов полет с дрон около концептуалния модел, вие несъмнено ще забележите още две линии в допълнение към издължените странични линии на покрива, които имат особено важно отношение към формирането на цялостния дизайн. Тези две линии придават на I.D. CROZZ излъчване на сила. Визуално те също допринасят за намаляване на височината на новия CUV модел "притискайки го" към пътя подобно на спортен автомобил.

 

  • Първата от тези линии започва от горния ръб на предния капак. Оттам тя преминава наляво и надясно в калниците, очертава техните контури и горни граници и оформя могъща арка над колелата. Близо до елегантните предни колони на покрива, линията прелива в "раменете" под долния ръб на прозорците, изкачва се заедно със страничните прозорци в посока назад и накрая очертава периметъра на задното стъкло.
  • Използвайки отново метода на летящия дрон с камера на борда, втората линия се откроява много по-късно. Появата й е в страничната част на предните калници, където тя се развива над страничните "огледала" с камера (e-Mirror) под формата на ярко очертана характерна линия и преминава паралелно на първата линия през силуета на каросерията. В центъра на задните врати тя се изкачва и по този начин очертава външните ръбове на мощно оформената зона на "раменете", която допринася за оптималното аеродинамично оформление на задната част на концептуалния модел.

360-градусово светлинно шоу. Не само предните LED светлини на концептуалния I.D. CROZZ са интерактивни. Навсякъде по автомобила и покрива му има светлинни елементи, които взаимодействат и вдъхват живот в каросерията. Тези светлинни елементи променят начина, по който изглежда CUV модела в зависимост от неговото режим на работа. И не само това - посредством светлините I.D. CROZZ комуникира със заoбикалящата го среда. Предните LED светлини симулират човешкото око по интерактивен път (Interactive Spotlight). Ето кратък преглед на основните светлинни режими:

 

I.D. CROZZ е паркиран. Когато всички системи на I.D. CROZZ са изключени, отпред концептуалният модел изглежда като със затворени "очи". Единственото, което се вижда от светлините на I.D. CROZZ в паркирано положение е тънката LED ивица във фаровете.

 

I.D. CROZZ се събужда. Ако I.D. CROZZ бъде "събуден", той приветства своя водач и пътниците с 360-градусово светлинно шоу - първо стъклените емблеми на VW (на предния и задния капак) светват в синя и бяла светлина. Започвайки от предната емблема, тънка бяла линия започва да се развива отляво-надясно; после тя прелива в линеарната графина на предните LED светлини, чиито пет тънки светлинни линии вече са активирани изцяло. Само част от секундата по-късно, "очите" на I.D. CROZZ "се отварят" (LED къси светлини). Възможно е също системата да се настрои така, че в тази ситуация светлините да "намигнат" на водача. В сравнение с I.D. и I.D. BUZZ, палитрата от движения на "очите" е разширена допълнително - сега "очите" вече могат да да се плъзгат насам-натам по светлинните ивици, правейки движенията много по-плавни и реалистични.  Освен късите светлини се включва и осветлението на лазерните сензори на покрива, както и на светлинната щора на тавана. Едновременно с това се включва и осветлението на сензорните панели за отваряне на вратите. Накрая линеарната светлинна графика в предната част и на светлинната щора на тавана засияват ярко в комбинация от магента и виолетово. С включването на дневните светлини като заключителна стъпка в процеса, студията I.D. CROZZ сигнализира, че е готова за стартиране. Когато електрозадвижваните врати бъдат отворени, сензорните панели върху тях започват да пулсират и при потегляне на автомобила постепенно угасват.

 

I.D. CROZZ е (ръчно) управляван. В ръчен режим на управление, линеарната светлинна графика на LED елементите в предната част и покрива превключва на "Light Blue" (светлосиньо). Едновременно с това, индиректното вътрешно осветление също възприема тази светлинна тоналност, подпомагайки водача в управлението на автомобила с чиста и ясна светлинна атмосфера. При ускорение на автомобила, "очите" се адаптират към по-високата скорост, приемайки по-динамична светлинна графика - "погледът" става  леко присвит и по-концентриран.

 

I.D. CROZZ се движи автономно (напълно автоматизирано). Ако водачът активира напълно автоматизирания режим на движение "I.D. Pilot", външното и вътрешното индиректно осветление превключва в "магента-виолетова" тоналност. Oтвън се показват и лазерните скенери, маркирани от светещи в бяло малки кръгове. Общото външно осветление вече не е статично, а динамично анимирано. В случай, че скоростта се увеличава, "очите" и в този режим гледат напред с по-атлетична концентрация. Едновременно с това предните LED светлини преминават в интерактивен режим - ако например I.D. CROZZ иска да завие наляво или надясно, LED фаровете "поглеждат" в посоката, в която автомобилът предстои да завие. И не само това - ако CUV моделът установи нечие присъствие на ръба на пътното платно, автомобилът "поглежда" към него. Чрез тази много човешка форма на комуникация,  I.D. CROZZ обръща много по-силно вниманието на пешеходците и велосипедистите върху своето присъствие на пътя.

 

Добре дошли в „Отвореното пространство” – насочване на фокуса върху хората

Светлината като източник на информация. Благодарение на специално разработената за модела компактна система за електрическо задвижване  и вградената в пода на каросерията литиево-йонна акумулаторна батерия, интериорът на този CUV модел е превърнат в "Отворено пространство ("Open Space") - гъвкава, наподобяваща луксозен салон пространствена концепция, която предлага превъзходен обем, прекрачва ограниченията на нормалните автомобилни класове и се фокусира основно върху хората. Безспорно е, че философията на вътрешното пространство при I.D. моделите е било преосмислено, реформирано и поставено на нови основи. Резултатът е чиста, просторна жизнена среда. Пластичните, меки структури на повърхнините са вдъхновени от природата - органично оформление вместо студен инженерен подход. Със своите органични форми и нежни извивки, дизайнът подчертава усещането за простор. Животът на човека зад волана вече не е толкова сложен и комплексен, тъй като замяната на бутоните, превключвателите и лостчетата на кормилната колона с нови цифровизирани решения е довел до изцяло нов, интуитивен подход в управлението на функциите. Част от него е и анимираната система за осветление на интериора. Чрез промените в динамичното индиректно вътрешно осветление, те дават възможност на водача да забелязва по-добре подробностите дори с периферното си зрение. Ако например в близост или пред I.D. CROZZ се появят пешеходци, водачът бива предупреден с промяна на цвета на осветлението.

 

Четири интегрални седалки.  Студията има четири индивидуални интегрални седалки с вградени в облегалките опори за глава и предпазни колани. Структурата на седалките създава визуално впечатление за лекота, а пропорциите им също са фини и леки. Едновременно с това, със своите меки, ергономично оптимизирани централни панели, индивидуалните седалки предлагат високо равнище на комфорт. Ръбовете на тапицериите са украсени с елегантни кантове, докато страничните опори в долната част улесняват качването и слизането на водача и пътниците. Задните седалки могат да се сгънат изцяло или както вече бе споменато по-нагоре, долната им част да се прибере нагоре като при седалките в киносалоните.

 

Контролни екрани и прибори за управление. Използваният в студията нов стилистичен език и също така новоразработената интеграция на контролните екрани и приборите за управление  създават в купето атмосфера на луксозен салон, в който кокпитът на водача, особено в автономния режим на движение "I.D. Pilot" се прелива в общата концепция за "Отворено пространство" ("Open Space"). Управлението на I.D. CROZZ  се осъществява с ясни и лесни за употреба сензорни екрани, капацитивни бутони, гласови команди и жестове. Цифровият възел за управление е формиран от електрорегулируемия многофункционален волан с възможност за прибиране в арматурното табло, блока от цифрови контролни прибори (Active Info Display), електронните огледала за задно виждане с външни видеокамери  (e-Mirror), AR head-up дисплея с функционалност за добавена реалност (Аugmented reality) и допълнителни сензорни панели в облицовките на вратите.

 

Taблет в ролята на инфотейнмънт система. В средата на арматурното табло е вграден 10.2-инчов таблет - инфотеймънт система с възможност за индивидуална конфигурация на началния екран. Подредбата му може да бъде персонализирана с помощта на четири различни по своята функционалност панели - "Съобщения", "Мултимедии", "Телефон" и "Навигация". Корпусът и екранът на таблета преливат плавно един в друг. Новост тук е менюто на системата за чистото на въздуха "CleanAir", чрез което се осигурява достъп до информация за качеството на въздуха и могат да се избират предварително конфигурирани настройки на климата в купето.

 

Mногофункционален волан. Емблемата на Volkswagen заема своето обичайно място в центъра на волана, но в този случай тя представлява осветен сензорен панел, чрез който водачът може да смени режима на движение от ръчен на напълно автоматизиран ('I.D. Pilot'). Смяната става с докосване на сензорния панел върху емблемата на  VW за три секунди. След това воланът се прибира изцяло в арматурното табло. Естетиката и функционалността превръщат електрорегулируемия и облицован с алкантара многофункционален волан в особен акцент - както в технологично отношение, така и като външен вид и усещане. Класическата кръгла форма тук отстъпва място на конфигурация с шест заоблени ъгли, която придава високотехнологична нотка на оформлението и функционалността на волана, в долната част на който е разположен управляващ модул. Посредством неговите осветени капацитивни бутони водачът управлява основните функции на автомобила. Сред тях са познатите индикации "P", "R", "N" и "D" на автоматичната трансмисия, както и управлението на мигачите. На други четири капацитивни полета могат да бъдат възложени различни функции като приемане на входящо телефонно обаждане например. Чрез два допълнителни капацитивни плъзгачи водачът може изцяло интуитивно да "преминава" през менюта на екрана като плейлисти например, както и да регулира силата на озвучителната система.

 

AR head-up дисплей. Водачът получава всички свързани и необходими за управлението на автомобила данни като скорост на движение и инструкции от навигационната система чрез AR head-up дисплея на челното стъкло. Съкращението AR в случая идва от "Аugmented reality" или добавена реалност - полупрозрачни триизмерни графични изображения, които се наслагват върху картината, която водачът вижда през стъклото, допълвайки я с удобна и полезна информация. Така например инструкциите на навигацията се прожектират под формата на виртуални изображения, създаващи впечатлението за отдалеченост на 7 дo 15 метра пред автомобила. Ефектът е невероятно реалистичен - чрез допълнената реалност стрелките за посоката сочат точно натам, където водачът трябва да насочи  I.D. CROZZ.  Благодарение на AR head-up дисплея, инструкциите на навигационната система, които досега бяха ограничени в рамките на относително малък по размери екран на арматурното табло, вече се превръщат в естествена част от заобикалящата действителност и са много по-лесни за възприемане от водача.

 

Active Info Display. 5.8-инчовият блок на контролните прибори Active Info Display показва необходимата за водача информация и също както таблета в центъра на арматурното табло може да се използва за показване на стандартно съдържание като мултимедийни библиотеки или сателитна навигационна карта по команда от бутоните на многофункционалния волан. Екранът на Active Info Display дава на водача голяма свобода. Така например, цялата му площ може да бъде превърната в триизмерен навигационен екран. Дисплеят използва три прозрачни слоя, за да показва различните видове информация . Отдолу, върху първия слой е навигационната карта, на втория слой се показва цифровото съдържание, извикано с помощта на потребителския профил Volkswagen ID, а разположеният най-отгоре трети слой се използва за изобразяване на актуална информация за пътуването като оставащото разстояние до крайната цел например.

 

e-Mirror. Класическите огледала за задно виждане при I.D. CROZZ.са изпратени в историята. Вместо тях, на обичайните им места е разположена система, която изглежда по подобен начин и се грижи за изпълнение на същите функции. Системата се нарича e- Mirror и използва екран, върху който се комбинират изображенията от трите външни камери - двете отляво и отдясно на каросерията и тази в задната част на автомобила.

 

Панели на вратите.  Информацията и възможностите за управление, които преди бяха достъпни само за водача и неговия спътник на предната седалка вече са на  разположение и на пътуващите на задния ред седалки благодарение на цифровите панели във вратите. Изпълнените в бяло, частично прозрачни контролни зони са разположени ергономично въс вътрешните облицовки на четирите врати и оставят впечатлението, че плават във въздуха. Панелите се използват за управление на отварянето и затварянето на електрозадвижваните врати, на системата на централното заключване и на електрозадвижваните странични прозорци. Всеки пътник може да регулира индивидуално и климатизацията в своята зона от купето. Управлението на панелите се осъществява посредством капацитивни бутони и плъзгачи.

 

Aвтопилот на борда – I.D. CROZZ в режим „I.D. Pilot”

Почивка за водача. Включването на напълно автоматизирания режим на движение "I.D. Pilot" всъщност е изключително лесно - както вече бе посочено по-нагоре, единственото, което водачът трябва да направи, е да натисне леко емблемата на VW на волана за три секунди, след което I.D. CROZZ  поема самостоятелно контрола върху управлението.  При това динамичното вътрешно осветление променя тоналността си от бяла ("Drive") която подпомага концентрацията на водача, към топла, отпускаща и уютна комбинация от магента и виолетово.  В същото време разпределението на вътрешното осветление се разпространява и към задната част на купето.

 

Четири лазерни скенера на покрива. Към този момент CUV моделът вече отдавна е активирал своите лазерни скенери. Четири от тях излизат от покрива в режим  на движение "I.D. Pilot". Съзс своята изчистена стилистика, сензорите на покрива привличат вниманието към включения режим за автономно дрижение чрез своето индиректно осветление. I.D. CROZZ е в състояние да регистрира другите участници в движението не само посредством своите лазерни сензори, но и с помощта на ултразвукови датчици, радарни сензори, видеокамерите за следене на страничните зони и фронталната видеокамера.

 

Включване на ръчното управление. Напълно автоматизираният режим на движение се изключва с докосване на емблемата на Volkswagen върху волана или с натискане на спирачния педал или педала на газта.