Volkswagen леки автомобили на Автосалон 2017:

2017-10-12
  • 5 нови полу автономни* нови модели, всеки с безпрецедентна иновация в сегмента си
  • Новото Polo: най-голямото досега и с асистиращи системи от класа на Golf и Passat - Front Assist осигурителна система за мониторинг включена в серийното оборудване
  • Т-Roc - провокативен компактен SUV с рекордно вътрешно пространство в сегмента и динамика от прогресивното управление на Golf GTI
  • Тiguan Allspace: дигиталният бестселър сега и с 5+2 места
  • Новият е-Golf с до 300 км пробег и 3 нива на регенеративно зареждане на батерията
  • Аrteon: "Grand Turismo" от ново поколение - спортна харизма, голям избор четирицилиндрови двигатели и интелигентни системи за сигурност

На Автосалон София 2017 Volkswagen представя обновено портфолио с голям брой нови модели, които излязоха или излизат на българския пазар в рамките на 2017 г. и вече участват във всички международни автомобилни класации като претенденти за образци в сегментите си. Изцяло нови модели са премиерното Polo, предпремиерният T-Roc, премиерният Tiguan Allspace и Аrteon, представен преди няколко месеца. Фейслифтът на Golf 7 от 2017 г. присъства с чисто електрическата си модификация e-Golf и за първи път в България - легендарният спортист Golf R в обновената си версия. Електрическата гама се допълва и от спортния plug in хибрид Passat GTE - модел, навлязъл устремно на българския пазар в началото на годината - и e-up! наличен в тест-драйв зоната на изложението, представящ модерната европейска концепция за споделено градско пътуване car-sharing вече и в гр. София.

Така агресивно обогатената моделна гама на Volkswagen ясно дава представа за амбициите и приоритети на марката през следващите няколко години:

  • До 19 нови SUV играча в този набиращ масова популярност сегмент
  • Могъща електрификация на портфолиото с мисията електрическите автомобили да станат по-достъпни масово
  • Развой на асистиращи технологии и интелигентни мобилни услуги, които да сведат пътните инциденти до минимум и да навлязат постепенно в ерата на автономното шофиране - отново интегрирани без чувствително оскъпяване в масовите компактни сегменти.

Volkswagen има амбицията да се трансформира през следващите години, за да впрегне над 80-те години прецизно немско машиностроене от най-високо качество в ракетата на новото хилядолетие - дигитализацията, която издига ежедневния живот на човека на ново ниво. На световно ниво марката нарича тази трансформация "Стратегия 2025" и я въплъщава в новото си послание "Започнахме бъдещето". Посоката е радикална електрификация и иновативна развойна дейност, която да позволи разпространението на интелигентните технологии сред масов, максимално широк кръг шофьори по света. Volkswagen се нуждае от собствени средства (плановете са за 3.5 млрд. Евро само в електрификация през следващите няколко години) за финансиране на тези дейности и за тази цел планира най-голямата пазарна атака, откакто съществува. Това включва трансформация на портфолиото, увеличаване на SUV дела до 40% с пускане на 19 SUV модела на пътя до 2020 г. и развиване на новата изцяло електрическа платформа MEB, която да позволи продажби на над 1 млн. 100% електрически автомобили годишно от 2025 г. нататък. Заявката на Volkswagen е да повтори успеха на Beetle и Golf oт предишни ери в развитието на мобилността и новият най-масов и обичан от хората модел на електрическата трансформация да бъде отново Volkswagen.

 

SUV ОФАНЗИВА

 

T-Roc e третото ниво на SUV офанзивата, започнала миналата година с новия Tiguan и продължила с Tiguan Allspace. Следващият крайъгълен камък по темата е представянето на изцяло новия Touareg до няколко месеца. В противоположния край на широкия SUV-спектър на марката - под T-Roc - Volkswagen предвижда допълнително разширяване на гамата чрез очаквания в рамките на около година малък модел T-Cross. В обхвата на SUV-офанзивата на Volkswagen ще се включи и един модел с нулево ниво на локалните вредни емисии: I.D. CROZZ - първият изцяло електрически SUV от Volkswagen.

 

ЕЛЕКТРИФИКАЦИЯ

През 2017 г. Д-р Херберт Дийс, председател на управителния съвет на Volkswagen, заяви своята силна вяра в електрификацията и това, че най-добрите дни на автомобилостроенето предстоят: автомобилът на бъдещето е много по-сигурен, чист, комфортен и интелигентно свързан със собственика си. С лансирането на новата електрическа архитектура MEB, в която батерията е плоска и с формата на блокче шоколад, марката ще лансира цяло ново моделно семейство на име I.D. - изцяло електрически автомобили с напълно нова концепция за дизайн и предлагащи 600 км пробег с едно зареждане, които ще се борят с ценовото позициониране на Tesla от 30 000 евро. Да, дизеловите и бензиновите двигатели ще продължат да бъдат дълго време на пазара, особено при най-големите SUV автомобили, но в следващите 5-10 години е важно да установим електрическите модели като трети естествен избор. Сред планираните конкретни мерки са развойна дейност за намаляване на цената на батериите с 50% до 2020 г.

 

 

 НОВОТО POLO

С новото Polo, Volkswagen пуска на пътя един от най-иновативните малки автомобили на планетата. Той е изграден върху производствената платформа MQB - автомобилната архитектура на бестселърите Golf, Passat и Tiguan и с това дава смела заявка да предлага топ параметри в своя сегмент и не само. Дължината на новото Polo от 4,053 мм почти достига дължината на Golf четвърто поколение, а го превъзхожда по междуосно разстояние: Polo днес е с 2548 мм междуосие, широчина 1946 мм и 351 л багажник. Двигателите  включват 1.0 л. турбо бензин с 75 к.с., 95 к.с., а на по-късен етап и бензин 115 к.с. и 150 к.с., както и Polo GTI с 2.0 л. TSI с 200 к.с. От дизеловите двигатели ще се предлагат 1.6 л. TDI с 80 к.с.и 95 к.с. За първи път в новия модел Polo ще се предлага и двигател, фарично изпълнен за работа на природен газ. Двигателят е с работен обем от 1,0 л. и максимална мощност 90 к.с. и ще се обозначава с познатата от Golf абревиатура TGI.

 Доказателство за прогресивния продуктов дизайн на Polo и огромните възможности на MQB платформата, са предлаганите  системи за асистенция на водача като Front Assist, City Emergency Braking и Pedestrian Monitoring (активно следене на дистанцията и пешеходците и автоматично спиране при опасност), при това включени в стандартното ниво на оборудване. Други иновативни технологии от ерата на полу автономното шофиране, предлагани като опция: Blind Spot Monitor (предупреждение за наличие на опасност в зоните извън полето на зрение), камера за задно виждане с асистент за паркиране Rear Parking Alert, Adaptive Cruise Control ACC (адаптивен темпомат) и цифров контролен прибор Active Info Display правят новото Polo един от най-комфортните и сигурни автомобили в компактния клас. Асистиращите системи в модела се грижат водача да избегне удар или - в случай на невъзможност, ударът да е максимално лек.

 НОВИЯТ T-ROC

Един напълно нов кросоувър от компактния клас с изключително богати възможности за индивидуализация, авангарден дизайн и широк спектър ефективни двигатели и задвижвания, най-модерни асистиращи системи на борда, иновативно дигитализиран и перфектно свързан. T-Roc лансира впечатляваща концепция и носи свеж полъх в класа на компактните SUV модели. Компактен на размери отвън и със забележителна функционалност отвътре (петместна конфигурация с 445 литра багажен обем), този многофункционален модел се предлага по избор с предно или двойно задвижване (версиите с двойно задвижване серийно се комбинират с бутон за избор на различни режими на работа - 4MOTION Active Control). 

"С новия T-Roc Volkswagen създаде още един автентичен SUV-модел. Автомобилът не се свени да демонстрира увереността, която се крие в него. Едновременно с това, чрез този кросоувър ние създадохме един изключително експресивен, почти провокативен дизайн.... За мен T-Roc е своеобразен крайъгълен камък в SUV-категорията. Защото той обогатява сегмента с единствен по рода си, подчертано спортен дизайн.", казва главният дизайнер на Volkswagen Клаус Бишоф.

Подобно на Tiguan и Atlas/Teramont, T-Roc също е базиран на модулната платформа за модели с напречен двигател (MQB). Така и трите модела използват обща конструктивна платформа, но всеки от тях показва напълно самостоятелен подход по отношение на каросерията и интериора. Благодарение на MQB дизайнерският екип има възможността да реализира изключително динамични пропорции на каросерията. Това се отнася в особена степен за новия T-Roc: Кросоувърът е с дължина 4.234 мм -252 мм в сравнение с Tiguan); междуосното разстояние се равнява на 2.603 мм. SUV-моделът е широк 1.819 мм (без страничните огледала), а височината му е 1.573 мм. Съчетанието от голяма широчина и сравнително малка височина на каросерията подчертава динамиката на пропорциите. По-ниският в сравнение с някои други SUV-модели център на тежестта допринася и за постигането на по-динамично поведение на пътя.

НОВИЯТ ТIGUAN ALLSPACE

Tiguan е най-успешният SUV "Made in Germany''. Половин милион души всяка година спират избора си на този универсален талант с предно или двойно задвижване. През 2016 година на пазара стъпи второто поколение на популярния SUV. Сега Volkswagen прави следващата стъпка в развитието на модела: с Tiguan Allspace, една напълно нова версия на бестселъра. Това е своеобразен "Spaceshuttle'' - с удължено със 109 мм междуосно разстояние и 215 мм по-голяма каросерийна дължина. За повече пътници, повече багаж и повече гъвкавост на вътрешния обем: Tiguan Allspace разполага с респектиращ товарен обем от 1.920 литра.

Към отличителните белези на Tiguan Allspace спада и разширеното серийно оборудване; по този начин се подчертава неговото позициониране в нишата между класическия Tiguan и ексклузивния Touareg. Вследствие на разширяването на обхвата на оборудването, още базовото ниво "Trendline'' предлага допълнителни елементи като например рейки на покрива (в черно), мултимедийна система "Composition Colour'' с включен "Connectivity пакет'' (с подготовка за автотелефон и USB-вход), мултифункционален волан, трапецовидни бленди на ауспуховите накрайници и гъвкаво разпределение на багажното отделение. Още по-голям е скокът при оборудването на линиите "Comfortline'' (електрически задвижван заден капак, сребристи рейки на покрива) и "Highline'' (добавя към "Comfortline'' изцяло LED-светлини и система "Keyless Access''). Наред с това моделното семейство получава нова инфотейнмънт система от нова генерация: върховото изпълнение на системата "Discover Pro'' разполага с възможност за управление с жестове, което е новост в сегмента.

СПОДЕЛЕНОТО ПЪТУВАНЕ

Софиянци ще имат шанса да се докоснат до бъдещето на градската мобилност, развита в големите европейски столици. Услугата на мобилното приложение Spark съчетава едновременно набиращата скорост концепция car-sharing (почасово ползване на автомобили) и електрификацията на превозните средства, като Spark избра да довери своя автопарк на електрически автомобили на Volkswagen и стартира услугата си с над 20 броя 100% електрически Volkswagen e-up! в края на октомври. 

Мобилното  приложение позволява на ползвателите да откриват на картата на града най-близкия свободен електрически e-up!, да го резервират, да го използват по желан от тях маршрут и време и да заплащат услугата дистанционно. По този начин шофьорите притежават свободата да паркират лесно и безплатно, нямат разходи за зареждане, имат удобството да ползват автомобила само в една посока, а и не на последно място - получават емоцията от напълно различното изживяване зад волана на електрически автомобил.