Автомобилно изложение Лос Анжелис 2017: Volkswagen очертава електрическата мобилност на бъдещето

2017-12-01
  • Стратегическата преориентация на марката към електрическа мобилност се следва стриктно

  • Първият модел от семейството на I.D. ще бъде SUV

  • Новата архитектура на електрониката полага основите за дигиталните услуги, които ще изведат всекидневното шофиране на едно ново ниво

На Автомобилното изложение Лос Анжелис Volkswagen предлага на посетителите поглед към бъдещето на електрическата мобилност. Марката представи три автомобила - компактния I.D., просторния I.D BUZZ и елегантния I.D.CROZZ SUV. Те демонстрираха напълно нова автомобилна архитектура, която е разработена изключително за системи, задвижвани от електричество. Volkswagen планира до 2025 г. да продава по един милион електрически автомобила на година и се цели в лидерското място в сегмента на електрическата мобилност. Първият представител на I.D. семейството за Европа ще бъде компактен модел, а за САЩ - SUV.

"Автомобилите са синоним на независимост и индивидуалност" каза Юрген Щакман, член на Борда на директорите, отговорен за продажби, маркетинг и следпродажбено обслужване. "Грешките в миналото ускориха много неща при Volkswagen и от кризата се роди истинска нова възможност. Ние вярваме в електрическата мобилност и в едно страхотно бъдеще за автомобила. Той е най-важното транспортно средство в САЩ според статистиката, която показва, че близо 80%  от изминатите пътнически километри в страната са с автомобил.

Volkswagen ще посрещне предизвикателствата на бъдещето с I.D. моделите. Новите е-автомобили предлагат нулеви вредни емисии, дълъг преход, бързо зареждане и просторни и гъвкави интериорни решения. "Характерна черта на новата архитектура са новите пропорции с дълго междуосие и къси надвеси.", казва Кристиан Зенгер, ръководител на продуктовата линия за е-мобилност към Volkswagen. Той допълва още: "Това ни позволява да създадем една съвършено нова концепция за вътрешния обем, която предлага огромна гъвкавост за пътници и товар."

Зенгер използва за пример компактния I.D., за да демонстрира големия обем на вътрешното пространство: "С външните размери на Golf автомобиът предлага вътрешно пространство като в Passat." Това е възможно благодарение на успоредното е-задвижване на осите и разположената в пода високоволтова батерия. Всичко това се отнася и до останалите каросерии. "Новата изцяло електрическа архитектура позволява върху нея да се развиват всякакви видове автомобили. От компактния клас до 7-местен SUV."

В Лос Анжелис Щакман разкри, че в допълнение на трите представени модела ще се присъединят още членове на I.D. семейството, включително и лимузина. Освен електрическото задвижване другото общо между тях ще е новият вид свързаност. Вместо множество контролни уреди в бъдеще автомобилите ще имат едни мощни централни компютри с централен софтуер, който ще може постоянно да се обновява и надгражда. Това ще е основата за изцяло дигиталните услуги, които ще пренесат всекидневното шофиране на едно по-високо ниво.

"Технологичните иновации, върху които работим, ще увеличат възможностите на автомобила", казва Щакман. "Освен атрактивния дизайн и множеството начини да удовлетвяваме индивидуални изисквания, ние правим всичко възможно, за да посрещнем растящите очаквания на хората за устойчива мобилност."

Още преди да са посетили шоурум на Volkswagen клиентите ще могат да се насладят на автомобилите виртуално и дори на необичайни места. Щакман казва: "Работим съвместно с Microsoft: добавената реалност ни позволява да покажем нов автомобил виртуално и в космоса или на точно определено място, например в заведения или молове, с помощта на HoloLens очила.

Допълнителна съвместна работа на Volkswagen и IBM цели развитието на инфотеймнънт системата до така наречената Predictive We Servives. В основата е дигиталният асистент "Watson", който търси различни дестинации като магазини или заведения и дори може да направи резервация след гласова команда.

"От повече от 70 години силата на Volkswagen е в това да прави технологиите и преди всичко мобилността достъпни до всички хора, без значение от задвижващата система. И така ще бъде и в бъдеще. Ние правим висококачествената електрическа мобилност достъпна за всеки", обобщава Щакман.