Този сайт използва бисквитки, за да персонализира страницата спрямо Вашите интерси. Ако останете на страницата, Вие се съгласявате с използването на бисквитки.
Приемам

Международен двигател на годината 2018: иновативния 1.0 TSI на малкото чудо up! GTI печели в категорията си

2018-06-07

• Най-новата версия на еднолитровия двигател на Volkswagen е отличен от престижното международно жури

1.0 TSI на малкото чудо up! GTI получи престижното отличие Международен Двигател на Годината за 2018 г. С други думи този екологичен, но същевременно мощен три-цилиндров турбо мотор успя да победи в една от най-оспорваните категории в света на машиностроенето и да грабне трофея след гласуване на топ автожурналисти от цял свят. Целият конкурс включва 12 различни категории, а двигателят на up! печели сред малките двигатели под 1 литър.

Volkswagen бензиновият двигател 85 kW / 115 к.с. е лек, високотехнологичен и е първият по рода си, който е комбиниран с четирипътен катализатор. Същевременно двигателят е направен така, че да отговаря на новите стандарти за емисии EU 6AG (Euro 6d-TEMP).

Детайлен поглед към двигателя и системата за контрол на емисиите: Версията 1.0 TSI на модела up! GTI - която вече е на пазара от пролетта на тази година - е най-новото допълнение към серията двигатели EA211. Спечелилият приз двигател с работен обем от 999 cm3 включва турбокомпресор с електрически уестгейт актуатор, смукателен колектор с вграден интеркулър и изпускателен колектор, който е интегриран в цилиндровата глава. С работно налягане от 350 бара (което е високо за бензинов двигател), горивната смес се впръсква директно в горивните камери. Благодарение на тези мерки, компактният и лек двигател с по 4 клапана на цилиндър постига максимална мощност от 115 к.с. в диапазона между 5,000 и 5,500 об/мин. От 2,000 об/мин, 1.0 TSI двигателят - който наред с това е оборудван и с разпределителни валове с променлива геометрия - предава сила от 200 Нм към задвижващия мост. Максималният въртящ момент остава постоянен в оборотен режим до 3,500 об/мин.

Една ключова цел при разработването на новия TSI бе да се гарантира максимално ниско възможно ниво на емисиите. Това бе постигнато благодарение на иновации вътре в двигателя, като например пиезо-инжекторите с по 5 разпръскващи отвора, впръскването под много високо налягане, разработен по нов начин турбокомпресор, нови бутала и иновативна система за последващо третиране на емисиите. Устойчивата работа на двигателя е гарантирана благодарение на двигателните мерки и мерките за контрол на емисиите. Централен елемент на системата за последващо третиране на емисиите е новият четирипътен катализатор с вграден филтър за фини бензинови частици (OPF). OPF намалява емисиите на фини частици с 95 %. Втори трипътен катализатор, монтиран под каросерията гарантира спазването на граничните стойности съгласно норма EU 6AG - дори при високи натоварвания.