Гуми и джанти

Гумите осигуряват връзката между автомобила и пътя, като гарантират необходимата безопасност и стабилност. Независимо дали предстои смяна на гуми, искаш да ги съхраниш или търсиш полезни съвети по темата нашите експерти в оторизираните сервизи са насреща, за да ти помогнат. Възползвай се и от специалната оферта за зимни алуминиеви комплектни колела и открий нашето богато разнообразие от висококачествени алуминиеви джанти, които придават иновативна визия на твоите гуми.

VW Leichtmetallfelgen

Алуминиеви колела

Volkswagen Оригиналните джанти отговарят на най-високите изисквания за качество и производителност, комфорт при шофиране и визуален дизайн. Открийте голямото разнообразие от алуминиеви джанти, с които можеш да акцентирате визията на Вашия Volkswagen.

Не оставяйте подготовката за зимата за последния момент. Разгледайте нашите предложения за Volkswagen Оригиналните зимни комплекти колела, Volkswagen Оригинални аксесоари, както и за зимни гуми от марките Continental и Bridgestone, за да сте перфектно подготвени за предизвикателствата на зимата. И не забравяйте да попитайте Вашия Volkswagen сервиз за възможността и условията за съхранение на Вашите летни гуми.

Научете повече

Не оставяйте подготовката за зимата за последния момент. Разгледайте нашите предложения за Volkswagen Оригиналните зимни комплекти колела, Volkswagen Оригинални аксесоари, както и за зимни гуми от марките Continental и Bridgestone, за да сте перфектно подготвени за предизвикателствата на зимата. И не забравяйте да попитайте Вашия Volkswagen сервиз за възможността и условията за съхранение на Вашите летни гуми.

Научете повече

Важни съвети за колелата и гумите

Събрахме няколко полезни съвета за по-дълъг живот на гумите. Също така обясняваме защо дълбочината на протектора и налягането в гумите са толкова важни и как можете да разпознаете често срещаните повреди на гумите и неравномерните модели на износване.

Често задавани въпроси

Подходящото налягане може да откриете в ръководството за експлоатация и от вътрешната страна на капачката за резервоара. То може да се различава до 1 bar в зависимост от товара, който ежедневно се превозва.

Ако налягането в гумата е прекалено високо, силите между пътя и автомобила се пренасят само през средната част на гумата. Това означава не само по-лош комфорт, но и неравномерно износване на гумата, което води след себе си до по-бързото ѝ амортизиране.

Манометри за измерване на налягането може да откриете на бензиностанциите. От ноември 2014 всеки един автомобил е стандартно оборудван със система за следене на налягането в гумите. При възможност, проверявайте налягането на гумите, докато те са студени. Ако измервате налягането на топла гума, не трябва да го спадате ръчно до препоръчителните стойности.

Налягането в гумата спада средно с 0,1 bar в рамките на 3 месеца. Ако налягането спада по-бързо, гумата или вентила най-вероятно изпускат. Следете ги и ако имате съмнения се свържете с най-близкия до Вас Volkswagen партньор.

Имате въпроси или желаете да запишете час?

Намерете сега оторизиран сервиз на Volkswagen

Използвайте функцията за търсене и намерете на най-близкия до Вас оторизиран сервиз на Volkswagen. Запишете си час само с няколко клика на мишката по телефона или дирекно онлайн.

Увреждания по гумата

Увреждания и необичайно износване на гумата

Уврежданията по гумата застрашават както Вашата безопасност, така и тази на останалите участници в движението – и трябва да бъде отстранена. В случай че забележите някои от посочените повреди, ние Ви препоръчваме да се свържите с Вашия Volkswagen сервизен партньор или със специализиран център за гуми.

Увреждания по гумата

Протрити участъци

Протрити участъци се намират най-често по борда на гумата. Това не са следи от износване поради шофиране по пътищата - това са следи, които се получават, напр. при допир с бордюр. Протритите места често се омаловажават. Но: При силен удар може да бъде повреден дори скелетът на гумата (каркаса). Повредите по скелета не са видни отвън - поради това са много опасни. Каркасът може да се прекърши или във вътрешността да навлезе влага и металните нишки да корозират. Т.е., в резултат на привидно безобидно протриване, може да се получи нестабилност на цялата гума. Експертите по автомобилни гуми знаят как изглеждат повредите - затова непременно се обърнете към специализиран сервиз.

Съвет: Имат ли Вашите джанти ясно изразени следи от удар? Тогава може и гумата да е засегната.

Пукнатини, пречупвания и порести места

Следите от остаряване също не са следи от износване, а повреди от грешно съхраняване. Подходящият склад за гуми е хладен, тъмен и сух - при това не бива да се трупат прекалено много гуми една върху друга. Ако обаче гумите се складират на място, където може да ги грее слънчева светлина, влиянието на UV лъчите кара омекотителя в гумите да се изпари. При по-продължително време се появяват фини пукнатини. Затова в случай че забележите пукнатини, пречупвания или порести места в гумите си, не ги слагайте за новия сезон. Ако не сте сигурни, се обърнете към експерт по автомобилни гуми в специализиран сервиз.

При складиране гумите често преди това се почистват. Избягвайте прекалено високо водно налягане (напр. чрез пароструйка) и прекалено агресивни почистващи препарати - и двете могат да доведат до повреди по гумите.

Съвет:Попитайте Вашия Volkswagen сервиз за услугата "Съхранение на гуми": подходящ склад за Вашите гуми, повече място за Вас.

Проникване на чуждо тяло

Проникнали парчета стъкло, пирони или остри камъни се намират често в зоната на допирната повърхност с пътната настилка. Чужди тела могат да се срещнат с гумите навсякъде - предимно по черни пътища или около строежи. Много рядко гумата се ,,пука'' веднага. По-често може да се стигне до бавна загуба на налягане. Освен това може да навлезе влага, която да предизвика корозия на пояса от стоманена корда на гумата. В най-лошия случай може да се стигне до отлепяне на протектора или на пояса. Експертите по автомобилни гуми могат да преценят щетите - затова непременно се обърнете към специализиран сервиз.

Необичайно износване

Образуване на назъбване

Това неравномерно износване на протектора на гумата има видимата форма на трион. Повишеният шум при движение може да е признак за наличието на назъбване. Формата на трион може да се получи от повредени амортисьори или изменение в геометрията на осите - най-често обаче е следствие от индивидуалния стил на шофиране: Спортно шофиране по завои, рязко ускорение и шофиране на прекалено висока предавка могат да предизвикат появата на назъбването. Последствията са по-бързо износване, по-честа смяна на гумите и свързаните с това повишени разходи. Така че ако откриете назъбена форма по гумите си, изяснете със сервиза причината и се посъветвайте как да подходите.

Износване на гумите от външната страна (по двата ръба)

Протекторът в средата е износен значително по-малко отколкото от двете страни. Причината за това най-вероятно е прекалено ниско налягане: Тогава именно страните на протектора опират в пътната настилка - и износването е както от вътрешната страна, така и от външната.

Износването е от двете страни, но по външната страна е повече. И то на всички гуми.Това говори за систематично бързо преминаване на завои - също при ниско налягане. Последствията са бързо износване и повече разходи. В екстремни случаи, при шофиране с ниско налягане може да се повреди дори скелетът (каркасът). Изключително рисковано: Повредата по каркаса остава, дори гумата да бъде шофирана отново с правилно налягане. Последствието може да бъде бърза повреда в гумата. Затова редовно проверявайте налягането в гумите и при неувереност се обърнете към специализиран сервиз.

Износване на гумите в средата на протектора

И обратният случай е възможен: Само в средата на протектора се наблюдава равномерно износване. Тук гумата е била с прекалено високо налягане: Повърхността е под толкова високо налягане, че само или главно средната част на гумата допира пътната настилка. Друга причина за такова износване: превишаване на допустимата максимална скорост на гумата.

Тук също повече се натоварва средната част на протектора. Най-добре попитайте във Вашия специализиран сервиз - и контролирайте редовно налягането в гумите. По този начин ще избегнете честа смяна на гумите и свързаните с това повишени разходи - освен това увеличавате Вашата безопасност.

Деформирана гума от спиране или престой

Не е задължително износванията винаги да са разпределени по цялата гума, а могат и да са само на определени точки. Деформирана от спиране гума може да се появи на блокирано колело при силно или аварийно спиране - това обикновено се случва само при автомобили без ABS.

Подобна е картината при деформирана гума от престой - както името казва - предизвикано от дълъг предстой на гумата или автомобила на едно място в съчетание с прекалено ниско налягане. Ако искате да разберете дали гумата е все още годна за употреба се обърнете към Вашия доверен сервизен партньор или посетете специализиран център за гуми.

Неравномерно износване поради грешно зададена сходимост на осите или повреждане/износване в компонентите на шасито

За разлика от двустранното износване във външните зони на протектора (което е признак за прекалено ниско налягане), силното износване само на една зона по принцип има друга причина. Най-често това е признак за:

  • неправилна геометрия или проблем в ходовата част,
  • претоварване или
  • неподходяща комбинация от джанта/гума.

Такъв тип износване може да засегне както всички, така и единични колела. Наличието на признаци за такова износване на една или няколко гуми изисква да се обърнете към специализиран сервиз.

Пояснителни бележки от Volkswagen

Показаните на изображенията превозни средства могат да се различават в някои детайли от актуалните, предназначени за България доставки. Част от показаното представлява допълнително оборудване, което се доставя срещу доплащане. Всички посочени цени са необвързващо препоръчителни, некартелни и ориентировъчни цени, включващи 20% ДДС и транспортни разходи. Фиксиран обменен курс: 1 € = 1,95583 лв. За допълнителна информация относно серийното и допълнителното оборудване, най-учтиво ви молим да се обърнете към най-близкия дилър на Volkswagen. Възможни са грешки и промени в цените.