Затваряне на менюто
Затвори

Обслужване на електрически автомобили

Обслужване на електрически автомобили

Поддръжката и грижите за автомобил с електрическо задвижване се различава от тези при автомобилите с класически двигател с вътрешно горене: няма свещи, няма изпускателна система, няма трансмисия. А това пести време и средства. Въпреки това редовното обслужване в оторизиран сервиз е важно и не трябва да се пропуска.

35% по-малко разходи за обслужване при автомобил с електрическо задвижване

Според Института за автомобилна индустрия (IFA) към Университета по икономика и околна среда (HfWU) в Нюртинген-Гайслинген разходите за ремонт и поддръжка при електрическите автомобили са с около 35% по-ниски от класическите двигатели с вътрешно горене. Различия има и при регулярните инспекционни обслужвания на автомобилите.

Защо електрическите автомобили се нуждаят от по-малко поддръжка?

Заради различната система на задвижване в електрическите автомобили не се монтират много от частите, използвани при традиционните двигатели с вътрешно горене. Сред тях са въздушният, горивният и масленият филтър, компоненти от системата за охлаждане на двигателя, запалителните свещи, както и износващи се части като изпускателната система или съединителя. Електромобилите използват трифазни синхронни електродвигатели, при които няма износващи се вследствие на контакт и триене четки. Затова те практически не изискват почти никаква поддръжка. Наред с това, автомобилите задвижвани на електричество не се нуждаят и от ръчна скоростна кутия. С други думи: по-малкият брой компоненти означава по-ниски разходи за сервизна поддръжка.

Кои компоненти трябва да се проверяват редовно при автомобилите задвижвани с електричество?

Спирачките са сред компонентите, които както и преди изискват редовна поддръжка. При електрическите автомобили обаче традиционната спирачна система се използва в по-малка степен и подмяната на износващи се части се налага по-рядко. Този факт се дължи преди всичко на рекуперацията. Това означава, че по време на спирачния процес се осъществява преобразуване на кинетичната енергия в електрическа, която от своя страна зарежда батериите. Този процес действа като моторна спирачка, благодарение на което традиционната спирачна система се използва и износва по-малко в сравнение с автомобилите с двигатели с вътрешно горене. В същото време кормилната уредба, климатичната система, колелата и гумите продължават да изискват редовно сервизно обслужване, а инспекционните прегледи трябва да се извършват на интервали, сходни с тези при автомобилите с двигатели с вътрешно горене.

От една страна, някои от типичните за двигателите с вътрешно горене компоненти са отпаднали. От друга страна обаче към инспекционната листа за поддръжка на електрическите автомобили се добавят други специфични елементи. Един от тях е акумулаторната батерия, която подлежи на визуална проверка: в рамките на общото сервизно обслужване се преглеждат куплунгът за зареждане и кабелите, както и състоянието на самата акумулаторна батерия.

Как степента на износване при електромобила може да бъде сведена до минимум?

Повечето електромобили използват литиево-йонни акумулаторни батерии. Ако искате да се грижите добре за батерията на Вашия автомобил, не я оставяйте с по-малко от 20% заряд за по-дълги периоди от време. Подобно на смартфоните, които също използват литиево-йонни батерии, подходът при презареждане на акумулаторната батерия на електрическите превозни средства може да удължи експлоатационния й срок. Зареждането с променлив ток в домашни условия например е за предпочитане пред зареждане с постоянен ток от станция за бързо зареждане. Тъй като акумулаторната батерия е най-скъпата част от електромобила, правилното отношение и грижите за нея винаги ще бъдат от полза.

Собствениците на електрически автомобили трябва да следят и друга важен износващ се компонент, какъвто са гумите. Електромобилите се отличават с много по-висок въртящ момент от повечето автомобили. Честото бързо ускорение обаче може да доведе до по-бързо износване на гумите. Така че умереният старт е за предпочитане, а при покупка и поддръжка на гумите трябва да имате предвид специалните изисквания на електрическите автомобили към тях.

Кога трябва да посетите сервиз?

Един често задаван въпрос при автомобили с конвенционално задвижване. В зависимост от оборудването, изминатия пробег или възрастта на автомобила е необходимо обслужване на фиксиран или гъвкав интервал от време. При автомобилите задвижване с електричество отговорът на този въпрос е по-лесен. Ние обобщихме за Вас тази информация за e‑Golf, e‑up! и ID.моделите. 

Сервизни интервали при моделите от ID. серията

При моделите от ID. серията е изключително лесно след отпадането в Европа на разделението на сервизните операции на инспекция и разширена инспекция.

  • Инспекция: Според указанията на таблото, но не по-късно от две години и без ограничение в пробега със смана на спирачна течност и филтър на купе.

 

Сервизни интервали при e‑Golf и e‑up!

След отпадането в Европа на разделението на сервизните операции на инспекция и разширена инспекция, при моделите от ID. серията е изключително лесно

  •  Инспекция: след 30 000 км или две години1, със смяна на филтъра на купето.
  •  Разширена инспекция: след 60 000 км или три години1, със смяна на спирачна течност.

1 В зависимост от това, кое събитие настъпи първо.

Мога ли да отправя запитване за час за посещение в сервиз през автомобила си?

Да, възможно е.От полза ще Ви е предупредителната индикация, която ще откриете върху дисплея на арматурното табло или във инфотеймънт системата на автомобила.

1 Опцията е налична при активен We Connect абонамент.

На какво трябва да обърна внимание, когато избирам сервиз за моя електрически автомобил?

Когато настъпи моментът Вашия електрически автомобил да премине редовно обслужване съгласно указанията на производителя, Вие трябва да посетите оторизиран сервизен комплекс. Защото работата по системите с високо напрежение може да се извършва само от подходящо обучени и оборудвани сервизни центрове. Преди да започне работа по автомобила, механикът трябва да провери дали системата с високо напрежение е правилно денергизирана, така че сервизните дейности да могат да се извършват без проблеми. По принцип важи правилото, че ако изберете подходящ оторизиран сервизен център, може да сте сигурни, че всички необходими изисквания ще бъдат изпълнени.

ID.3 актуализацията на софтуера

Актуализацията на софтуера за Вашия ID.3 е вече налична. Свържете се с наш оторизиран сервиз, за да запазите час за инсталиране. Тук ще намерите още информация и необходимите следващи стъпки от Ваша страна.

Ами сега!
Изглежда браузърът ви не е актуален. Може би уебсайтът ни не работи оптимално. Повечето браузъри (но не и MS Internet Explorer 11 и по-стари) все още работят добре.

Препоръчваме ви да актуализирате вашия уеб браузър!
Последната версия може да гарантира добро изживяване навсякъде в Интернет.

Благодарим ви за посещението,
Вашият Volkswagen екип