04.12.2025 г.

На официална церемония със зрелищно 3D мапинг шоу беше представен в България новият Volkswagen T-Roc.

  • Настоящият модел е продаден в над 2 000 000 броя в световен мащат от 2017 г.
  • Новият T-Roc e напълно променен и подобрен във всеки един аспект.
  • Стандартно е оборудван с автоматична скоростна кутия и хибридно задвижване.
  • T-Roc вече е наличен и може да се тества в дилърствата в страната

Основни акценти на новия T-Roc

По-спортен дизайн

Докато силуетът и покривът недвусмислено отразяват ДНК-то на T-Roc, дизайнерският екип е преосмислил предната и задната част до най-малкия детайл. Компактният SUV излъчва харизматична самоувереност с изразителната си предна част, като същевременно демонстрира дизайнерската гъвкавост на новото лице на марката Volkswagen.

Жълт Volkswagen T-Roc паркиран пред модерна сграда
По-голям

С дължина 4373 мм второто поколение е точно със 122 мм по-дълго от своя предшественик. Междуосието също е увеличено и достига 2631 мм (+28 мм) между алуминиевите джанти на двата моста, които сега са с размер до 20 цола (преди до 19 цола). Това увеличение е от полза за пространството, налично за трите седалки отзад, и за 475-литровия (+30 литра) багажник.

По-аеродинамичен

С коефициент на съпротивление от 0,29, новият модел е с 10% по-добър от своя предшественик. Предната част на новия T-Roc е с размери 2,40 м, и се характеризира със спойлери на калниците, които оптимизират въздушния поток около бронята и предните колела. В задната част удълженият купеобразен покрив със спойлер на покрива и странични спойлери намаляват въздушните турбуленции и по този начин понижават съпротивлението. Заден дифузьор също е интегриран, за да се постигне идеална аеродинамика.

Хибрид и автоматик като стандарт

За пускането на пазара са предвидени два 48V Mild Hybrid двигателя (eTSI) със 115 к.с. (85 kW) и 150 к.с. (110 kW). През следващата година ще последват две Full Hybrid задвижващи системи, разработени изцяло от нулата. Както меките хибриди, така и Full Hybrid версиите ще са с предно задвижване и 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител (DSG).

След няколко месеца ще бъде представен и T-Roc с 4MOTION задвижване на всички колела в комбинация с 2,0-литров TSI с 204 к.с., който в бъдеще ще се предлага и като мек хибрид (mHEV).

По-изразителни и технологични светлини

LED фаровете отпред са изцяло нови. В най-високата спецификация на оборудването са включени иновативни LED матрични фарове IQ.LIGHT, които – подобно на LED Plus фаровете, стандартни в по-високите пакети на оборудване – са свързани с тясна лента от LED диоди и осветеното лого на VW.

Задната част също е напълно преработена с LED лента по цялата дължина, която също е осветена в средата в по-високите линии на оборудване, където също има червено осветено лого на VW.

По-премиум материали

T-Roc прави голяма крачка напред и в интериора си, като преодолява познатите граници на класа с висококачествените си материали, прогресивно изчистения дизайн и иновативните технологии. Това се вижда отлично в новоразработената структура на текстилната материята на таблото. Тъканта създава атмосфера, подобна на тази в изискана ложа. В същото време стилният и изчистен интериорен дизайн създава особено ясна и уютна атмосфера. Съзнателно са премахнати класическите декоративни елементи за по-изчистен и подреден интериор, който подчертава детайлите – като например фоновото осветление, което за първи път във Volkswagen осветява интериора през перфорирани повърхности от изкуствена кожа.

По-технологичен

Travel Assist: системата позволява асистирана смяна на лентата на магистралата, но и реагира с още по-голяма предвидливост на предстоящи ограничения на скоростта или отмяната на ограниченията на скоростта.

Автоматично паркиране чрез запаметяване или дистанционно със смартфон:

T-Roc за първи път е оборудван и със системи като Park Assist Pro, която позволява тренирано и по този начин напълно автоматично паркиране на разстояния до 50 метра чрез функцията за памет и позволява използването на смартфон за влизане и излизане от паркоместа.

Друга нова функция на борда е системата за предупреждение при слизане от колата, която може да предупреди пътниците преди отваряне на вратите, ако отзад се приближават автомобили или велосипеди.

T-Roc заимства Head-up дисплея, контрола на профилите при шофиране, а също и други екстри от Tiguan и Tayron. Новият T-Roc възприема и редица детайли от по-големите Tiguan и Tayron – като например селектора за контрол на звука и профилите на шофиране, Head-Up дисплея и др. Функциите на новия Digital Cockpit Pro показват цялата необходима на шофьора информация, но се предлага и изцяло минималистичен режим, за моментите, в които не ви е необходима.

По-комфортен

Всеки, който седне на мястото на водача или пътника до него и погледне елегантния интериор и високия капак, не би си помислил, че седи в SUV от компактния клас. Това впечатление се засилва от голямото пространството, подходящо за дълги пътувания и семейства. Дори ако на предните седалки са хора с ръст над 1,85 м, пътниците с подобен ръст могат да седят удобно на задните седалки благодарение на допълнителните 122 мм, добавени към дължината на новия T-Roc.

За първи път в T-Roc в най-високата версия Style ще се предлага ергономична седалка с масажна функция и електрическо регулиране в 14 посоки. По този начин Volkswagen пренася функция от средния и луксозния клас в сегмента на T-Roc. Благодарение на това комфортът на седалките в новия T-Roc вече е в собствена лига.