Меню
Затваряне на менюто
Затвори

5.3.2020 Touareg R – световна премиера

Plug-in хибридният модел на Volkswagen R съчетава максимални динамични показатели и електрическа ефективност.

Интелигентна електрическа динамика. Новият Touareg R представлява перфектна комбинация от изключителна динамика и електрическа ефективност

Движение за определен период с нулеви емисии. Разполагащият с мощност от 340 кВт (462 к.с.) Touareg R може да покрие типичния ежедневен пробег на пътуващите до работното място и обратно с нулеви емисии

Нов флагман в гамата на марката. Touareg R е водещият модел на марката Volkswagen по отношение на ефективността и първият модел в R-Line гамата, който се предлага с хибридно задвижване

Практичност в ежедневието. Touareg R се справя отлично с всяка ситуация, благодарение на максималния прикачен товар от 3,5 тона и системата за двойно предаване

Несравнима динамика. Максималният въртящ момент от 700 Нютонметра осигурява солиден резерв от мощ при ускорение

Travel Assist при скорост до 250 км/ч. Touareg е първият модел на Volkswagen, който позволява асистирано шофиране със скорост до  250 км/ч.

Изключителен интериор. Новият хибриден модел се предлага стандартно с тапицерия от черна кожа и декоративни шевове в Crystal Grey.

Завладяваща външност. Touareg R впечатлява със страхотно оформление на въздушните решетки, черните декоративни елементи и джантите с размер до 22 цола

Волфсбург/Женева, мaрт 2020 година. Volkswagen е готов да допълни впечатляващата гама на своя флагман Touareg с новата престижна версия Touareg R *. Универсалният SUV с plug-in хибридна система за задвижване с максимална мощност от 340 кВт (462 к.с.) предлага иновативна комбинация от превъзходна динамика и електрическа ефективност. При наличие на достатъчен заряд в акумулаторната батерия, новият SUV модел винаги стартира в изцяло електрическия режим E-MODE за движение с нулево ниво на емисиите. Акумулаторната батерия е проектирана с такъв капацитет, който да позволи на Touareg R да покрие типичния средностатистически ежедневен пробег на пътуващите до работното място и обратно на изцяло електрическа тяга. Подобно на всички останали варианти в гамата на Touareg, новата версия R се предлага със система за постоянно двойно предаване (4MOTION). Благодарение на системата 4MOTION и мощната plug-in хибридна система за задвижване на новия модел със 700 Нм максимален въртящ момент, Touareg R може да тегли прикачен товар с максимално тегло от 3,5 тона. И не само това - новият престижен вариант на флагмана може да се справи с ремарке със същото максимално тегло дори и в режим E-MODE и е първият plug-in хибриден SUV в света, който може да бъде оборудван и с асистираща система Trailer Assist за улесняване на водача при маневриране с прикачен товар. И още една водеща позиция за Touareg - за първи път моделът ще се предлага с асистираща система Travel Assist и ще бъде първият модел на марката Volkswagen, който предлага възможност за асистирано шофиране (автоматичен контрол на скоростта и дистанцията с ускорение и спиране, както и поддържане на лентата за движение) със скорост до 250 км / ч.

Първият R модел с plug-in хибридна система на задвижване.

Новият модел от гамата на флагмана е проектиран от специалистите на спортното поделение Volkswagen R, които традиционно се занимават с разработката на най-динамичните модели на Volkswagen. Touareg R е носител и олицетворение на цялостна промяна на философията на Volkswagen. Това е първият модел с емблемата на Volkswagen R, който използва plug-in хибридна система на задвижване и едновременно с това - първият случай в историята на марката,  в който хибриден модел заема позицията на най-мощния автомобил в цялата продуктова гама на марката Volkswagen като цяло. Изключително високото ниво на оборудване на Touareg R прави впечатление с външно оформление с дизайнерски пакет Black Style и 20-цолови алуминиеви джанти (Braga), както и с R-Line интериор с кожени тапицерии Vienna с шевове в Сrystal grey. Пазарната премиера на новия модел се очаква през втората половина на 2020 година.

Интелигентна електрическа динамика.

Touareg R е третият plug-in хибриден модел в европейската продуктова гама на Volkswagen, който следва примера на своите събратя при Golf и Passat. В същото време Touareg R е и първият модел с двойно предаване в PHEV гамата  на Volkswagen, който играе важна роля в процеса на пренасочване на Volkswagen R, който започна през 2019 година. Йост Капито, управляващ директор на спортното поделение на групата, пояснява актуалната стратегия - "В момента ние разширяваме много активно обхвата на гамата на Volkswagen R. Много скоро след представянето на компактните SUV модели T-Roc R и T-Roc Cabriolet R-Line, Volkswagen R показва още един SUV модел в лицето на новия Touareg R, който заема наистина уникална позиция в гамата на марката и притежава неповторимо привличане. " Touareg R е олицетворение на новото, интелигентно и изключително високо ниво на електрическа динамика в пазарния сегмент на големите SUV автомобили за дълги пътешествия.

Aвтентичен, авангарден и практичен.

Дело на специалистите на Volkswagen R са дизайнът и технологичната конфигурация, а с нея и на цялостната концептуална насока на новия модел. Touareg R използва основата на третото поколение на Touareg, което дебютира на пазара през 2018 година и от своя страна представляваше технологична еволюция на модела, представен за първи път през 2002 година. Всички актуални версии в гамата на Touareg се отличават със своя динамичен и елегантен дизайн, максимална безопасност и комфорт при пътуване на дълги разстояния, модерни системи за комуникационна свързаност и до голяма степен дигитализирано арматурно табло. Цялостната концепция на модела също е създадена с мисъл за гарантиране на изключителна практичност при ежедневна употреба. Около 60% от собствениците на Touareg в Германия и 40% от тези в Европа използват своите SUV модели за теглене на различни по характер прикани товари, което е забележително висок дял. Touareg често се използва от спортни натури и хора с активен начин на живот, които ценят максималната безопасност, изключителния комфорт на возене, интуитивното управление на функциите и първокласните съвременни възможности за комуникационна свързаност. Новият Touareg R е създаден специално за тази изключително заинтересована от новите технологии група клиенти. За първи път те вече имат възможност за избор и на спортен модел, който може да се движи временно и в изцяло електрически режим с нулеви локални емисии. Новият Touareg отговаря на нормата за емисии Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC.

Разширена гама от системи за задвижване.

В момента продуктовата гама от SUV модели предлага един бензинов двигател със система за принудително пълнене с турбокомпресор (TSI) и три турбодизелови двигателя с (TDI). Агрегатът V6 TSI развива максимална мощност от 250 кВт (340 к.с.) 1. Във вариант V6 TDI, Touareg предлага две степени по отношение на максималната мощност - 170 кВт (231 к.с.) 2 и 210 кВт (286 к.с.) 3. В момента най-мощният вариант на Touareg е V8 TDI с 310 кВт (421 к.с.) 4, а сега Volkswagen добавя нов топмодел в гамата в лицето на новия Touareg R.

Върхови R динамични характеристики.

В качеството си на типичен представител на Volkswagen R, Touareg R се отличава с извънредно динамични характеристики. Сякаш докосва бутон, водачът просто трябва да натисне газта, за да получи мигновен достъп до пълната мощ на електродвигателя (100 кВт / 136 к.с.) и бензиновия V6 двигател със система за принудително пълнене с турбокомпресор (250 кВт / 340 к.с.) когато пожелае. След това действията на двете задвижващи системи могат да бъдат комбинирани с функцията boost за пълно оползотворяване на динамичните резерви на автомобила - например за бързо и безопасно изпреварване , както и за разгръщане на пълната системна мощност в размер на 340 кВт (462 к.с.). Максималният системен въртящ момент възлиза на 700 Нм.

Хибрид с двойно предаване.

По същество хибридната система за задвижване на Touareg R се състои от бензинов V6 турбодвигател с работен обем 2 995 см3, тягов електродвигател и вградена в пода на багажното отделение литиево-йонна акумулаторна батерия с капацитет 14,1 кВтч. Силовата електроника на борда се грижи за преобразуването на постоянния ток от акумулаторната батерия в необходимия за захранването на електродвигателя променлив ток. Предаването на въртящия момент към колелата на предния и задния мост (система за постоянно двойно предаване 4MOTION) се осъществява посредством осемстепенна автоматична предавателна кутия (с Tiptronic) и разпределителен механизъм, чиято роля се изпълнява от централния самоблокиращ диференциал с асиметрично разпределение на въртящия момент (Torsen принцип), който балансира тягата между предния и задния мост. Системата позволява до 70% от въртящият момент на хибридното задвижване да бъде насочен към колелата на предния мост и до 80% към тези на задния.

Движение на изцяло електрическа тяга със скорост до 140 км/ч.

При първоначално стартиране и наличие на достатъчен заряд в акумулаторната батерия, Touareg R използва само тягата на електродвигателя. Това осигурява на новия SUV модел максимално доближаване до движението с нулеви емисии, особено при пътувания на кратки разстояния. Тази хибридна стратегия на задвижването разкрива и най-голям потенциал за икономия на енергия и средства. Touareg R може да се движи в изцяло електрически режим със скорост до 140 км/ч - над тази граница агрегатът V6 TSI се включва автоматично, а водачът може да го активира във всеки момент с пълно натискане на педала на газта ("kickdown"). Максималната скорост на новия спортен SUV модел е електронно ограничена до 250 км/ч.

Бърза смяна между електрически E-MODE и хибриден Hybrid режим на движение.

Водачът може да управлява функциите на хибридното задвижване и да избира профила на движение чрез бутона Menu на системата 4MOTION Active Control в централната конзола или от съответното меню в инфотейнмънт системата, като и двете са ясно и прегледно подредени едно до друго на споделен екран. Наличните хибридни функции са E-MODE за изцяло електрически режим на движение и хибриден режим Hybrid за оптимизирано и автоматично взаимодействие между тяговия електромотор и V6 двигателя. При докосване на полето E-MODE на екрана от страна на водача при движение в хибриден режим и достатъчно заредена акумулаторна батерия, Touareg R преминава към изцяло електрическо задвижване със скорост до 140 км/ч. И обратно, новият спортен SUV модел преминава незабавно в хибриден режим Hybrid в момента, в който водачът докосне на екрана полето Hybrid при движение в E-MODE.

Управление на заряда в акумулаторната батерия в хибриден режим Hybrid.

На екранните менюта на режимите E-MODE и Hybrid има графичен символ на батерия, разграфена на десет сегмента. Водачът може да използва тази нагледна информация напълно интуитивно, за да отчита нивото на заряд в акумулаторната батерия, логично обозначено със съответния брой светлосини сегменти на графиката (от 0 до 100%) - четири светлосини сегмента например означават ниво на заряд от 40%. При движение в хибриден режим водачът може да използва трите символа до графиката на батерията, за да поддържа постоянно нивото на заряда (чрез знак за равенство "="),  да го увеличава на стъпки от по 20% (със стрелката нагоре "Ù") или съответно да го намалява до определено ниво (със стрелка надолу "Ú"). Така например, ако водачът избере "Ù" и увеличи показанието до 80% (осем сегмента), двигателят V6 TSI и системата за рекуперация на излишната енергия при спиране и намаляване на скоростта ще започнат да зареждат батерията до нивото, зададено на скалата. И съответно ако водачът предпочете да избере "Ú" и да маркира само два сегмента на графиката, съхранената в акумулаторната батерия енергия може да се използва за задвижване до изчерпването й до зададеното минимално ниво от 20%. Ако навигационната система е в активен режим на водене по зададен маршрут, системата за управление на заряда в акумулаторната батерия отчита превантивно профила на пътя и топографските данни, за да гарантира, че зададеното от водача ниво на заряд ще бъде налице при достигане на крайната цел на пътуването. В рамките на този процес използването на съхранената в акумулаторната батерия енергия се адаптира въз основа на данните за маршрута, за да се постигне оптимален автономен пробег за движение на изцяло електрическа тяга.

Бърза смяна на профила на движение.

Системата 4MOTION Active Control осигурява на водача на Touareg R бърз и удобен достъп до различните  възможности за избор на профил на движение с просто натискане на бутона Menu на инфотейнмънт системата. Стандартно се предлагат профилите Eco, Comfort, Normal, Sport и Individual за шофиране по пътища с твърда настилка, както и профили Offroad и Snow за движение извън тях, в сложни пътни условия и в пресечен терен. Освен това, водачът може да управлява тези режими и директно, използвайки прибора за избор на режим на движение в централната конзола на арматурното табло. Профилите за движение по твърда настилка се избират чрез завъртане на превключвателя наляво, а при завъртането му надясно се отварят профилите за движение офроуд. Ако Touareg R е оборудван с опционалния offroad пакет (включително защитен панел на дъното под двигателя), водачът има разширен избор от допълнителни режими Gravel и Sand (чакъл и пясък) за движение извън утъпканите пътища.

Данни за хибридното задвижване на екрана на Innovision Cockpit.

Цифровото арматурно табло Innovision Cockpit е част от стандартното оборудване на новия Touareg R. Той се състои от екрана на цифровия блок на  контролните прибори пред водача (Digital Cockpit, 12-инчов диагонал на екрана) и екрана на инфотейнмънт системата (Discover Premium, сензорен TFT екран с 15-инчов диагонал). Водачът получава достъп до разнообразна актуална информация за Touareg R, включително и за хибридните функции движението и разпределението на енергийните потоци в системата на екрана на инфотейнмънт системата (показания на наличния заряд в акумулаторната батерия, на подаваната в системата за задвижване енергия и на зареждането на батерията), както и на монитора за автономния пробег на електричество (показания на оставащия пробег, на профила на движение и на потенциала за увеличаване на автономния пробег чрез изключване на определени на електрически консуматори). Комбинираният прибор с показания на мощността и оборотите на ДВГ отляво в блока Digital Cockpit дава възможност да се следи актуалното състояние на хибридната система. Наред с хибридния режим, той показва и разхода на електроенергия (при ускорение) или степента на рекуперация (при намаляване на скоростта и спиране). Показват се и оставащият пробег на електрическа тяга, както и километрите, които могат да бъдат изминати с наличното в резервоара гориво.

Единственият plug-in хибриден SUV модел с асистираща система Trailer Assist.

Новият Touareg R е единственият в света plug-in хибриден SUV модел с опционална асистираща система за маневриране с прикачен товар Trailer Assist. Всъдеходът използва Trailer Assist, за да улесни водача с точно и почти напълно автоматично насочване и паркиране на ремаркето на заден ход на мястото за паркиране или гаража. В режим на движение E-MODE този процес е практически безшумен. За да паркира Touareg R и прикачения за него товар на заден ход, водачът трябва просто да спре след свободното място за паркиране или гаража и да включи задна предавка. Асистиращата система се активира с натискане на бутона "Park Assist" и на екрана се появява регулаторът на позицията на външните огледала. Водачът получава инструкции как да настрои желания ъгъл на завиване  с помощта на регулатора на огледалата, който в случая изпълнява ролята на джойстик. При изместване на джойстика на екрана се появява символ с ремарке и се показват както актуалният ъгъл на насочване на ремаркето, така и току-що зададеният от водача ъгъл. Така посредством регулатора на позицията на външните огледала водачът задава желаната траектория за маневриране на автомобила и прикачения към него товар, а асистиращата система "Trailer Assist" поема изпълнението на зададените команди, отклонявайки волана под необходимия ъгъл с помощта на електромеханичното сервоуправление, като при това автомобилът и ремаркето се насочват автоматично към паркомястото с помощта на сензорите и управляващия блок на асистиращата система Park Assist. В първата фаза на маневриране, водачът избира ъгъла на отклонение (до 75°), за да маневрира на заден ход в определена посока или да следва определена извита траектория. Ако след тази маневра ремаркето е насочено право в посока на желаната крайна позиция за паркиране, водачът просто трябва да дръпне назад регулатора на външните огледала. Колата и ремаркето автоматично поемат точно назад в посоката на насочване на ремаркето без необходимост от допълнителни ръчни корекции.

Ами сега!
Изглежда браузърът ви не е актуален. Може би уебсайтът ни не работи оптимално. Повечето браузъри (но не и MS Internet Explorer 11 и по-стари) все още работят добре.

Препоръчваме ви да актуализирате вашия уеб браузър!
Последната версия може да гарантира добро изживяване навсякъде в Интернет.

Благодарим ви за посещението,
Вашият Volkswagen екип