Новият ID.2all
Електрическа мобилност на достъпни цени.
- Близка до серийното производство студия
Volkswagen продължава успешната история на своите модели в компактния клас и в ерата на електрическата мобилност - със студията ID.2all ние очертаваме щрихите на серийната версия на първия изцяло електрически модел на Volkswagen, който ще се предлага на цена под 25 000 евро. Редица от премиерите в концептуалния модел показват, че ID.2all е нещо много повече от студия - това е първият автомобил на Volkswagen с предно предаване, използващ модулната платформа за модели с електрическо задвижване (MEB).
Дизайнът на концептуалния модел представя новия стилистичен език на Volkswagen, който се гради на три основни принципа - стабилност, симпатия и въодушевление.
Volkswagen планира също да използва в серийната версия на ID.2all редица иновативни технологии от по-големия ID. модели като например интелигентната система на светлините IQ.LIGHT, функцията за планиране на маршрута и спирките за зареждане E-Routenplaner и асистентът за частично автоматизирано шофиране Travel Assist.
Като всички модели в ID. семейството, ID.2all също използва технологичната основа на платформата MEB, но - и това е особеното в случая - в нейния най-нов еволюционен вариант, наречен "MEB Entry". Концептуалният модел демонстрира нови, по-високи стандарти по отношение на технологиите и удобството при ежедневна употреба. Усъвършенстваната платформа е позволила на развойните инженери да създадат вътрешно пространство с размерите на това при Golf при компактни външни размери на каросерията, сравними с тези на Polo. Резултатът е изключително обширно пътническо пространство и неочаквано голям багажен обем от около 490 до 1330 литра, с което ID.2all превъзхожда множество модели от значително по-високи автомобилни класове.
Наред с усъвършенстваната платформа MEB Entry, своето място в ID.2all са намерили също изключително ефективните електрическо задвижване, акумулаторна батерия и възможности за зареждане. На база изчисление с отчитане на изискванията на WLTP, автономният пробег модела достига 450 километра2. При използване на бързозарядна правотокова (DC) станция със зарядна мощност до 350 кВт и умерена външна температура, зарядът на акумулаторната батерия може да се възстанови от 10 до 80% само за около 20 минути. 3 С тези свои качества ID.2all е пълноценно електрическо превозно средство, подходящо за всеки ден от годината.
Андреас Минд Главен дизайнер на марката Volkswagen
С най-новия ID. модел, марката Volkswagen за пореден път поставя ярък акцент върху дизайна на своите електромобили. "ID.2all повдига завесата над новата линия в дизайна на Volkswagen, основан на три основни принципа - стабилност, симпатия и виодушевление.", споделя главният дизайнер на марката Volkswagen Андреас Минд. Според него, основната идея е стилистичната ДНК на марката да бъде пренесена в бъдещето. "По този начин ID.2all отдава дължимата почит на Beetle, Golf и Polo."
Чудесен пример в тази насока е оформлението на задните колони на покрива например - ярък стилистичен елемент, който се появява в първия Golf и напомня опънатата тетива на лък, насочен по посока на движението. ID.2all е първият модел на Volkswagen, който използва тази типичен елемент и му придава нова, по-модерна интерпретация. Сред другите интересни елементи в дизайна на концептуалния модел са чистите и мощни форми на здраво стъпилата на колелата каросерия, приветливото изражение на предната част на ID.2, категоричната динамична нотка и неподвластната на времето елегантност.
Дизайнерите залагат на изчистения дизайн и в интериора на ID.2all. Вътрешното пространство се характеризира с висококачествени материали и изпълнение, ясна и лесна за употреба инфотейнмънт система с традиционен физически контрол на силата на звука и отделен панел за управление на климатичната инсталация, чиито основни функции се регулират чрез осветени бутони.
Томас Шефер Изпълнителен директор на марката Volkswagen
Серийната версия на ID.2all ще бъде един от десетте изцяло нови електрически модела, които Volkswagen ще представи на пазара до 2026 година. Неговата задача е да придаде завършен вид на долния сегмент в електрическата гама - най-ниският за момента, защото специалистите на марката вече работят върху разработката на електромобил с начална цена под 20 000 евро. Стремежът на Volkswagen е до средата на десетилетието да бъде автомобилната марка с най-богата електрическа гама на пазара.