Меню
Търене
Обслужване на електрически автомобили
Eine VW Technikerin beim Elektroautoservice für einen Volkswagen ID
Eine VW Technikerin beim Elektroautoservice für einen Volkswagen ID

Обслужване на електрически автомобили

Обслужването и поддръжката на електрическите автомобили се различава от автомобилите с двигател с вътрешно горене: няма запалителни свещи, няма ауспух, няма конвенционална скоростна кутия, което пести време и средства. Въпреки това редовната инспекция на автомобила е важна и необходима.

35% по-малко разходи за обслужване при автомобил с електрическо задвижване

Според Института за автомобилна индустрия (IFA) към Университета по икономика и околна среда (HfWU) в Нюртинген-Гайслинген разходите за ремонт и поддръжка при електрическите автомобили са с около 35% по-ниски от класическите двигатели с вътрешно горене. Различия има и при регулярните инспекционни обслужвания на автомобилите.

Eine VW Service MItarbeiterin mit einer Kundin vor einem Volkswagen Servicebetrieb

Отговори на често задавани въпроси

Кога трябва да посетите сервиз?

Един често задаван въпрос при автомобили с конвенционално задвижване. В зависимост от оборудването, изминатия пробег или възрастта на автомобила е необходимо обслужване на фиксиран или гъвкав интервал от време. При автомобилите задвижване с електричество отговорът на този въпрос е по-лесен. Ние обобщихме за Вас тази информация за e‑Golf, e‑up! и ID.моделите.

Eine Volkswagen Technikerin mit Tablet begutachtet einen blauen ID.7

Сервизни интервали при ID. моделите

При ID. моделите е изключително лесно след отпадането в Европа на разделението на сервизните операции на инспекция и разширена инспекция.

  • Инспекция: Според указанията на таблото, но не по-късно от две години и без ограничение в пробега със смана на спирачна течност и филтър на купе.
Ein Volkswagen Techniker begutachtet einen Volkswagen e-up!

Сервизни интервали при e‑Golf и e‑up!

При тези модели първата инспекция е след 2 години от датата на първоначална регистрация и след това всяка година.

  • Инспекция: след първите 30 000 км или две години от първоначалната регистрация. След което всяка година или след 30 000 км.1
  • Разширена инспекция: след 60 000 km или на всеки три години.1 Спирачната течност се сменя при първата разширена инспекция и след това на всеки две години.

1В зависимост от това, кое събитие настъпи първо.

Защо електрическите автомобили се нуждаят от по-рядко обслужване?

Заради различната система на задвижване в електрическите автомобили не се монтират много от частите, използвани при традиционните двигатели с вътрешно горене. Сред тях са въздушният, горивният и масленият филтър, компоненти от системата за охлаждане на двигателя, запалителните свещи, както и износващи се части като изпускателната система или съединителя. Електромобилите използват трифазни синхронни електродвигатели, при които няма износващи се вследствие на контакт и триене четки. Затова те практически не изискват почти никаква поддръжка. Наред с това, автомобилите задвижвани на електричество са без ръчна скоростна кутия. На кратко: по-малкият брой компоненти означава по-ниски разходи за сервизна поддръжка.

Кои компоненти трябва да се проверяват редовно при автомобилите задвижвани с електричеств?

Спирачките са сред компонентите, които както и преди изискват редовна поддръжка. При електрическите автомобили обаче традиционната спирачна система се използва в по-малка степен и подмяната на износващи се части се налага по-рядко. Този факт се дължи преди всичко на рекуперацията. Това означава, че по време на спирачния процес се осъществява преобразуване на кинетичната енергия в електрическа, която от своя страна зарежда батериите. Този процес действа като моторна спирачка, благодарение на което традиционната спирачна система се използва и износва по-малко в сравнение с автомобилите с двигатели с вътрешно горене. В същото време кормилната уредба, климатичната система, продължават да изискват редовно сервизно обслужване, а инспекционните прегледи трябва да се извършват на интервали, сходни с тези при автомобилите с двигатели с вътрешно горене.

От една страна, някои от типичните за двигателите с вътрешно горене компоненти са отпаднали. От друга страна обаче към инспекционната листа за поддръжка на електрическите автомобили се добавят други специфични елементи. Един от тях е акумулаторната батерия, която подлежи на визуална проверка: в рамките на общото сервизно обслужване се преглеждат куплунгът за зареждане и кабелите, както и състоянието на самата акумулаторна батерия.

Ein Volkswagen Techniker wechselt die Bremsscheiben eines Volkswagen ID

Как степента на износване при електромобила може да бъде сведена до минимум?

Повечето електромобили използват литиево-йонни акумулаторни батерии. Ако искате да се грижите добре за батерията на Вашия автомобил, не я оставяйте с по-малко от 20% заряд за по-дълги периоди от време. Подобно на смартфоните, които също използват литиево-йонни батерии, подходът при презареждане на акумулаторната батерия на електрическите превозни средства може да удължи експлоатационния й срок. Зареждането с променлив ток в домашни условия например е за предпочитане пред зареждане с постоянен ток от станция за бързо зареждане. Тъй като акумулаторната батерия е най-скъпата част от електромобила, правилното отношение и грижите за нея винаги ще бъдат от полза. Собствениците на електрически автомобили трябва да следят и друга важен износващ се компонент, какъвто са гумите. Електромобилите се отличават с много по-висок въртящ момент от повечето автомобили. Честото бързо ускорение обаче може да доведе до по-бързо износване на гумите. Така че умереният старт е за предпочитане, а при покупка и поддръжка на гумите трябва да имате предвид специалните изисквания на електрическите автомобили към тях.

Мога ли да отправя запитване за час за посещение в сервиз през автомобила си?

Да, възможно е. От полза ще Ви е предупредителната индикация, която ще откриете върху дисплея на арматурното табло или във инфотеймънт системата на автомобила.

На какво трябва да обърна внимание, когато избирам сервиз за моя електрически автомобил?

Когато настъпи моментът Вашия електрически автомобил да премине редовно обслужване съгласно указанията на производителя, Вие трябва да посетите оторизиран сервизен комплекс. Защото работата по системите с високо напрежение може да се извършва само от подходящо обучени и оборудвани сервизни центрове. Преди да започне работа по автомобила, механикът трябва да провери дали системата с високо напрежение е правилно денергизирана, така че сервизните дейности да могат да се извършват без проблеми. По принцип важи правилото, че ако изберете подходящ оторизиран сервизен център, може да сте сигурни, че всички необходими изисквания ще бъдат изпълнени.

Може още да Ви интересува

Имате въпроси или желаете да запишете час?

Намерете сега оторизиран сервиз на Volkswagen

Използвайте функцията за търсене и намерете на най-близкия до Вас оторизиран сервиз на Volkswagen. Запишете си час само с няколко клика на мишката по телефона или дирекно онлайн.