Global Battery Alliance е глобална платформа, чиито основи бяха поставени през 2017 година по инициатива на Световния икономически форум. Той обединява публични и частни субекти и има за цел да направи веригата за формиране на стойността в областта на акумулаторните батериите по-устойчива от социална, екологична и икономическа гледна точка.
Най-важните цели на Global Battery Alliance са:
Наред с Volkswagen, сред важните партньори на Global Battery Alliance са и компании като BASF, Google, банката African Development Bank, Германското общество за международно сътрудничество и фондацията Climate Works Foundation. Допълнителна информация за организацията можете да намерите в интернет на адрес www.weforum.org/global-battery-alliance.
Нетен капацитет на акумулаторната батерия:
Посоченото нетно енергийно съдържание на акумулаторната батерия е типична стойност и характеристика на батерията, която не зависи от автомобила. Стойнопстта се определя в условия на постоянно натоварване при определени рамкови условия и отчита пълното енергийно съдържание на акумулаторната батерия, реално използваемо в автомобила до спиране на задвижването поради изчерпване на енергията. Действителната стойност на отделеното количество енергия в реални условия на експлоатация може да варира, тъй като зависи от конкретния профил на шофиране и от температурния режим на работа на акумулаторната батерия. Хомологационните данни за автономния пробег съгласно законодателството и изискванията на процедурата WLTP отразяват използваемото енергийно съдържание на акумулаторната батерия при нов автомобил.
Автономен пробег според WLTP:
Автономният пробег е отчетен на ролков динамометричен стенд съгласно изискванията на световната хармонизирана процедура за изпитания на леки и лекотоварни автомобили (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP) в най-изгодния по отношение на продължителността на автономния пробег вариант на оборудване на съответния модел. Действителната продължителност на автономния пробег според WLTP в реални условия на експлоатация може да варират в зависимост от оборудването. На практика действителният автономния пробег може да покаже отклонения под влияние на и в зависимост от стила на шофиране, скоростта на движение, използването на допълнителни комфортни функции и енергийни консуматори в автомобила, външната температура, броя на пътниците и количеството на товара, както и от релефа и профила на маршрута.
Посочените стойности на разхода и емисиите са отчетени по метода на измерване, предвиден в Регламент (ЕО) № 715/2007 или неговата актуалнна версия. Те са измерени в рамките на процеса на хомологация на съответния модел и в съответствие с процедурата WLTP. Данните не се отнасят до конкретен автомобил и не са част от конкретна търговска оферта, а служат единствено за сравнение между различните типове автомобили. Разходът на гориво и емисиите на СО2 зависят не само от ефективното оползотворяване на горивото, респ. електроенергията в автомобила, но се влияят и от особеностите на движението, маршрута и други фактори от нетехнологично естество. Отклонения в стойностите на разхода, емисиите на СО2 и пробега могат да възникнат вследствие на различно допълнително оборудване или наличие на аксесоари (напр. различен размер на гумите, теглич, багажник на покрива и т.н.), както и от стила на шофиране, скоростта на движение, използването на допълнителни функции и енергийни консуматори, външната температура, броя на пътниците и количеството на товара, избрания режим на шофиране както и от релефа и профила на маршрута и т.н. Всички тези фактори оказват влияние върху параметри като теглото, съпротивлението при търкаляне и аеродинамиката на автомобила.
Показаните на тази илюстрация превозни средства могат да се различават в определени детайли от актуалната моделна гама за съответния пазар. Показано е и част от допълнителното оборудване, предлагано срещу доплащане. Всички цени са препоръчителни и включват всички данъци и такси. За по-лесно възприемане на текстовете сме избрали мъжка и женска форма на личните обръщения. Това по никакъв начин не предполага дискриминация по полов признак или идентичност. Благодарим за разбирането.
Електрическата мобилност набира скорост, а с нея и нуждата от различни и специфични суровини като литий и кобалт. Какви суровини и материали всъщност се използват за производството на съвременните и бъдещи електромобили и как се променят изискванията към тях?
Електрическата мобилност набира скорост, а с нея и нуждата от различни и специфични суровини като литий и кобалт. Какви суровини и материали всъщност се използват за производството на съвременните и бъдещи електромобили и как се променят изискванията към тях?
Електрическата мобилност набира скорост, а с нея и нуждата от различни и специфични суровини като литий и кобалт. Какви суровини и материали всъщност се използват за производството на съвременните и бъдещи електромобили и как се променят изискванията към тях?