4MOTION Active Control

Индивидуални профили на шофиране за всякаква пътна настилка

Технологията в детайли

Onroad, Snow, Offroad, Offroad Individual: Интуитивно управляемия въртящ се и натискащ се превключвател на новия 4MOTION Active Control се намира в средната кознола. Чрез него шофьорът активира четири по-висши режима и различни изскачащи менюта. Ако шофьорът завърти кръглия превключвател наляво, попада в два пътни-профила "Onroad" и "Snow". ако превключвателят се завърти надясно, той попада в двата Offroad-профила "Offroad" (автоматична настройка на Offroad-параметрите) или "Offroad Individual" (настройки, които могат да се променят). Щом като шофьорът натисне превключвателя, на екрана на Инфотейнмънт системата се появява съответното изскачащо меню за управлявания режим. Чрез 4MOTION Active Control асистиращите системи могат да се напаснат към ситуацията на задвижването за секунди само с едно докосване . 

Режим Onroad. "Onroad" е стандартен режим на задвижването; според ситуацията на пътя Tiguan управлява автоматично разпределението на задвижването върху двете оси. Ако в режим "Onroad" шофьорът натисне превключвателя 4MOTION Active Control, той извиква избор на профил за шофиране; той е при всички Tiguan 4MOTION серийно оборудване на борда. Тук може да се избира между профилите "Normal", "Sport", "Eco" и "Individual". Ако Tiguan е опционално оборудван с адаптивно окачване DCC, допълнително е наличен и профилът "Comfort". Според профила на шофиране параметрите на съгласуване за моторната мощност, скоростната кутия (при скоростна кутия с двоен съединител DSG), кормилното управление, както и отчасти опционалните екстри ACC (автоматичен контрол на дистанцията), динамични светлини за завои и DCC (адаптивно окачване) варират.

Режим Snow: Ако се активира режим на задвижване на всички колела "Snow", Tiguan моментално се напсва за шофиране в сняг. И ето как става: характеристичната крива на педала става по-плоска, за да не може да възникне неволно твърде силно подаване на газ. Така винаги се създава оптимално сцепление. За шофьора в този случай педалът на газта се дозира доста по-чувствително. Паралелно електрониката се грижи за това скоростната кутия с двоен съединител DSG да се превключва със закъснение, за да могат по този начин да се използват оптималните качества за сцепление на Tiguan. Също така се напасва характеристичната крива на ASR (регулиране на приплъзването на задвижването). ASR комуникира между другото с електронния педал на газта; освен това използва сензорите за оборотите на колелата на ABS. Щом като ASR установи приплъзване на едно от четирите колела, системата намалява моторната мощност и така оптимизира сцеплението и стабилността при шофиране. При това ASR реагира целенасочено на конкретни експлоатационни състояния на SUV: Ако Tiguan се движи направо в режим "Snow", точката на задействане на ASR се повишава, за да е налице достатъчно моторна мощност. Обратен е случаят при шофиране по завои; тук точката на задействане се понижава. Шофьорът усеща тези регулирания чрез импулс на зацепване при шофиране по прави отсечки и чрез по добро задържане в лентата при завои. Последно, но не на последно място ACC (автоматично регулиране на дистанцията) в режим "Snow" се превключва в дефанзивен профил на шофиране "Eco", а динамичните светлини за завои в бързо задействащия се профил "Sport".

Режим Offroad: ако едно пътуване е извън установените писти, Tiguan 4MOTION може също да бъде кондициониран за това чрез режима за задвижване на четирите колела "Offroad" с едно "натискане на копчето; програмата подпомага шофьора с напълно модифицирана стратегия за задвижване. Nomen est omen: В режим "Offroad" двигателят и скоростната кутия се редуват в една Offroad-характеристична линия. Подобно като в програмата "Snow", шофьорът усеща дозиране на педала на газта. Ако новият Tiguan 4MOTION е оборудван със скоростна кутия с двоен съединител DSG , тя се комутира по-късно. Ако шофьорът управлява двойната скоростна кутия DSG ръчно чрез типтроник (+/-), принудителното превключване ще се избегне (може да се премодулира чрез рязко натискане); моторната спирачка е на разположение с подпомагаща функция.Функцията на "автоматичния свободен ход" (изключване на двигателя, за да се използва кинетичната енергия при търкаляне) се деактивира. Кормилното управление превключва в директен профил "Sport", DCC (адаптивното окачване) в профил "Comfort", а динамичните светлини за завои в профил "Offroad" (по-светъл и по-широк светлинен конус в близката зона). В този режим не се използва Start-Stopp системата, по време на ACC в профил "Normal" се превключва. По-чувствително дозиране може да извърши, както е показано в началото, педалът на газтя. 

"Offroad" характеристичната крива освен това е активна за ESC с вкл. ABS и EDS. Пример ABS: чрез промяна на ABS-регулиращия интервал гумите в "Offroad"-при спиране върху рохка земя могат да създадат клин от камъни и пясък, за да скъсят спирачния път. Пример EDS и ESC: при EDS се повишава степента на блокиране; ненужни намеси на ESC се избягват. Освен това автоматично се активират асистентите за изкачване и спускане по наклон. Последният предотвратява неволно ускорения по отсечки с наклони. След стъпването по наклон с повече от 10 процента скоростта се ограничава на минимум 2 и максимум 30 км/ч. В рамките на тези граници шофьорът може да варира чрез подаване на газ или натискане на спирачка. Асистентът за спускане по наклон се деактивира, щом като наклонът стане по-малък от 5 процента. Асистентът за изкачване по наклон улеснява потеглянето от спряно положение при стръмен наклон - подсигуряване, което не трябва да се подценява на хлъзгава повърхност.

Modus Offroad-Individual: Ако водачът превключи в режим "Offroad-Individual", може да извърши самостоятелно многобройни настройки на режима "Offroad"/ За характеристичните криви на двигател, скоростна кутия, кормилно управление и DCC сега е напр. възможно, да се запази профилът на шофиране "Normal"; за DCC (адаптивно регулиране на окачването) на разположение е профилът "Sport". За разлика от режима "Offroad", можете да премахнете отметката от Асистента за подпомагане при изкачване по наклони и Асистента за спускане по наклони. Ето защо EDS може да се превключи в нормален "Onroad" профил. За ACC (автоматичното регулиране на дистанцията) и системата за наблюдаване на околността "Front Assist" на разположение са като при модул "Onroad" профилите "Normal", "Eco" или "Sport". динамичната светлина за завои може също да се регулира от профилите "Normal", "Eco" или "Sport".

Показаните на изображенията превозни средства могат да се различават в някои детайли от актуалните, предназначени за България доставки. Част от показаното представлява допълнително оборудване, което се доставя срещу доплащане. Всички посочени цени са необвързващо препоръчителни, некартелни и ориентировъчни цени, включващи 20 % ДДС и транспортни разходи. За допълнителна информация относно серийното и допълнителното оборудване, най-учтиво ви молим да се обърнете към най-близкия дилър на Volkswagen. Възможни са грешки и промени в цените.

Затвори
Меню
Затваряне на менюто
Затвори

Ще Ви заведат навсякъде. Задвижване на всички колела 4MOTION

Ами сега!
Изглежда браузърът ви не е актуален. Може би уебсайтът ни не работи оптимално. Повечето браузъри (но не и MS Internet Explorer 11 и по-стари) все още работят добре.

Препоръчваме ви да актуализирате вашия уеб браузър!
Последната версия може да гарантира добро изживяване навсякъде в Интернет.

Благодарим ви за посещението,
Вашият Volkswagen екип