Eлектрифицирана ефективност.
Гамата от задвижващи агрегати при новия Golf Variant ще включва двигатели на бензин (TSI), дизел (TDI), природен газ/метан (CNG) и mild хибридни варианти на задвижване. Всички бензинови и дизелови двигатели използват системи за директно впръскване на гориво и принудително пълнене с турбокомпресор. След лансирането на пазара на всички двигатели в гамата, диапазонът на мощността ще се простира от 66 кВт (90 к.с.) до 147 кВт (200 к.с.). За моделите с предно предаване е разработена и нова, високоефективна 6-степенна механична предавателна кутия, която позволява допълнително намаляване на емисиите на CO2. Всички двигатели в гамата на новия Golf Variant и Golf Alltrack отговарят на изискванията на нормата за емисии Euro 6d-ISC FCM.
Бензинови двигатели TSI.
TSI двигателите на новия Golf Variant са оборудвани с филтър за твърди частици и се предлагат във варианти с максимална мощност 81 кВт (110 к.с.), 96 кВт (130 к.с.) и 110 кВт (150 к.с.). Към тях през следващата година ще се присъедини и вариантът TGI на сгъстен природен газ.метен и мощност 96 кВт (130 к.с.). При версията с максимална мощност 110 к.с. за първи път в Golf Variant се използват 1.0-литров трицилиндров двигатела, а при TSI двигателите с мощност 130 к.с. и 150 к.с. става дума за 1,5-литрови двигатели със система за активно управление на цилиндрите ACT (Active Cylinder Management). Всички двигатели с мощност до 130 к.с. използват високоефективния работен цикъл на Милър (TSI Miller) и принудително пълнене с турбокомпресор с променлива геометрия VTG. В рамките на стандартното оборудване двигателите TSI се предлагат в комбинация с 6-степенна механична предавателна кутия. Вариантите със 7-степенна трансмисия с два съединителя DSG са с мощност от 110 к.с. нагоре и използват mild хибриднo задвижванe eTSI с 48 V. Версия eTSI със 110 к.с. също се предлага за клиентите.
Mild хибридно задвижване eTSI.
Версиите eTSI с бензинови двигатели в състава на mild хибридни системи за задвижване се предлагат за първи път в Golf Variant. Съчетанието от ремъчен стартер-генератор с 48 V, литиево-йонната акумулаторна батерия с 48 V и последното поколение авангардни, високоефективни TSI агрегати осигурява перфектна динамика и едновременно с това спомага за значително намаляване на разхода на гориво. Вариантите с mild хибриднo задвижванe ще се предлагат с нива на мощност 81 кВт (110 к.с.), 96 кВт (130 к.с.) и 110 кВт (150 к.с.), като всички eTSI версии разполагат с мощна рекуперативна функция за оползотворяване на излишната енергия при спиране. Електрическата система с напрежение 48 V дава и възможност за движение по инерция при напълно изключен двигател с вътрешно горене. Пълното му отцепване с помощта на 7-степенна трансмисия с два съединителя DSG снижава допълнително съпротивлението и спомага за икономията на гориво. Рестартирането на двигателя при mild хибридната система с 48 V е значително по-удобно, а версиите eTSI се отличават и с изключително добра динамика при потегляне благодарение на възможността за добавяне на допълнителен въртящ момент чрез електрическата "boost" функция.
Системата с напрежение 48 V се използва в рамките на силовия тракт в допълнение към стандартната бордова мрежа с напрежение 12 V в автомобила. Със своите проводници със сравнително малко сечение (и съответно ниско тегло на кабелните връзки), системата позволява преноса на големи количества електроенергия, с което спомага за по-ефективен процес на рекуперация при намаляване на скоростта и спиране. Съхраняваната в литиево-йонната акумулаторна батерия с 48 V енергия се използва както за захранването на бордовата електромрежа с 12 V и свързните с нея консуматори в автомобила, така и за задвижване на ремъчния стартер-генератор с 48 V на mild-хибридната система. Той на свой ред съвместява ролите на алтернатор, стартер и малък, лек тягов електродвигател, който за кратко, но незабавно и ефективно увеличава въртящия момент при потегляне. Тягата на агрегата се предава чрез ремъчната предавка. Стартер-генераторът се използва и за почти неусетното стартиране на двигателя с вътрешно горене, който по време на движение остава изключен винаги и толкова дълго, колкото е възможно.
Дизелови двигатели TDI. Турбодизеловите двигатели с директно впръскване на новия Golf Variant са разработени наскоро от инженерите на Volkswagen. Двата 2,0-литрови TDI агрегата се предлагат във версии с максимална мощност 85 кВт (115 к.с.) и 110 кВт (150 к.с.) и могат да се поръчат в комбинация както с механична предавателна кутия, така и с DSG трансмисия. За Golf Alltrack Volkswagen ще предложи и TDI агрегат с мощност 147 кВт (200 к.с.), съчетан стандартно със 7-степенната DSG трансмисия с два съединителя.
Ефективността на TDI двигателите е значително оптимизирана с цел намаляване на емисиите на CO2 при едновременно подобряване на пъргавината и динамичните показатели. Благодарение на новата SCR система за селективна редукция с двукратно впръскване (Тwin dosing) на добавката AdBlue®, емисиите на NOx са значително намалени. При нея се използват два последователно разположени в изпускателната система SCR катализатора, всеки от които разполага с отделно устройство за впръскване на добавката AdBlue®. Първият SCR катализатор е разположен близо до двигателя и достига оптималната си работна температура малко след стартиране, което спомага за изключително бързо снижаване на емисиите на NOx. Разположението му в близост до двигателя е от полза и при режими на движение с ниско натоварване. Вторият SCR катализатор е по-назад в изпускателния тракт и е монтиран в долната част на каросерията на автомобила. Поради по-голямото разстояние до двигателя, температурата на потока от газове на входа на втория катализатор може да бъде с до 100° C по-ниска и в резултат на това SCR катализаторът е особено ефективен в режим на високо натоварване - движение с висока скорост на магистрала или теглене на прикачни товари. Така независимо от режима на работа на двигателя, двойното дозиране на добавката AdBlue® гарантира, че един от двата SCR катализатора винаги работи в оптималния за него температурен диапазон. Това на свой ред повишава ефективността на процеса на последваща обработка на азотните окиси, при която те се трансформират в напълно безвреден азот и водна пара.
Преглед на задвижващите системи, които се предлагат от момента на пазарната премиера
1.0 TSI/eTSI с мощност 81 кВт и DSG трансмисия. Версията 1.0 eTSI със 110 к.с. се задвижва от трицилиндров бензинов двигател със система за принудително пълнене с турбокомпресор, съчетан със 7-степенна DSG трансмисия (DQ200). Той разполага със същата максимална мощност от 81 кВт като конвенционалната версия TSI със същата мощност, но при последната не се използва mild-хибридна технология с 48 V. DSG версията е налична за клиентите на модела. Максималният въртящ момент от 200 Нм също е идентичен с този на TSI и е на разположение в диапазона от 2000 до 3000 об/мин. Golf Variant 1.0 eTSI ускорява от 0 до 100 км/ч за 10,6 секунди и постига максимална скорост от 202 км/ч, а комбинираният разход на гориво (NEDC) от 4,5 до 4,3 л/100 км при тази версия е много нисък.
Бензиновата офанзива е допълнена от вече познатите от хечбек версията 1,5-литрови двигатели със система за активно управление на цилиндрите ACT (Active Cylinder Management) с мощност 130 к.с. и 150 к.с. Вариантите със 7-степенна трансмисия с два съединителя DSG използват mild хибриднo задвижванe eTSI с 48 V.
2.0 TDI с мощност 85 кВт. С максималната си мощност от 115 к.с., TDI е един от най-екологичните двигатели в своя клас в световен мащаб благодарение на системата за двойно впръскване (Тwin dosing) на добавката AdBlue®. Грижата за околната среда е съчетана и с превъзходни динамични характеристики - при това ниво на мощността Golf Variant 2.0 TDI с 6-степенна механична предавателна кутия постига максимална скорост от 202 км/ч, а ускорението до 100 км/ч отнема 10,5 секунди. Съществен принос за комфортното и динамично поведение на модела има и високият максимален въртящ момент на TDI агрегата от 300 Нм (от 1 600 до 2 500 об/мин). Четирицилиндровият турбодвигател постига максималната си мощност между 3 250 и 4 000 об/мин, а комбинираната стойност на разхода на гориво според стандарта NEDC е между 4,0 и 3,9 л/100 км.
2.0 TDI с мощност 110 кВт и DSG трансмисия.
Максималната мощност от 150 к.с. при TDI двигателя на Golf Variant се постига между 3500 и 4000 об/мин, като при тази версия на мощността 7-степенната DSG е част от стандартното оборудване от момента на пазарната премиера. Впечатляващият максимален въртящ момент от 360 Нм се постига в диапазона между 1600 и 2750 об/мин. Също както и версията TDI с мощност 115 к.с., версията със 150 к.с. използва система за двойно впръскване на добавката AdBlue® (Тwin dosing). Golf Variant 2.0 TSI DSG достига максимална скорост от 223 км/ч и се ускорява от място до 100 км/ч само за 8,7 секунди, а комбинираният разход на гориво (NEDC) при него е между 4,1 и 4,0 л/100 км.