Затваряне на менюто
Затвори

29.4.2021 Новият ID.4 GTX

Интелигентна динамика за устойчиво удоволствие от шофирането.

  • Volkswagen разширява състава на ID. фамилията от модели с продуктовата гама GTX със спортен дух

  • ID.4 GTX1 допълва ID. фамилията от модели със система за двойно предаване с два електрически двигателя
  • Ускоряване на кампанията за електрификация - Volkswagen се стреми към ръст на продажбите на модели с изцяло електрическо задвижване в Европа със 70% към 2030 година

В рамките на виртуалната световна премиера, проведена на летището в Берлин Темпелхоф и излъчена в дигиталното пространство, Volkswagen представи своя първи изцяло електрически модел с високи динамични характеристики - ID.4 GTX. Новата продуктова марка внася новaторски и интелигентен спортен дух в света на електрическата мобилност. ID.4 GTX е първият модел, използващ основата на модулната конструктивна платформа за модели с електрическо задвижване (MEB), който предлага система за двойно предаване и привлекателни, първокласни елементи в дизайна.

"Управлението на автомобил с електрическо задвижване винаги доставя страхотно удоволствие, а с новия ID.4 GTX ние добавяме към това усещане и едно ново измерение по отношение на динамиката и спортния дух", заяви главният изпълнителен директор на марката Volkswagen Ралф Брандщетер. "Най-емоционалният до момента член на ID. фамилията от модели показва, че електрическата мобилност и спортните постижения не са взаимно изключващи се понятия."

ID.4 GTX използва по един тягов електродвигател на предния и на задния мост. Общата максимална електрическа мощност на двата двигателя възлиза на 220 кВт (299 к.с.)* и за първи път в ID. фамилията от модели те могат да работят заедно под формата на електрическа система за двойно предаване. Организацията на световната премиера в самолетен хангар на бившето берлинско летище Темпелхоф даде възможност на новия модел да покаже нагледно способностите на интелигентно управляваната система за двойно предаване - в рамките на представянето ID.4 GTX се изкачи без усилие на рампа с наклон от 37,5%. Благодарение на системата за двойно предаване с два двигателя, новият топмодел в гамата на ID.4 е в състояние да ускори от 0 до 60 км/ч само за 3,2 секунди и да покрие класическата дисциплина от 0 до 100 км/ч за време от 6,2 секунди. Максималната скорост на новия модел е електронно ограничена до 180 км/ч.

"Максималният въртящ момент на електрическото задвижване е на разположение във всеки момент веднага след потеглянето  и може да се почувства в отличното поведение на новия модел във всеки завой", посочи Томас Улбрих, отговорният за развойната дейност член на Управителния съвет на Volkswagen. "Нещо повече, иновативната концепция за управление на функциите и мерките за безопасност са също толкова интелигентни, колкото и системата на задвижването! Така например, водачът може да разчита на удобството и възможностите на уникалния head-up дисплей с разширена реалност и на богатата гама асистиращи системи. "

Първокласните елементи в дизайна подчертават привлекателната външност на новия ID.4 GTX

Дизайнът на ID.4 GTX подчертава изключителния характер на новия модел, съчетавайки забавлението от шофирането и излъчването за здравина и динамика във външния вид. Познатата светлинна лента в предната част е съчетана с детайли, излъчващи мощ и динамика като трите елемента със структура на пчелна пита, които формират дневните светлини. Те придават  спортен характер на новия модел дори в неподвижно състояние и в същото време демонстрират връзката с дизайна на Golf GTI2. Наред с изцяло новото оформление на броните, вниманието отзад привличат елементи като 3D LED блоковете на задните светлини и светлинната графика във форма на X на спирачните светлини.

Цветовете на външните лакови покрития също са по-ярки и впечатляващи от тези при моделите със задно предаване. Покривът и задният спойлер са лакирани в черно, докато гредите в рамката на покрива са изпълнени в бляскав антрацит. Вътрешното пространство също може да се похвали с нова цветова схема, при която екологичната устойчивост е отразена в изпълнените в тъмния нюанс X-Blue горна част на арматурното табло и вложки от изкуствена кожа в облицовките на вратите. Червените контрастни шевове, които са класически символ за динамика, спортен дух и мощ, добавят приятен цветен акцент към седалките. Емблемата GTX е поставена на видно място върху волана, на облицовките на праговете и под формата на перфориран мотив в горната част на облегалките на предните седалки.

Новата продуктова марка GTX ще изиграе ролята на ускорител както за развитието на  ID. фамилията от модели, така и за корпоративната стратегия ACCELERATE, с изпълнението на която Volkswagen се стреми към позицията на най-желаната марка за устойчива мобилност. Компанията цели да увеличи дела на продажбите на чисто електрически превозни средства в Европа до 70% към 2030 година. В периода до 2050 година Volkswagen възнамерява да постигне неутрално въздействие по отношение на климатичните промени, а до 2025 година инвестициите на компанията в електрическа мобилност, хибридизация и цифровизация ще достигнат общ обем от около 16 милиарда евро.

ID.4 GTX ще отбележи своята пазарна премиера в Европа през лятото на 2021 година. 

1 ID.4 GTX - комбиниран разход на електроенергия в кВтч/100 км (NEDC): 19.1-18., комбинирани емисии на CO2 в г/км: 0; клас на енергийна ефективност: A+.

2 Golf GTI (180 кВт / 245 к.с.) - разход на гориво в л/100 км (NEDC): градско 9.0-8.6 / извънградско 5.6-5.3 / комбинирано 6.9-6.5; комбинирани емисии на CO2 в г/км: 157-149; клас на енергийна ефективност: D-C

 * Максимална мощност на електрическото задвижване 220 кВт - става дума за изчислена в съответствие с нормата UN GTR.21 максимална мощност, която е на разположение за период от максимум 30 секунди.

Размерът на мощността, която е на разположение във всяка конкретна ситуация, зависи от различни фактори като околната температура и степента на зареждане на акумулаторната батерия с високо напрежение, както и от нейната температура, моментно състояние и физическа възраст. Възможността за използване на максималната мощност изисква по-специално температурата на акумулаторната батерия с високо напрежение да бъде в диапазона между 23° C и 50° C, а нивото на заряд да е над 88%. Отклоненията от гореспоменатите параметри могат да доведат до намаляване на мощността и до пълна липса на възможност за използване на максималната мощност.

Температурата на акумулаторната батерия може да бъде косвено повлияна до известна степен от работата на допълнителната климатична инсталация, а нивото на зареждане на батерията може да бъде регулирано от водача чрез съответните настройки в автомобила. Информацията за наличния в даден момент размер на мощността може да се следи на дисплея за мощността на арматурното табло на автомобила.

С цел възможно най-ефективно поддържане на използваемия капацитет на акумулаторната батерия с високо напрежение се препоръчва нивото на зареждане на батерията да се настрои на максимум 80% при ежедневна употреба на автомобила и да се превключва на 100% преди пътувания на дълги разстояния.

 

 

Ами сега!
Изглежда браузърът ви не е актуален. Може би уебсайтът ни не работи оптимално. Повечето браузъри (но не и MS Internet Explorer 11 и по-стари) все още работят добре.

Препоръчваме ви да актуализирате вашия уеб браузър!
Последната версия може да гарантира добро изживяване навсякъде в Интернет.

Благодарим ви за посещението,
Вашият Volkswagen екип