Образувания на назъбване.

Това неравномерно износване на протектора на гумата има видимата форма на трион. Повишения шум при движение може да е също признак за това. Формата на трион може да се получи от повредени амортисьори или изменение в геометрията на осите - най-често обаче е следствие от индивидуалния стил на шофиране: Спортно шофиране по завои, рязко ускорение и шофиране на прекалено висока предавка могат да предизвикат появата на назъбването. Последствията са по-бързо износване, по-честа смяна на гумите и свързаните с това повишени разходи. Така че ако откриете назъбена форма по гумите си, изяснете със сервиза причината и се посъветвайте как да подходите.

Износване предимно по външните части на протектора на гумата.

Протекторът в средата е износен значително по-малко отколкото от двете страни.
Причината за това най-вероятно е прекалено ниско налягане: Тогава именно страните на протектора опират в пътната настилка - и износването е както от вътрешната страна, така и от външната.

Износването е от двете страни, но по външната страна е повече. И то на всички гуми.
Това говори за систематично бързо преминаване на завои - също при ниско налягане. Последствията са бързо износване и повече разходи. В екстремни случаи, при шофиране с ниско налягане може да се повреди дори скелетът (каркасът). Изключително рисковано: Повредата по каркаса остава, дори гумата да бъде шофирана отново с правилно налягане. Последствието може да бъде бърза повреда в гумата. Затова редовно проверявайте налягането в гумите и при неувереност се обърнете към специализиран сервиз.

Износване главно в средата на протектора.

И обратният случай е възможен: Само в средата на протектора се наблюдава равномерно износване. Тук гумата е била с прекалено високо налягане: Повърхността е под толкова високо налягане, че само или главно средната част на гумата допира пътната настилка. Друга причина за такова износване: превишаване на допустимата максимална скорост на гумата. Тук също повече се натоварва средната част на протектора. Най-добре попитайте във Вашия специализиран сервиз - и контролирайте редовно налягането в гумите. По този начин ще избегнете честа смяна на гумите и свързаните с това повишени разходи - освен това увеличавате Вашата безопасност. 

Неравномерно износване поради грешно зададена сходимост на осите или повреждане/износване в компонентите на шасито

За разлика от двустранното износване във външните зони на протектора (което е признак за прекалено ниско налягане), силното износване само на една зона по принцип има друга причина. Най-често това е признак за:

  • неправилна геометрия или проблем в ходовата част,
  • претоварване или
  • неподходяща комбинация от джанта/гума.
  • Такъв тип износване може да засегне както всички, така и единични колела. При такива признаци на една или няколко гуми задължително се обърнете към специализиран сервиз.

Деформирана гума от спиране или престой.

Не е задължително износванията винаги да са разпределени по цялата гума, а могат и да са само на определени точки. Деформирана от спиране гума може да се появи на блокирано колело при силно или аварийно спиране - това обикновено се случва само при автомобили без ABS. Подобна е картината при деформирана гума от престой - както името казва - предизвикано от дълъг предстой на гумата или автомобила на едно място в съчетание с прекалено ниско налягане. Ако искате да разберете дали гумата е все още годна за употреба се обърнете към Вашия специализиран сервиз.

Затвори
Този сайт използва бисквитки, за да персонализира страницата спрямо Вашите интерси. Ако останете на страницата, Вие се съгласявате с използването на бисквитки.
Приемам