225 / 45 R17 94 W.
Какво означават числата по моите гуми? Структура на гумите, диаметър на джантата, допустима максимална скорост... . Наред с производителя и името на продукта ще намерите и друга важна информация по Вашите гуми.
Поведение на зимните гуми на заснежена пътна настилка
Спирачен път от 50 км/ч до състояния на покой.
Много слоеве за по-голяма сигурност.
Гумата се състой от контактна повърхност и скелет.
Контактна повърхност
1. Протектор - за добро сцепление с пътя и по-сигурното преминаване
през мокри участъци.
2. Бандаж на гумата - позволява висока скорост на
движение.
3. Стоманена оплетка - подобрява стабилността на движение и намалява
съпротивлението при движение.
Скелет на гумата (каркас)
4. Вътрешна оплетка - осигурява здравина на гумата и по-високо
вътрешно налягане.
5. Вътрешен слой - осигурява херметичността на гумата.
6. Борд - защитава от странични увреждания.
7. Сърцевина на борда - допринася за стабилността, комфорта и
по-доброто управление.
8. Усилващ слой на борда - грижи се за здравата връзка между гумата и
джантата.
9. Обръч на борда- помага за стабилно движение и прецизен контрол.
Така Вашите гуми ще имат по-дълъг експлоатационен живот.
Съвети за поддръжка на Вашите гуми. Максималният експлоатационен срок на гумите е 6 години – при условие, че не са повредени и протекторът не е износен по-рано. Какво можете да направите, за да издържат Вашите гуми по-дълго? Ето някои съвети.
Система за контрол на налягането в гумите
По-нисък разход на гориво, по-високо ниво на безопасност.
Измервайте редовно дълбочината на протектора и проверявайте гумите за повреди и деформации.
Система с директно отчитане
Как функционира: Във всяко едно колело има монтиран сензор. Той изпраща информация към управляващ блок. Информацията за налягането на гумите се изобразява на мултифункционалния дисплей. Системата предупреждава водача, ако налягането в някоя от гумите спадне.
Важно: Когато монтирате зимни гуми, сензорите за налягане трябва да бъдат адаптирани.
Модели със система за директно отчитане:
- стандартно оборудване при Touareg
- допълнително оборудване при Tiguan, Passat и Touran.
Система с индиректно отчитане
Как функционира:
Системата измерва скоростта на въртене на колелата, а не налягането в тях. В зависимост от налягането в гумата, колелото изминава определено разстояние за един негов оборот. Така се отчита скоростта на колелото и в следствие от това системата калкулира налягането. Когато се увеличи скоростта на колелото, системата отчита спад на налягането и предупреждава водача.
Важно: Не е необходимо да подменяте сензорите при смяната на зимни и летни гуми.
Модели със система за индирекно отчитане:
up!, Polo, Golf, Jetta, EOS, Beetle, Scirocco, Touran, Tiguan, Passat, Sharan,
Caddy, T5 Multivan
Правилното налягане в гумите.
По-нисък разход. По-голяма сигурност.
Подходящото налягане може да откриете в ръководството за експлоатация и от вътрешната страна на капачката за резервоара. То може да се различава до 1 bar в зависимост от товара, който ежедневно се превозва.
Ако налягането в гумата е прекалено високо, силите между пътя и автомобила се пренасят само през средната част на гумата. Това означава не само по-лош комфорт, но и неравномерно износване на гумата, което води след себе си до по-бързото ѝ амортизиране.
Манометри за измерване на налягането може да откриете на бензиностанциите. От ноември 2014 всеки един автомобил е стандартно оборудван със система за следене на налягането в гумите. При възможност, проверявайте налягането на гумите, докато те са студени. Ако измервате налягането на топла гума, не трябва да го спадате ръчно до препоръчителните стойности.
Налягането в гумата спада средно с 0,1 bar в рамките на 3 месеца. Ако налягането спада по-бързо, гумата или вентила най-вероятно изпускат. Следете ги и ако имате съмнения се свържете с най-близкия до Вас Volkswagen партньор.