Този сайт използва бисквитки, за да персонализира страницата спрямо Вашите интереси. Ако останете на страницата, Вие се съгласявате с използването на бисквитки.
Приемам

Какви познания имате за гумите? Намерите тук съвети и хитринки. Вашите гуми правят средно една околосветска обиколка и са Вашият контакт с пътя. Те са съставени от над 200 материала, сред тях стомана и изкуствена коприна. С правилното налягане даже спестявате пари. Искате ли още интересни познания и полезни съвети? Има ги тук.

Етикетиране на гумите съгласно изискванията на ЕС.

От ноември 2012 г. в Европейския съюз има задължително маркиране на гумите за автомобилите. Целите на маркирането с етикет на ЕС на гумата са по-висока безопасност на движението и намаляване на емисиите на вредни вещества и шум. Върху ЕС етикета на гумата с помощта на графично представяне са посочени следните характеристики на гумата: клас на горивна ефективност, клас на сцепление с влажна повърхност, както и клас на ниво на външен шум и съответната измерена стойност.

225 / 45 R17 94 W. Какво означават числата по моите гуми? Структура на гумите, диаметър на джантата, допустима максимална скорост... . Наред с производителя и името на продукта ще намерите и друга важна информация по Вашите гуми.

Ширина на гумите в мм

Гумите за леки автомобили имат ширина между 125 мм и 335 мм.

Съотношение височина-ширина

Показва каква е височината на гумата изразено в % спрямо нейната ширина. Колкото по-малка е числовата стойност, толкова по-малка е контактната площ на гумата с пътната настилка.

 

Тип на гумата

Скелета на гумата се състой от фини нишки. При радиалните гуми, обозначавани с R, нишките са поставени под прав ъгъл спрямо посоката на въртене на колелото. При диагоналните гуми, обозначавани с D, нишките са косо разположени. Гумите, които се монтират, трябва да са от един и същи вид.

Диаметър на джантата в цолове

Монтажният диаметър на колелото варира обикновено от 10'' до 20''.

Товарен индекс

Показва допустимата товароносимост на гумата и нейната допустима максимална скорост. Например максимална товароносимост от 670 кг се обозначава с товарен индекс 94, при съответстващото на предписанията налягане на въздуха в гумата.

Скоростен индекс

Допустимата максимална скорост е посочена след индексна за товароносимост. При превишаване на скоростта, обозначена с индекс върху гумата, автомобилното колело гуми сцепление.

Поведение на зимните гуми на заснежена пътна настилка Спирачен път от 50 км/ч до състояния на покой.

Много слоеве за по-голяма сигурност.

Гумата се състой от контактна повърхност и скелет.

Контактна повърхност
1. Протектор
- за добро сцепление с пътя и по-сигурното преминаване през мокри участъци.
2. Бандаж на гумата
- позволява висока скорост на движение.
3. Стоманена оплетка
- подобрява стабилността на движение и намалява съпротивлението при движение.

Скелет на гумата (каркас)
4. Вътрешна оплетка
- осигурява здравина на гумата и по-високо вътрешно налягане.
5. Вътрешен слой
- осигурява херметичността на гумата.
6. Борд
- защитава от странични увреждания.
7. Сърцевина на борда
- допринася за стабилността, комфорта и по-доброто управление.
8. Усилващ слой на борда
- грижи се за здравата връзка между гумата и джантата.
9. Обръч на борда
- помага за стабилно движение и прецизен контрол.

Увреждания по гумата.

Уврежданията по гумите поставя под риск Вашата безопасност, както и тази на останалите участници в движението. Затова трябва да бъдат отстранени. Научете повече за най-често срещаните видове повреди по гумите, възможните причини и последствия.

Неестествено износване на гумата.

Ако износването е разпределено неравномерно по повърхността на гумата трябва да проверите: открийте възможната причина за неизправността според видовете увреждания.

Така Вашите гуми ще имат по-дълъг експлоатационен живот. Съвети за поддръжка на Вашите гуми. Максималният експлоатационен срок на гумите е 6 години – при условие, че не са повредени и протекторът не е износен по-рано. Какво можете да направите, за да издържат Вашите гуми по-дълго? Ето някои съвети.

Не загрявайте гумите.

Чрез Вашия стил на шофиране може да повлияете на скоростта на износване на гумите. Не загрявайте прекалено гумите и не правете резки стартове.

Далеч от бордюри.

При паркиране се пазете от  бордюра: Това може да повреди външната обвивка и вътрешната конструкция на Вашите гуми.

Правилното налягане.

Ниско налягане. По-интензивно износване. Контролирайте редовно налягането на гумите и го повишавайте, когато пътувате с повече товар. Внимавайте обаче: и прекалено високото налягане нанася вреди.

Контролирайте редовно.

Измервайте редовно дълбочината на протектора и проверявайте гумите за повреди и деформации.

Балансирайте.

При всяка смяна балансирайте гумите. Това увеличава експлоатационния живот и същевременно предпазва лагерите, системата за управление и окачването.

Спазвайте сходимостта.

Само когато геометрията на осите е правилна, Вашите гуми се износват равномерно. Вашите гуми се износват различно? Регулирайте отново сходимостта.

Зимен сън и лятно съхранение.

Хладно, тъмно и сухо. Така изглежда оптималният склад за зимни или летни гуми - за съжаление не и Вашият гараж? Няма проблем: Ние ще съхраняваме Вашите гуми. Попитайте Вашия Volkswagen дилър за услугата "Хотел за гуми".

Поддържайте чисти.

Пазете Вашите гуми от допир с масло, грес и гориво.

Система за контрол на налягането в гумите

По-нисък разход на гориво, по-високо ниво на безопасност.

Недостатъчно напомпаните гуми се износват по-бързо и са причина за около 40% от инцидентите, при които има пострадали хора. Всички автомобили на Volkswagen са оборудвани стандартно със система за следене на налягането в гумите от ноември 2014.

Правилното налягане в гумите. По-нисък разход. По-голяма сигурност.

Налягането според предписанията ли е?

Подходящото налягане може да откриете в ръководството за експлоатация и от вътрешната страна на капачката за резервоара. То може да се различава до 1 bar в зависимост от товара, който ежедневно се превозва.

Добре ли е да се шофира с по-напомпани гуми?

Ако налягането в гумата е прекалено високо, силите между пътя и автомобила се пренасят само през средната част на гумата. Това означава не само по-лош комфорт, но и неравномерно износване на гумата, което води след себе си до по-бързото ѝ амортизиране.

Измерване на налягането.

Манометри за измерване на налягането може да откриете на бензиностанциите. От ноември 2014 всеки един автомобил е стандартно оборудван със система за следене на налягането в гумите. При възможност, проверявайте налягането на гумите, докато те са студени. Ако измервате налягането на топла гума, не трябва да го спадате ръчно до препоръчителните стойности.

Гумата ми спада ли?

Налягането в гумата спада средно с 0,1 bar в рамките на 3 месеца. Ако налягането спада по-бързо, гумата или вентила най-вероятно изпускат. Следете ги и ако имате съмнения се свържете с най-близкия до Вас Volkswagen партньор.