За най-доброто възможно потребителско изживяване:
Този сайт използва "бисквитки“ за най-доброто възможно потребителско изживяване. Ако останете на страницата, Вие се съгласявате с използването на "бисквитки" (безусловно необходими "бисквитки"). "Бисквитките", за които е необходимо съгласие (аналитични "бисквитки", функционални "бисквитки", "бисквитки" за персонализирано съдържание) се използват само след тяхното активиране. Ако сте съгласни с използването на "бисквитки", идентификационните данни ще се обработват от нашите партньори (доставчици на "бисквитки" и доставчици на ИТ услуги). Отговорен за този уебсайт и "бисквитките" е Порше БГ ЕООД. Допълнителна информация за използваните "бисквитки" и тяхното деактивиране може да намерите в нашата
Активиране на всички бисквитки
Затваряне на менюто
Затвори

Гуми и джанти Какви познания имате за гумите? Намерите тук съвети и хитринки.

Гуми и джанти Какви познания имате за гумите? Намерите тук съвети и хитринки.

Вашите гуми правят средно една околосветска обиколка и са Вашият контакт с пътя. Те са съставени от над 200 материала, сред тях стомана и изкуствена коприна. С правилното налягане даже спестявате пари. Искате ли още интересни познания и полезни съвети? Има ги тук.

Етикетиране на гумите съгласно изискванията на ЕС.

От ноември 2012 г. в Европейския съюз има задължително маркиране на гумите за автомобилите. Целите на маркирането с етикет на ЕС на гумата са по-висока безопасност на движението и намаляване на емисиите на вредни вещества и шум. Върху ЕС етикета на гумата с помощта на графично представяне са посочени следните характеристики на гумата: клас на горивна ефективност, клас на сцепление с влажна повърхност, както и клас на ниво на външен шум и съответната измерена стойност.

225 / 45 R17 94 W.

Какво означават числата по моите гуми? Структура на гумите, диаметър на джантата, допустима максимална скорост... . Наред с производителя и името на продукта ще намерите и друга важна информация по Вашите гуми.

Поведение на зимните гуми на заснежена пътна настилка

Спирачен път от 50 км/ч до състояния на покой.

Много слоеве за по-голяма сигурност.

Гумата се състой от контактна повърхност и скелет.

Контактна повърхност
1. Протектор
 - за добро сцепление с пътя и по-сигурното преминаване през мокри участъци.
2. Бандаж на гумата
 - позволява висока скорост на движение.
3. Стоманена оплетка
 - подобрява стабилността на движение и намалява съпротивлението при движение.

Скелет на гумата (каркас)
4. Вътрешна оплетка
 - осигурява здравина на гумата и по-високо вътрешно налягане.
5. Вътрешен слой
 - осигурява херметичността на гумата.
6. Борд
 - защитава от странични увреждания.
7. Сърцевина на борда
 - допринася за стабилността, комфорта и по-доброто управление.
8. Усилващ слой на борда
 - грижи се за здравата връзка между гумата и джантата.
9. Обръч на борда
- помага за стабилно движение и прецизен контрол.

Така Вашите гуми ще имат по-дълъг експлоатационен живот.

Съвети за поддръжка на Вашите гуми. Максималният експлоатационен срок на гумите е 6 години – при условие, че не са повредени и протекторът не е износен по-рано. Какво можете да направите, за да издържат Вашите гуми по-дълго? Ето някои съвети.

Система за контрол на налягането в гумите

Система за контрол на налягането в гумите

По-нисък разход на гориво, по-високо ниво на безопасност.

Измервайте редовно дълбочината на протектора и проверявайте гумите за повреди и деформации.

Система с директно отчитане

Система с директно отчитане

Как функционира: Във всяко едно колело има монтиран сензор. Той изпраща информация към управляващ блок. Информацията за налягането на гумите се изобразява на мултифункционалния дисплей. Системата предупреждава водача, ако налягането в някоя от гумите спадне.

Важно: Когато монтирате зимни гуми, сензорите за налягане трябва да бъдат адаптирани.

Модели със система за директно отчитане: 
- стандартно оборудване при Touareg
- допълнително оборудване при Tiguan, Passat и Touran.

Система с индиректно отчитане

Система с индиректно отчитане

Как функционира:

Системата измерва скоростта на въртене на колелата, а не налягането в тях. В зависимост от налягането в гумата, колелото изминава определено разстояние за един негов оборот. Така се отчита скоростта на колелото и в следствие от това системата калкулира налягането. Когато се увеличи скоростта на колелото, системата отчита спад на налягането и предупреждава водача.

Важно: Не е необходимо да подменяте сензорите при смяната на зимни и летни гуми.

Модели със система за индирекно отчитане:
up!, Polo, Golf, Jetta, EOS, Beetle, Scirocco, Touran, Tiguan, Passat, Sharan, Caddy, T5 Multivan

Правилното налягане в гумите.

По-нисък разход. По-голяма сигурност.

Често задавани въпроси
Налягането според предписанията ли е?

Подходящото налягане може да откриете в ръководството за експлоатация и от вътрешната страна на капачката за резервоара. То може да се различава до 1 bar в зависимост от товара, който ежедневно се превозва.

Често задавани въпроси
Добре ли е да се шофира с по-напомпани гуми?

Ако налягането в гумата е прекалено високо, силите между пътя и автомобила се пренасят само през средната част на гумата. Това означава не само по-лош комфорт, но и неравномерно износване на гумата, което води след себе си до по-бързото ѝ амортизиране.

Често задавани въпроси
Измерване на налягането.

Манометри за измерване на налягането може да откриете на бензиностанциите. От ноември 2014 всеки един автомобил е стандартно оборудван със система за следене на налягането в гумите. При възможност, проверявайте налягането на гумите, докато те са студени. Ако измервате налягането на топла гума, не трябва да го спадате ръчно до препоръчителните стойности.

Често задавани въпроси
Гумата ми спада ли?

Налягането в гумата спада средно с 0,1 bar в рамките на 3 месеца. Ако налягането спада по-бързо, гумата или вентила най-вероятно изпускат. Следете ги и ако имате съмнения се свържете с най-близкия до Вас Volkswagen партньор.