Този сайт използва бисквитки, за да персонализира страницата спрямо Вашите интерси. Ако останете на страницата, Вие се съгласявате с използването на бисквитки.
Приемам

Какви познания имате за гумите? Намерите тук съвети и хитринки. Вашите гуми правят средно една околосветска обиколка и са Вашият контакт с пътя. Те са съставени от над 200 материала, сред тях стомана и изкуствена коприна. С правилното налягане даже спестявате пари. Искате ли още интересни познания и полезни съвети? Има ги тук.

Етикетиране на гумите съгласно изискванията на ЕС.

От ноември 2012 г. в Европейския съюз има задължително маркиране на гумите за автомобилите. Целите на маркирането с етикет на ЕС на гумата са по-висока безопасност на движението и намаляване на емисиите на вредни вещества и шум. Върху ЕС етикета на гумата с помощта на графично представяне са посочени следните характеристики на гумата: клас на горивна ефективност, клас на сцепление с влажна повърхност, както и клас на ниво на външен шум и съответната измерена стойност.

225 / 45 R17 94 W. Какво означават числата по моите гуми? Структура на гумите, диаметър на джантата, допустима максимална скорост... . Наред с производителя и името на продукта ще намерите и друга важна информация по Вашите гуми.

Ширина на гумите в мм.

Гумите за леки автомобили имат ширина между 125 мм и 335 мм.

Съотношение височина-ширина.

Показва каква е височината на гумата изразено в % спрямо нейната ширина. Колкото по-малка е числовата стойност, толкова по-малка е контактната площ на гумата с пътната настилка.

 

Тип на гумата.

Die Reifenkarkasse besteht aus feinen Cordfäden. R (Radialreifen): Die Fäden verlaufen im rechten Winkel zur Fahrtrichtung. D (Diagonalreifen): Die Fäden verlaufen schräg dazu. Es dürfen nur Reifen einer Bauart gleichzeitig montiert sein. RF: Run-Flat-Reifen.

Felgendurchmesser in Zoll.

Er wird von Felgenrand zu Felgenrand gemessen. Üblich sind 10'' bis 20''.

Товарен индекс.

Gibt die maximale Belastbarkeit des Reifens in Verbindung mit seiner Höchstgeschwindigkeit an. Bei 94 sind z. B. maximal 670 kg zugelassen - bei entsprechendem Luftdruck.

Скоростен индекс.

Die zulässige Höchstgeschwindigkeit ist in Verbindung mit dem Last-Index zu sehen. Bei hohem Tempo kann die Tragfähigkeit der Reifen sinken.

Поведение на зимните гуми на заснежена пътна настилка Спирачен път от 50 км/ч до състояния на покой.

Много слоеве за по-голяма сигурност.

Гумата се състой от контактна повърхност и скелет.

Контактна повърхност
1. Протектор
- за добро сцепление с пътя и по-сигурното преминаване през мокри участъци.
2. Бандаж на гумата
- позволява висока скорост на движение.
3. Стоманена оплетка
- подобрява стабилността на движение и намалява съпротивлението при движение.

Скелет на гумата (каркас)
4. Вътрешна оплетка
- осигурява здравина на гумата и по-високо вътрешно налягане.
5. Вътрешен слой
- осигурява херметичността на гумата.
6. Борд
- защитава от странични увреждания.
7. Сърцевина на борда
- допринася за стабилността, комфорта и по-доброто управление.
8. Усилващ слой на борда
- грижи се за здравата връзка между гумата и джантата.
9. Обръч на борда
- помага за стабилно движение и прецизен контрол.

Увреждания по гумата.

Уврежданията по гумите поставя под риск Вашата безопасност, както и тази на останалите участници в движението. Затова трябва да бъдат отстранени. Научете повече за най-често срещаните видове повреди по гумите, възможните причини и последствия.

Неестествено износване на гумата.

Ако износването е разпределено неравномерно по повърхността на гумата трябва да проверите: открийте възможната причина за неизправността според видовете увреждания.

Така Вашите гуми ще имат по-дълъг експлоатационен живот. Съвети за поддръжка на Вашите гуми. Максималният експлоатационен срок на гумите е 6 години – при условие, че не са повредени и протекторът не е износен по-рано. Какво можете да направите, за да издържат Вашите гуми по-дълго? Ето някои съвети.

Не загрявайте гумите.

Чрез Вашия стил на шофиране може да повлияете на скоростта на износване на гумите. Не загрявайте прекалено гумите и не правете резки стартове.

Далеч от бордюри.

При паркиране се пазете от  бордюра: Това може да повреди външната обвивка и вътрешната конструкция на Вашите гуми.

Правилното налягане.

Ниско налягане. По-интензивно износване. Контролирайте редовно налягането на гумите и го повишавайте, когато пътувате с повече товар. Внимавайте обаче: и прекалено високото налягане нанася вреди.

Контролирайте редовно.

Измервайте редовно дълбочината на протектора и проверявайте гумите за повреди и деформации.

Балансирайте.

При всяка смяна балансирайте гумите. Това увеличава експлоатационния живот и същевременно предпазва лагерите, системата за управление и окачването.

Спазвайте сходимостта.

Само когато геометрията на осите е правилна, Вашите гуми се износват равномерно. Вашите гуми се износват различно? Регулирайте отново сходимостта.

Зимен сън и лятно съхранение.

Хладно, тъмно и сухо. Така изглежда оптималният склад за зимни или летни гуми - за съжаление не и Вашият гараж? Няма проблем: Ние ще съхраняваме Вашите гуми. Попитайте Вашия Volkswagen дилър за услугата "Хотел за гуми".

Поддържайте чисти.

Пазете Вашите гуми от допир с масло, грес и гориво.

Система за контрол на налягането в гумите

По-нисък разход на гориво, по-високо ниво на безопасност.

Недостатъчно напомпаните гуми се износват по-бързо и са причина за около 40% от инцидентите, при които има пострадали хора. Всички автомобили на Volkswagen са оборудвани стандартно със система за следене на налягането в гумите от ноември 2014.

Правилното налягане в гумите. По-нисък разход. По-голяма сигурност.

Налягането според предписанията ли е?

Подходящото налягане може да откриете в ръководството за експлоатация и от вътрешната страна на капачката за резервоара. То може да се различава до 1 bar в зависимост от товара, който ежедневно се превозва.

Добре ли е да се шофира с по-напомпани гуми?

Ако налягането в гумата е прекалено високо, силите между пътя и автомобила се пренасят само през средната част на гумата. Това означава не само по-лош комфорт, но и неравномерно износване на гумата, което води след себе си до по-бързото ѝ амортизиране.

Измерване на налягането.

Манометри за измерване на налягането може да откриете на бензиностанциите. От ноември 2014 всеки един автомобил е стандартно оборудван със система за следене на налягането в гумите. При възможност, проверявайте налягането на гумите, докато те са студени. Ако измервате налягането на топла гума, не трябва да го спадате ръчно до препоръчителните стойности.

Гумата ми спада ли?

Налягането в гумата спада средно с 0,1 bar в рамките на 3 месеца. Ако налягането спада по-бързо, гумата или вентила най-вероятно изпускат. Следете ги и ако имате съмнения се свържете с най-близкия до Вас Volkswagen партньор.